|
|
#642 |
|
Epikur
|
Sv: Pannekaker• 1,5 dl hvetemel
|
|
#643 |
|
Viser tenner
|
Sv: PannekakerPannekakene til Harriet er vidunderlige!
|
|
#644 |
|
maler
|
Sv: PannekakerNip: innimellom glimter du til og det ser ut som du mener rimelig normale saker. Som at du mener at maten på skole/SFO ikke er god nok. det er vi mange som er enig i. Så setter du igang igjen og hevder store, vage saker som at kosthold (som du ikke definerer nærmere) er årsak til og mulig kur for en rekke sykdommer. Den type påstander må du underbygge med skikkelige kilder. Fordi det er veldig riktig for noen sykdommer og veldig feil for andre, mens man stort sett kan gjøre noe med livskvalitet for mange sykdommer. Men det er ikke sånn at ett og samme kosthold er bra for alt, dessverre. Selv om ende populærvitenskaplige bøker og blader hevder akkurat det. Og det er ikke sånn at det er enighet om hvilket kosthold som er det beste totalt sett. Derfor lønner det seg å uttale seg med en viss ydmykhet, spesielt når man uten blygsel gir folk skylda for å ha påført seg selv og avkommet alvorlige sykdommer man dør av.
|
|
#648 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Alt uten hvetemel og sukker vel, og posesupper.
|
|
#649 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg vil gjerne se definisjonen både på godt kosthold og gjennomsnittlig/normalt kosthold (samt hva det siste kan føre til av sykdommer og plager for en i utgangspunktet normalt frisk person). |
|
|
|
|
#650 |
|
sukk
Sv: PannekakerJeg kan forresten ikke skjønne at barn spiser middag borte tre av fem dager i uken, hver uke? Er det vanlig da? Jeg spør, siden det er maten borte tre ganger i uken som forårsaker store deler av Nips frustrasjon, så vidt jeg har skjønt. |
|
|
|
|
#651 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerMine unger spiser ikke middag borte tre ganger i uka. De er sosiale typer - men de spiser middag her. |
|
|
#652 |
|
sukk
Min datter har heller aldri gjort det, men jeg er åpen for at andre har det annerledes lissom. Jeg synes bare det høres litt mye ut? |
|
|
|
|
#653 |
|
© All rights reserved
|
Sv: PannekakerVi bor med på bygda og her er ofte ungene med hverandre hjem med skolebussen. Denne uka har lillesøster spist middag hos venninnen sin i dag (fullkornspagetti, kjøttboller, salat) og skal ha med seg en annen venninne hjem i morgen. (Lettsaltet torsk, poteter, hvit saus (laget med smør/hvetemel/melk) og stekt bacon.) Hun hadde også besøk av en venninne på mandag, da spiste vi taco. |
|
|
|
|
#654 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Det er fordi de foretrekker mammas toroposer.
|
|
#655 |
|
sukk
Ja, jeg kan kjenne igjen det (om enn ikke hver uke). Men å spise borte selv tre ganger hver uke og at det da blir servert pannekaker hos alle kjenner jeg meg ikke igjen i (men ingen vits i begynne på'n igjen med akkurat det enda en gang tror jeg |
|
|
|
|
#657 |
|
maler
|
Sv: PannekakerMen det er jo typisk at unger blir veldig innpåslitne og gjerne vil ha litt middag hvis man serverer pannekaker eller noe annet som begynner på p da.
|
|
#658 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Nip har lenket til bloggen sin i mange tråder her inne, der står det mye om hennes kosthold, oppskrifter mm. Ikke så veldig radikalt, synes nå jeg.
|
|
#659 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerUtrolig hvor ugreit det skal være at jeg har tro på at sunnere mat og en sunnere livstil generelt kan få ned sykdomstallene, men hvor greit det er og fritt frem å skrive mest mulig "dritt" til meg. |
|
|
|
|
#660 |
|
sukk
Sv: PannekakerNip! Jeg er også opptatt av sunn mat! Men når jeg leser innleggene dine virker det som om at min oppfatning av "sunn" divergerer ganske mye fra din oppfatning, og videre at du antar/tror/mener/synes at det andre/jeg/folk flest mener er sunt egentlig ikke er det i det hele tatt. Derfor etterspurte jeg en definisjon. Det var faktisk ikke for å hakke eller være kjip. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|