Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 09:17   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg har ikke helt tro på å dra det for langt andre veien. Der mat gjøres litt "problematisk", og der noe ikke er så greit. Ungene har noen sånne venner, og de er helt ram på om de kan få brus, godteri eller andre ting hos oss. Nesten litt desperate. De vet nok at vi ikke er så strenge som hjemme hos dem selv, og spør om ting selv om vi ikke har det eller tilbyr det. Og så har vi de som kommer der "sukker er gift" og "spiser du sukker blir du tjukk", som er foret med slike tanker, og som blir perplekse når man sier at litt er ikke farlig.

Jeg har dessuten barn som overhode ikke ville spise om de ikke likte maten. At de da skal kaste innpå en kjempekveldsmat, blir også feil i forhold til å fordele inntak i løpet av en dag. Å servere noe de pirker i, bare fordi det er sunt, ser jeg på som latterlig. En slags prinsippdemonstrasjon. Det går an å finne løsninger der alle blir sånn høveli fornøyd. Dessuten er det mange smaker man venner seg til når man blir eldre.

Vi har et vennepar som er litt sånn, og vi spiste ute sammen. De kjøpte en stor dyr tallerken med en asisatisk kylling og grønnsaksrett til sønnen. Vi kjente så klart lusa på gangen, og kjøpte en barnemeny med pølse og pommes frites til vår finspisende sønn på samme alder. Han storkoste seg, mens kompisen satt der og pirket. Vi går da ikke ut en sjelden gang og spiser, og betaler i dyre dommer for ting som skal bli kastet. Hva slags hygge er det? Nei alle 5 får det de liker best, og så tar vi vanlig mat på andre dager. Litt slack må vi ha. Ungene setter også pris på å bli respektert i slike settinger, på samme måte som jeg selv liker å bli respektert for hva jeg liker og ikke liker.

Dronningen er ikke aktiv  

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.