Sv: Legalisering av narkotika?
Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.
Jeg har en bror som er alkoholiker. Han får ikke noe hjelp, for de må ville det selv. Det er for og imot det aller meste. Syns det hadde vært en fordel at han ble dømt til behandling. Men alkoholisme er en sykdom, og det skal veldig mye til før man kan tvinge mennesker til behandling for sykdommer.
Det rare er at han ikke har mange dommer på seg heller. Politiet tar han for ting, men de gjør liksom ikke mer med det.
I de fleste tilfeller skal det nok litt før narkomane også dømmes til behandling, for behandlingstedene er fulle.
Man må ville ha behandling som narkoman også.
Min bror kunne ha nektet å dra til behandling og ville da fått vendlig fengselsstraf i steden. Og de stiller sterkere krav til han en en som har fått plassen uten å bli dømt til det.
Innrømmer gladelig at ejg er for tvangsbehandling jeg. Men tror at behovet hadde blitt litt mindre om det var et tilfredsstillende tilbud til de.
Broren min er ikke av de politiet gir f i.
Men han går under betegnelsen "slum" av politiet også da, en av de som kommer på politiets 100 på topp når det gjelder vanekriminelle.
Det er faktisk ganske ubehagleig å se bilde av han i avisen når man er 12 år, for det var første gangen jeg opplevde det.
Nå er de blitt anonyme på disse listene som kommer i avisen da, men de var ikke det den gangen.
Broren min blir snart 44 år, og han har levd lengre som narkoman en som ikke narkoman. Han startet når han var rundt 14-15 år, i det små.
Nå har han i MANGE år vært sprøytenarkoman og pillemisbruker.