Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 22:53   #481
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Ja, jeg tror de fleste av dem ville svart at de hadde ett fint kosthold med å skeie ut en sjelden gang. Jeg mener ikke det, men jeg tror de fleste ser på seg selv sånn og ikke klarer å se hvor mye f.eks sukker, hvetemel, junk, brus osv det faktisk blir i hverdagen.

Kjenner du så godt til kostholdet til alle disse menneskene altså? Jeg har en ganske stor omgangskrets, men jeg vet faktisk veldig lite om hvor mye junk eller godteri disse menneskene putter i seg hver dag. I hvert fall vet jeg ikke nok til å kunne skrive innlegg om det på forum, føler jeg. DEt er klart, jeg kan anta og tro osv., osv., men det gidder jeg ikke bruke tid på. Er det så åpenlyst for deg hvordan alle disse spiser altså?

Gammel 20-04-11, 22:54   #482
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Halleluja!

Godt det var flere enn meg som fikk rene halleluja-stemningen her.

Men Nip: Vet du hva alle disse spiser? Vet du hvilket kosthold de har? Jeg har veldig liten peiling på hva bekjente og arbeidskollegaer spiser. Jeg ser jo at kollegaene mine spiser mye grovt brød og mye knekkebrød med magert pålegg (vi spiser lunch sammen), men om de har pannekaker eller Toro-suppe til middag, det har jeg virkelig ikke peiling på. Og om jeg møter dem på butikken, så gransker jeg ikke innholdet de har i handlevogna si.

Jeg har altså hatt barn i 17 år og det er veldig ofte at ungene mine spiser middag hos andre. Og selv om ungene forteller at de har fått pannekaker hos x og posesuppe hos y, så aner jeg jo ikke noe om kostholdet til disse menneskene de dagene ungene deres ikke har venner på besøk. Jeg regner faktisk med at de er som meg: har et OK sunt kosthold i hverdagen, men lager barnevennlig mat de dagene de har små gjester.

007 er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 22:59   #483
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jo det er så snedig at det blir halleluja-pannekake-stemning her (jah) når det i andre tråder er sånn "ja vi spiser jo aaaldri hvitt brød, vi baker vårt eget", og sukker er Djevelens Verk, ungene mine får ikke lørdagsgodt engang de tenk for det er så usunt, og raske karber skal man ikke ha i seg, Toro (som jo også nevnes her) er hvertfall ikke comme il faut, vi spiser baaaare sunn mat, osv.

Men når det kommer til å ta fra folk pannekakene sine (og den skal helst være blendahvit, bade i smør og knase i sukker høres det ut som)... nei DER. Et sted går grensa

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:08   #484
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere skal få ha de fordømrade pannekakene i fred for meg. :raus: Men å påstå at alle helseplager (som MS, feks) kan kureres med kostholdsendring, det synes jeg er i drøyeste laget. I mine ører blir det som å påstå at om du bare tar i mot Jesus, så blir du kvitt alle plager. Verden funker ikke sånn.

007 er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:10   #485
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg håper ingen melder meg til barnevernet, men i dag har barnet mitt spist hjemmelaget fiskegrateng med Bra Ingredienser(TM), dog fikk jeg ikke kvalitetssikret potetene og grønnsakene, da vi ringte til svigers, og sa at vi tok med oss fiskegrateng, og kom på besøk.

Allerede nevnte barn (20 måneder gammel) spiste fiskegrateng som om det skulle blitt forbudt i morgen, men kompenserte ved å ved lynets hastighet ta en diger, gul kylling av påskemarsipan (kjøpt, og jeg kjenner ikke E-nummeret til fargestoffet), løpe triumferende, og stappe hele i munnen før vi fikk sukket.

Straffen var at hun måtte spise quionoa-grøt kokt på vann, uten noen form for sukker (=Djevelens Verk(TM)) til kvelds. Man Spøker ikke med MAT.

(det siste var bare tull).

Sist redigert av Nera : 20-04-11 kl 23:20.
Nera er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:10   #486
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg bekymrer meg litt for om du har ører, Nip. Eller øyne, siden vi skriver. Hvor mye av motargumentene du får her inne går egentlig inn? Du har flere gode poenger ang sammenhengen mellom mat og helse, men det finnes ikke moderasjon i deg. Enten er det sånn eller sånn. Er alt i livet ditt sort eller hvitt? Stort eller lite? Jeg tror ikke et sekund på at du vet alt om matvanene til personene a-o. Antagelig vet du bare en liten brøkdel - basert på observasjoner i sosiale lag der folk har for vane å skeie ut (pølsegrilling, kurvfest, restaurantbesøk). Hadde du sett meg spise hadde du nok lurt på hvor all overvekten kom fra. Du kunne observert meg i mange sosiale settinger og ikke sett annet enn inntak av salat og grovt brød. Overspisingen tar jeg meg nemlig av hjemme. Uten selskap. Klart jeg hadde gått ned i vekt ved å spise bedre i alle situasjoner, men akkurat som deg har jeg et usunt fokus på mat. Jeg: bruker maten som erstatning for noe annet. Du: kan ikke få det sunt nok og legger deg for mye borti hva andre har i matpakken sin.

Gammel 20-04-11, 23:19   #487
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du kunne observert meg i mange sosiale settinger og ikke sett annet enn inntak av salat og grovt brød.

Kollegaen min er veldig overvektig og jeg har pr dags dato (etter 3 år som kollegaer) aldri sett henne spise noe annet enn knekkebrød med magerost, knekkebrød med Gilde mager leverpostei, grovt rugbrød med salat og egg eller kyllingsalat uten dressing.

007 er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:25   #488
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dere skal få ha de fordømrade pannekakene i fred for meg. :raus: Men å påstå at alle helseplager (som MS, feks) kan kureres med kostholdsendring, det synes jeg er i drøyeste laget. I mine ører blir det som å påstå at om du bare tar i mot Jesus, så blir du kvitt alle plager. Verden funker ikke sånn.

Jeg har ikke sagt at det kan kurere MS, men jeg tror kosthold, livstil og trening kan kurere ekstremt mye, mer enn mange tror.

Orker ikke svare på alt annet akkurat nå, folk får bli så irritert som de vil, jeg må få mene det jeg mener om saken, om jeg tar feil eller mange mener jeg tar feil så er det vel ikke noe å ta sånn på veien for. Det handler ikke om å ta fra noen pannekakene deres, (som sagt det handler helt klart ikke om en pannekake en gang i måneden) men da får man stri med sitt også. - jeg skulle ihvertfall ønske at legene ikke bare skrev ut tabletter i hytt og pine (selvsagt er det nødvendig en gang i blandt) og heller forklarte meg hvordan kroppen henger sammen.

God påske - kos dere med påskeegget

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:30   #489
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper ikke mine venninner sitter på nett og legger ut om hva slags problemer jeg og andre har, og påstår at det har med kostholdet vårt å gjøre. Du er jo ikke spesielt anonym her Nip, så jeg tipper at vennene dine kan kjenne seg igjen på lista du har lagt ut.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:46   #490
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nip: Jeg synes du er så drøy i skrivemåten din at jeg ikke får sagt det slik jeg vil. For meg oppfattes du som frekk, sarkastisk og temmelig bitchete. For ikke å snakke om barnslig snurt. Det er mye "whatever" og "talk to the hand" mellom linjene her.

Gammel 20-04-11, 23:52   #491
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Nip: Jeg synes du er så drøy i skrivemåten din at jeg ikke får sagt det slik jeg vil. For meg oppfattes du som frekk, sarkastisk og temmelig bitchete. For ikke å snakke om barnslig snurt. Det er mye "whatever" og "talk to the hand" mellom linjene her.

Jeg er veldig enig med deg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 23:56   #492
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg har ikke sagt at det kan kurere MS, men jeg tror kosthold, livstil og trening kan kurere ekstremt mye, mer enn mange tror.

Orker ikke svare på alt annet akkurat nå, folk får bli så irritert som de vil, jeg må få mene det jeg mener om saken, om jeg tar feil eller mange mener jeg tar feil så er det vel ikke noe å ta sånn på veien for. Det handler ikke om å ta fra noen pannekakene deres, (som sagt det handler helt klart ikke om en pannekake en gang i måneden) men da får man stri med sitt også. - jeg skulle ihvertfall ønske at legene ikke bare skrev ut tabletter i hytt og pine (selvsagt er det nødvendig en gang i blandt) og heller forklarte meg hvordan kroppen henger sammen.

God påske - kos dere med påskeegget

For min del handler dette IKKE om at du prøver å ta fra meg pannekakene mine (som forøvrig begrenser seg til en 4-5 i året pga at jeg synes det er dritkjipt å steke). Det det dreier seg om for min del er at du utviser et helt fanatisk syn, og ikke er i stand til å nyansere det du gir uttrykk for her.
Måten du fremstiller denne Sannheten din på er virker helt beyond all fornuft og det er det som får nesten alle til å reagere så sterkt.
Jeg har såpass tiltro til vitenskapen, helsevesen og menneskeheten at hadde det vært så forbanna enkelt som du fremstiller det, tror jeg alle av oss hadde kastet pillene vi er avhengieg av for å mestre hverdagen og heller spist mat for å holde oss frisk, og at dette er noe myndigheter og helsevesen ville støttet 100 % opp om.
Jeg har rimelig peiling både på kosthold og helse, men håper at jeg aldri noengang setter meg så høyt til hest som du virker å gjøre.

Sist redigert av Nextlife : 21-04-11 kl 00:05. Årsak: skrivefeil
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 21-04-11, 00:05   #493
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror du skal definere et godt kosthold for oss, Nip.
Du er jo ganske tydelig på at det gode kostholdet ville gjort store forskjeller for ganske mange av oss, og jeg er veldig nysgjerrig på hva du mener ER et godt kosthold.

Du misjonerer, men du gir ikke annet enn "godt kosthold" og det holder ikke. Det krever detaljer.

Gammel 21-04-11, 00:08   #494
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

"Talk to the hand" var ganske spot on, synes jeg.

Gammel 21-04-11, 00:09   #495
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også sur over at den fine, fine ugletråden min har blitt ødelagt.

Gammel 21-04-11, 00:13   #496
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har drukket Tab X-tra i kveld. Jeg har også lært meg å lage sånn spoilertag eller hva det nå heter.

Gammel 21-04-11, 00:14   #497
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har drukket Tab X-tra i kveld. Jeg har også lært meg å lage sånn spoilertag eller hva det nå heter.

Så flink du er!

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 21-04-11, 00:14   #498
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg er også sur over at den fine, fine ugletråden min har blitt ødelagt.

Hvor finner jeg den?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 21-04-11, 00:16   #499
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Så flink du er!

Takk!

Gammel 21-04-11, 00:16   #500
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, jeg så det i Thorne-tråden. Det var ikke butleren, det var resepsjonisten (eller noe sånt).

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.