Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 10:42   #11
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det virker på meg som du ikke helt greier å se nyansene og de store linjene. Jeg mener virkelig at det ikke er riktig å holde barnet bort fra sosial omgang med andre barn, og det overrasker meg om andre syns at det er en riktig ting å gjøre. Å være på besøk hos andre, å spise hos andre, mener jeg er en del av den sosiale læringen, å nekte et barn dette syns jeg ikke er riktig.

Og nei, det er ikke en mors oppgave å kontrollere alt hva barnet foretår seg. Jeg fotfølger ikke mine barn 24 timer i døgnet. Det er viktig at de får en viss frihet, mer jo eldre de blir. Min oppgave som mor er å gi dem en solid plattform slik at de tar fornuftige valg.

Jeg har da aldri snakket om å holde sønnnen min borte fra sosial omgang heller, jeg tror jeg faktisk er ganske flink til å gi han tid og rom for å være sosial. Dette er 3 dagen denne uken han er med kamerater. Sist uke var det vel også 2-3 dager og vi hadde med oss 3 stykker den ene dagen.
Jeg har jo aldri sagt at jeg kommer til å si at han aldri får spise borte, men kanskje ikke alltid, kanskje han noen ganger må spise hjemme før han henger med kamerater.

Jeg fotfølger heller ikke barnet mitt, og han har frihet - ikke til å gjøre hva som helst, han er tross alt 7 år, men frihet innenfor sine grenser. Du vrir og vender på det meste og liten vits å diskutere da. Man har ofte også rimelig kontroll når de selv skal ta fornuftige valg.

Nip er ikke aktiv  

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.