Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser barna deres "superquiz" på NRK3?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-11, 20:33   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser barna deres "superquiz" på NRK3?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva synes du om iCarly?

Hun sier hun syns det skikkelig gøy. (Og lurer veldig på hvorfor jeg spurte om det. )

Nå ser hun på 4 stjerners middag og det er en av favorittene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:34   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva tycker du?

Storesøster ser det, og jeg har litt problemer med måten de snakker til og om hverandre på. Det er veldig amerikanskt og high school-ete, hehe.

Gammel 04-05-11, 20:44   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva tycker du?

Storesøster ser det, og jeg har litt problemer med måten de snakker til og om hverandre på. Det er veldig amerikanskt og high school-ete, hehe.

Det er ikke min favoritt, og det er jo bare søppel, men jeg har ikke noe problemer med det heller. Hvordan snakker de til og om hverandre som får deg til å reagere?

red: Der så jeg at du spurte hva jeg syns i det første innlegget også.

Gammel 04-05-11, 20:55   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror vil absolutt se på mens han venter på Supernytt, men etter hvert mister han konsetrasjonen. Lillestorebror vil se når han skjønner han skal stelle seg for kvelden.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:08   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er ikke min favoritt, og det er jo bare søppel, men jeg har ikke noe problemer med det heller. Hvordan snakker de til og om hverandre som får deg til å reagere?

red: Der så jeg at du spurte hva jeg syns i det første innlegget også.

Jeg skal ikke snakke jeg, som startet tråden med noe jeg hørte feil.

Det er sånn "dust, ass", "hærregud, for en taper du er" og sånn.

Gammel 04-05-11, 21:12   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Playhouse disney.

Takk og lov og Amen - Guttungen på 8 har endelig vokst fra den kanalen!

Så spørs det hvor lenge det går til jeg får magesår og superneller av DisneyXD.

Guttungen ser fint lite på tv, egentlig - heldigvis, når man ser hva han foretrekker, og Superquiz er ikke blant favorittene hans.

Gammel 04-05-11, 21:14   #27
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jentene på 6 og 10 år ser gjerne på Superquiz.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:20   #28
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Takk og lov og Amen - Guttungen på 8 har endelig vokst fra den kanalen!

Her er det fortsatt litt populært hos fireåringen, men den store hiten for både fire- og seksåringen er Phineas og Ferb på Disney xd og andre kanaler. Og det synes jeg og er moro.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:30   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ja, liv ser veldig gjerne på. hun er 4 1/2.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:33   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Det er sånn "dust, ass", "hærregud, for en taper du er" og sånn.

Ok, jeg ser at det ikke nødvendigvis er veldig moralsk og pedagogisk oppbyggelig. Men tror du ikke at barna dine også ser at det ikke er en fin måte å snakke på? Jeg tror eldstejenta mi er langt fra å identifisere seg med og ta etter rollene i den serien. Det er andre ting som påvirker hennes oppførsel. Meg for eksempel.

Gammel 04-05-11, 21:37   #31
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg hater Superquiz og har nok påvirket snuppelure (3 år) litt, for med én gang det starter, sier hun: Åååå, kan vi ikke sette på noe aaaaannet, det er så kjeeeedelig. Med glede!, sier mor.
Jeg syns det er bare irriterende kjedelig - og med teite programledere.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:37   #32
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei, barna mine ser egentlig ikke, eller svært sjelden på superkviss. Gutta er 3 og 6 år. I lang tid har det vært pling: kvelds og legging etter barne-tv, men nå er det så lyst og deilig ute. Storebror er ofte ute med nabogutten til halvåttetida, og lillebror er heller ikke trøtt så tidlig. Så vi er på en måte in-between-rutiner, jobber med å ikke la barne-tv gå over i supekviss uten at noen gjør noe med det.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:39   #33
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg syns det er bare irriterende kjedelig - og med teite programledere.

Du har fått med deg at det er laget en litt annen målgruppe enn deg?

Gammel 04-05-11, 21:39   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til, men jeg syns det er veldig masete. Nå tar vi ofte og steller de to minste mens det er superquiz, og så får 6- og 8-åringen se Supernytt, for det liker hun allerallerbest.

Gammel 04-05-11, 21:47   #35
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

7 åringen er veldig glad i superquiz og det er vel det eneste programmet jeg orker se sammen med henne. Ellers ser hun altfor mye på disse seriene på Disney som jeg hater (de er utrolig bråkete, dårlig oversatt og frekk ordbruk stort sett)

Gammel 04-05-11, 22:00   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ok, jeg ser at det ikke nødvendigvis er veldig moralsk og pedagogisk oppbyggelig. Men tror du ikke at barna dine også ser at det ikke er en fin måte å snakke på? Jeg tror eldstejenta mi er langt fra å identifisere seg med og ta etter rollene i den serien. Det er andre ting som påvirker hennes oppførsel. Meg for eksempel.

Det trenger ikke være pedagogisk oppbyggende for at jeg skal like det, altså. Jeg bare misliker sånt språk, og jeg antar at denne serien er beregnet på eldre barn som har lettere for å luke ut sånt enn det en påvirkelig 7-åring kanskje har.

Gammel 04-05-11, 22:07   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært dum nok til å fortelle Snuppa (6år) at målgruppen til Playhouse Disney er 2-5 år. Fra det sekundet var den kanalen bare såååååå kjedelig.

Snuppa ser svært gjerne på superquiz, men Knerten fenges ikke.

Gammel 04-05-11, 22:27   #38
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært dum nok til å fortelle Snuppa (6år) at målgruppen til Playhouse Disney er 2-5 år. Fra det sekundet var den kanalen bare såååååå kjedelig.

Snuppa ser svært gjerne på superquiz, men Knerten fenges ikke.

Snuppa di er rå. Tigerungen her ser gjerne på superquiz. De har begge gått litt lei Playhouse egentlig. Når jeg tenker etter er det ikke så mye barnetv heller etter de sluttet å sende Dinosaurtoget (og vi kjøpte den på dvd :klikker: ). Her går det da (særlig hvis Tigergutten får bestemme) i opptak av Tøfferud eller "live"-tv når den går på enten Playhouse eller Super, opptak av Dora med toget og Dinosaurtoget på dvd. Noen som ser et tema her?

Gammel 04-05-11, 22:32   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

No ser ikkje våre barn særleg mykje på TV. Ikkje så mykje som eg til tider skulle ønske anyway. Men Storesøster likar Superquiz og ser på når det passar seg sånn.

Æsops Teater er så irriterande for både store og små, at det slår me av umiddelbart.

Gammel 04-05-11, 23:37   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg savner de små einsteinene. Jeg får derimot neller av iCarly!

Her elsker vi fremdeles Playhouse. Jeg savner Stanley!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.