Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omskjæring av gutter, dødsrater

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-11, 15:16   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omskjæring av gutter, dødsrater

Det var en god sammenligning det med tannregulering, Skremmern.

Gammel 13-04-11, 16:04   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

SJeg skjønner veldig godt at du har problemer med å omgås disse menneskene, Input. En ting er dumme, men ellers ufarlige valg man tar på vegne av barna, dette her blir noe helt annet, og jeg kan ikke forstå at noen ønsker å utsette friske smågutter for noe sånt.

Ja, jeg må innrømme at jeg synes det er helt horribelt. Og grunnen til at de gjør det, er fordi faren er omskåret og moren synes han er bedre i senga enn menn med forhud. Jeg kan forstå at det er vanskelig å gå i mot hvis man må trosse sin religiøse overbevisning (men det gjør ikke inngrepet mindre horribelt), men å gjøre det med dette som grunn, synes jeg er så kvalm at jeg bare ikke kan forholde meg til dem.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:11   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det er helt vanlig at gutter omskjæres i hans kultur.

Gammel 13-04-11, 17:54   #64
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har ikke sett denne tråden før. Men hver eneste gang jeg leser en tråd om omskjæring av gutter priser jeg meg lykkelig for at jeg satte foten ned og sa nei når pappaen ønsket at storebror skulle omskjæres. Jeg var så bastant da at temaet heldigvis ikke kom opp når lillebror ble født.

Vi hadde diskusjonen på familievernkontoret, til og med. Før lillegutt ble født - vi visste ikke om det ble en gutt eller jente, men hvis det ble en gutt var eksen steil!!
Nå ble det ikke slik, men vi kom ikke til enighet, men grunnen til at det ikke ble diskutert noe mer var jo at lillegutt var så sjuk da han ble født. Ikke at eksen ombestemte seg for hvor Lurt det var.

(han er fra USA. Blant hans bekjente, som også argumenterte ovenfor meg, ble det ansett som det eneste riktige å gjøre. Men ikke av religiøse årsaker, men mer renslig og "røddig" og slikt)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 18:38   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I USA oppgir vel mange estetiske grunner, mener jeg. Og både det og om man skulle få for seg at det gir bedre sex er jo greie nok grunner det, for en voksen mann som bestemmer selv!

Gammel 13-04-11, 19:56   #66
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vi hadde diskusjonen på familievernkontoret, til og med. Før lillegutt ble født - vi visste ikke om det ble en gutt eller jente, men hvis det ble en gutt var eksen steil!!
Nå ble det ikke slik, men vi kom ikke til enighet, men grunnen til at det ikke ble diskutert noe mer var jo at lillegutt var så sjuk da han ble født. Ikke at eksen ombestemte seg for hvor Lurt det var.

(han er fra USA. Blant hans bekjente, som også argumenterte ovenfor meg, ble det ansett som det eneste riktige å gjøre. Men ikke av religiøse årsaker, men mer renslig og "røddig" og slikt)

Det var ikke religiøse grunner for at pappaen ønsket det hos oss heller, det var det at det var estetisk penere, rensligere og sånne ting. Og det faktum at alle blir omskjært i hans hjemland(gutter altså)

Emneord
omskjæring

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.