Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-11, 00:11   #821
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker en baggy lue til størstejenta, med hennes kallenavn på... Nå la jeg opp 84 masker med dobbelt babymerino på pinne 5.. men vet liksom ikke hvor langt jeg skal strikke før jeg begynner felling og slik, så hvis noen er ekspert på baggy luer - rop ut!!! :-)

Gammel 03-04-11, 18:57   #822
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg bare igjen å plukke masker og strikke rundt låret på den enkle ullbuksa til lillejenta, så den bør kunne presenteres med bilde i løpet av kvelden, før den slenges i ullkur og klargjøres til bruk.

Da er jeg på en måte litt tom for prosjekter, eller i alle fall for prosjekter jeg har garn til tror jeg, må sjekke i skuffen om jeg har noe jeg kan bruke til longies til lillejenta, det er faktsik mulig jeg har, men er usikker, tenker jo å bruke den som sperrelag den også, så det må være ren ull, ikke superwash, og litt tykkelse på det,så da spørs det om jeg har de fargene jeg vil, jeg skal grave litt og sjekke.

Men jeg har et bi-prosjekt, en plan, som går på å bruke rester eller sånn av babyull, og det har jeg (faktsik ganske mye, jeg kjøpte garn til "hentesettet" etter oppskrifta, de i butikken plukket frem til meg, men jeg har myyyye rester, en del upåbegynt også, det kunne jeg jo levert tilbake, jeg fikk beskjed om det, men det er mulig jeg heller bruker det til dette prosjektet. Nemlig babytepper (og evt luer og sokker) til neonatal avdeling på sykehuset.

Gammel 03-04-11, 20:12   #823
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Holder på med et sjal som jeg tror blir fint til sommerkveldene:

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 03-04-11, 22:53   #824
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guri! Det var lekkert, Jålebeinet!

Gammel 04-04-11, 23:18   #825
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Nydelig, Jålebeinet! Hvor finner jeg oppskrifta?

Gammel 05-04-11, 02:15   #826
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder for tiden på med et babysett. Har strikket det samme for et års tide siden, så jeg kjenner jeg gleder meg til det blir ferdig. Jakken er ferdig men ikke montert, og jeg er kommet godt avgårde på buksen også, så jeg satser på å være ferdig i løpet av uka.

Gleder meg til jeg er ferdig, for jeg har kjøpt mønster og garn til ei kjempefin, sid jakke nå. Finner ikke bilde på nett, men det er ei jakke designet av Tine Solheim. Masse forskjellig mønster, og den ser ikke enkel ut, men du verden som jeg gleder meg til å gå løs på den!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 05-04-11, 09:14   #827
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Guri! Det var lekkert, Jålebeinet!

Ja, jeg liker det også. Håper at mitt ser ut som orginalen når det er ferdig. Må lese meg opp på blokking ser det ut som.

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Nydelig, Jålebeinet! Hvor finner jeg oppskrifta?

Det ligger gratis på ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/annis
Mulig at denne linken virker også: http://www.knitty.com/ISSUEss10/PATTannis.php

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 09-04-11, 11:16   #828
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at jeg har strikket 38 cm med rettstrikk i størrelse Large på Space Invaders genseren tar jeg en ekstra sjekk på hvordan den sitter på mannen før jeg begynner på mønsteret. Og så synes han at den er for trang. Så jeg må ta opp og strikke det hele om igjen, i størrelse XL. Akkurat nå synes jeg at han heller kunne slanke seg en størrelse.

Men det er bare å begynne å rekke opp.

Jeg hadde sjekket størrelsen i utgangspunktet altså, jeg er ikke helt nybegynner, men den virket fin da.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 09-04-11, 18:50   #829
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med mariusgenseren! Skal få lagt inn bilde senere.

Gammel 09-04-11, 19:39   #830
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Spaceinvaders genseren skal jo være trang da!? Det er jo en tight modell.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 16:49   #831
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er over halvveis på det vesle babyteppet til sykehusaksjonen. Men det er et lite et da altså, slett ikke i nærheten av det jeg strikker til vanlig, de er ca 1*1 meter, dette er bare rundtom 50-55 cm.

Men jeg frykte jeg må strikke nytt til Mikro, jeg får ikke ut tranlukta etter at hun spydde tran på det...

Gammel 11-04-11, 11:18   #832
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt meg vann over hodet og strikker mariusgenser til minste. Vrangborden har så langt gått veldig bra.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 12-04-11, 08:34   #833
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Enkel vest fra Pickles i Nepal fra Drops!

Gammel 12-04-11, 09:44   #834
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal få kjøpt det nøstet jeg mangler for å få gjort ferdig mariustunikaen, så da går nok resten av mønsteret i løpet av en ukes tid;-)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 12-04-11, 11:00   #835
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det lett å forstå en strikkeoppskrift?
Lærte å strikke vrang/rett nå nylig og lurte på å strikke en genser. :youtube:

Gammel 12-04-11, 11:44   #836
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Det finnes lette og vanskelige ting å strikke. Det som er viktig er å bare gjøre akkurat det som står. Noen ganger virker det komplett uforståelig, men hvis man bare følger oppskriften pinlig nøyaktig, så blir det som regel rett.

Dalegarn har et eget hefte som heter "Helt enkelt". Det kan jo være en god start. http://www.dalegarn.com/catalog_list...yword=&hPage=3

Gammel 12-04-11, 12:48   #837
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg har nettopp lært meg å strikke. Jeg øvde meg på et par luer og skjerf først, med tykke pinner og tykt garn. Så strikket jeg en Marius selekjole, og jeg fikk det faktisk til, men en liten telefonkonferanse med mamma måtte til (jeg skjønte ikke helt det med å ta opp masker langs armhulene). Nå prøver jeg meg på Mariusgenser, men er nettopp ferdig med vrangborden nederst, så om jeg får det til aner jeg ikke.

Jeg syns de som har "rund sal" ser mye enklere ut enn de man må klippe i og sy sammen, men jeg har jo aldri prøvd noen av delene.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 12-04-11, 16:14   #838
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har flere prosjekter på gang, men holder på med et par pulsvanter som heter Elf Clobber. Ferdig med en:

Har også såvidt begynt på et sjal som heter Rock Island. Det skal bli ca sånn: (Bilde lånt fra Ravelry)

Gammel 15-04-11, 13:59   #839
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Blir spennende å se om jeg får til, for sånn derre derre hullgreier krever egentlig litt mer oppmerksomhet enn det jeg har i hodet

Gammel 27-04-11, 10:32   #840
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er igang med denne vakre lille saken i en nydelig rosa, med mosegrønne blonder, og de vakreste knapper til (knapper istedetfor sløyfer).

Også har jeg kjøpt meg garn til denne jakken som jeg skal strikke både til lillegutt og en liten kompis

Også ligger det garn til et stripete Noro-skjørt og venter på meg, jeg er såvidt igang men gikk litt lei...
Også var jeg ferdig med den kjolen med hjerte på brystet fra Drops, i lilla, men var misfornøyd med ermene (de ble så varme!) så skal prøve en annen variant. Jaja, da får jeg bruke den neste år

m^2 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.