Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 12:46   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Admin., selvfølgelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:25   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og verbet Åpplyse finnes. Til opplysning

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:33   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og verbet Åpplyse finnes. Til opplysning

Det gjør ordet iråni også. Og blånn.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:20   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, da har jeg lest alle innleggene og stiller meg litt mer kritisk til hele greia.
Jeg vil ikke moddes.

(Jeg er litt sånn som er enig med den som snakket sist innimellom, og etter den første siden hørtes det ut som en festlig plan at moddene kunne redigere innleggene mine, men jeg syns ikke det likevel.)
De skrivefeilene jeg til stadighet igjentar kan jeg godt gjøres oppmerksom på, men jeg kan fikse dem selv.

Overskrifter er noe annet. Der ønsker jeg overivrige modder som fikser og retter hele dagen.

Gammel 02-10-06, 18:11   #5
juzzy
Wannabe

juzzy sin avatar

juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ok, da har jeg lest alle innleggene og stiller meg litt mer kritisk til hele greia.
Jeg vil ikke moddes.

(Jeg er litt sånn som er enig med den som snakket sist innimellom, og etter den første siden hørtes det ut som en festlig plan at moddene kunne redigere innleggene mine, men jeg syns ikke det likevel.)
De skrivefeilene jeg til stadighet igjentar kan jeg godt gjøres oppmerksom på, men jeg kan fikse dem selv.

Overskrifter er noe annet. Der ønsker jeg overivrige modder som fikser og retter hele dagen.

Jeg kunne ikke vært mer enig!!!!

Gammel 02-10-06, 18:27   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg skummet gjennom, og jeg sier meg enig med Teofelia og him. Jeg er ikke overvettes begeistrert for å modereres for skrivefeil. Som him sier synes jeg skrivefeil og språk er en del av folks personlighet og framtoning. Overskrifter med åpenbare feil kan godt modereres. Jeg synes allikevel det er flott med fokus på språket, og tar gjerne i mot veiledning.

Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 00:00   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Da har jeg skummet gjennom, og jeg sier meg enig med Teofelia og him. Jeg er ikke overvettes begeistrert for å modereres for skrivefeil. Som him sier synes jeg skrivefeil og språk er en del av folks personlighet og framtoning. Overskrifter med åpenbare feil kan godt modereres. Jeg synes allikevel det er flott med fokus på språket, og tar gjerne i mot veiledning.

Signerer denne jeg da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:21   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe litt annet, fant ikke en passende tråd og orker ikke å lage en ny, men (uten at jeg har dysleksi) har jeg en tendens til å skrive innlegg og etterlate en s eller sd etter punktum.s

Heldigvis oppdager jeg det nesten alltid, og redigerer det lynraskt. Bare bra at noen fikser det for meg, hvis det skulle gå meg hus forbi.s

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:11   #9
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jeg modder skrivefeil. Og jeg forventer å bli rettet på selv.

Er det problematisk?

Nei, det er helt uproblematisk. Jeg setter pris på slike tilbakemeldinger.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:22   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jeg modder skrivefeil. Og jeg forventer å bli rettet på selv.

Er det problematisk?

Oj. Da får du vel dagen til å gå bare med å rette mine innlegg ?

(Dib lister over og checker sine gamle innlegg...)

Gammel 02-10-06, 20:31   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg en dårlig mor fordi jeg har skrivefeil, eller er det Mim som er en dårlig mor fordi hun retter på dem?

Gammel 02-10-06, 20:33   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er jeg en dårlig mor fordi jeg har skrivefeil, eller er det Mim som er en dårlig mor fordi hun retter på dem?

Her er vi alle perkfete.

Gammel 02-10-06, 20:37   #13
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eller en dårlig modd? mord?

Gammel 02-10-06, 20:38   #14
juzzy
Wannabe

juzzy sin avatar

Standard

Jeg vil anta at en mor med mange skrivefeil (les: slurvefeil) bruker mindre tid på forumet og mer tid på å være mor, enn en som bruker all sin tid på å rette andres innlegg

Gammel 02-10-06, 20:39   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av juzzy, her.

Jeg vil anta at en mor med mange skrivefeil (les: slurvefeil) bruker mindre tid på forumet og mer tid på å være mor, enn en som bruker all sin tid på å rette andres innlegg

Eller en dårlig rollemodell som aldri skulle fått barn i utgangspunktet.

Gammel 02-10-06, 20:41   #16
juzzy
Wannabe

juzzy sin avatar

Standard

Eller en dårlig rollemodell som aldri skulle fått barn i utgangspunktet.

Gammel 02-10-06, 20:59   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er glad denne debatten sporet av til slutt. Jeg må innrømme at jeg ikke har noen sterk mening om denne saken. Jeg skjønner ikke helt at det kan engasjere så voldsomt å sitte og rette på mer eller mindre fremmede menneskers skrivefeil på nett, og synes dere heller burde gå og bli lærere hele gjengen. Få utløp for denne sykelige rettetrangen! Lærere kan rette så mye de vil og til og med sette karakterer.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:40   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av juzzy, her.

he-he

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:37   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Mådde.

Gammel 02-10-06, 20:40   #20
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mådde.

som bruker tid på å morde skrivefeil

Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.