|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iJeg kommer!
|
|
|
#42 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iVi giftet oss "i gokk," men valgte likevel å invitere all vi naturlig ville invitert om vi hadde giftet oss i nabolaget. Vi visste at det var mange som ikke ville komme pga reiseveien, og satte desto større pris på de som kom - og alle de som overrasket oss ved å faktisk ta turen. Alle betalte sine utgifter sjøl, men de bodde gratis i husvære velvillig skaffet på gården til min fetter. Det kunne ikke falle oss inn å bli snurt fordi folk valgte å takke nei, dette var noe vi hadde regnet med.
|
|
|
#43 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iJeg kjenner noen som giftet seg i utlandet og håpet på en rolig middag med bare forloverne. Plutselig var både den ene og den andre så snille at de kom alikevel.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iMå jo være strålende. Vi ble invitert i bryllup i San fransisco. Hadde vi hatt råd og mulighet hadde vi dratt og lagt det inn i ferien. Og det var faktisk 30 stk der som feiret sammen med brudeparet og som la ferien sin til California den sommeren. Kult. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme i
Jeg har vært forlover i ett bryllup i utlandet, og det falt meg aldri inn at brudeparet på noe som helst tidspunkt hadde vurdert å betale noe for meg. Jeg synes det var en ære å bli spurt, og ville prioritert dette over alt annet for å få være med. (Men det var altså overkommelige reiseutgifter mtp. at det var Europa. Hadde vært litt anderledes med Australia og Karibien) Venneparet vårt varslet bryllupet tidlig, la det til ett attraktivt sted midt på sommeren, og ble med 20 venner på ferie i en annen by i uka etter bryllupet. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iJeg har tenkt å gifte meg langt borte, og ikke invitere noen. Desverre må jeg invitere mannen, og han er ikke enig |
|
|
|
|
|
#47 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iVi giftet oss i utlandet for noen år tilbake, og vi sendte ikke ut invitasjoner fordi vi var redde for at noen skulle føle seg forpliktet til å komme. Det har jeg angret på i ettertid, for muligens var det noen som kanskje ville vært med som ikke turte spørre.
|
|
|
#48 |
|
kamerat
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme i
Jeg har vært i bryllup i Polen, det var kjempemorsomt.
|
|
|
#49 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iHelt greitt.
|
|
|
|
#50 |
|
Sperret
|
Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iJeg synes det er helt i orden. Mye hyggeligere å bli bedt og måtte takke nei (med forbehold om at det er full forståelse for at man ikke har mulighet, som du skriver) enn at det antas at man ikke kan. Absolutt. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
By the Sea
|
Jeg og min venninne var forlover for hverandre uten å være tilstede - vi giftet oss begge i utlandet uten gjester. Ikke ønsket vi oss noe utdrikningslag heller, så forloveropgaven besto i å signere et papir.
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iNå har tråden litt sporet av, men ja, synes det er OK å invitere til noe man tror folk sannsynligvis ikke kan komme i.
|
|
|
|
#53 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iVi giftet oss i utlandet, og inviterte de vi ville skulle komme, og noen av dem kom og det ble vi kjempeglade for.
|
|
|
|
#54 |
|
Pauset
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iJeg tror jeg hadde blitt snurt om jeg ikke ble invitert fordi noen trodde jeg ikke hadde råd. Hadde jeg villet nok og fått beskjed i god tid i forveien, så hadde jeg nok klart å skrape sammen nok om dette var noen som var viktig for meg. Med mindre man er kandidat til luksusfellen, så hadde nok de fleste klart å skaffe penger om dette var noe som ble prioritert skyhøyt. Tror jeg. Men det er nok ikke mange jeg ville gjort dette for. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iMin mormor og morfar (hhv 85 og 91 år) fikk invitasjon til et bryllup i Israel for noen uker siden. Det syns de var så hyggelig, selv om det var helt opplagt at de ikke kom til å komme. Jeg tenker at man inviterer de man vil invitere, og heller utvider gjestelista litt. Og så kommer de som vil og kan. Jeg hadde i hvert fall satt pris på å få sjansen til å vurdere om jeg kunne, heller enn at brudeparet antok at jeg ikke kunne, og dermed ikke inviterte meg heller.
|
|
|
|
#56 |
|
maler
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iDet er uansett hyggelig å bli invitert. Men hadde det vært meg, hadde jeg tatt utgiftene til å få med forlovere med i bryllupsbudsjettet. Dette er vel ikke påkrevd, men for meg hadde det vært såpass viktig å ha forlover der at det hadde vært en logisk ting å gjøre. Man kan ikke forvente av noen at de stiller opp og betaler svære summer for å komme i bryllup, men man kan invitere.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iVi giftet oss i utlandet uten forlovere og gjester. Ukjente personer bevitnet at vi var ved våre fulle fem når vi sa ja |
|
|
|
|
|
#58 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iMen dere må ikke invitere en helt bønsj uten å faktisk være klar til å ha et så stort bryllup. Hvis dere har bryllupet på et attraktivt sted, så vil nok mange "finne anledningen".
|
|
|
|
#59 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva syns dere om å invitere noen i et bryllup de mest sannsynlig ikke kan komme iSpesielt om det er et attraktivt tidspunkt også. Høstferien på Grand Canaria lissom; da tenker jeg folk finner både tid og råd.
|
|
![]() |
|
|