|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du ofte blitt matforgiftet, og er du redd for det? | |||
| Har sjelden/aldri blitt syk av mat, og er ikke bekymret for det. |
|
119 | 80,95% |
| Har sjelden/aldri blitt syk av mat, men er bekymret. |
|
8 | 5,44% |
| Har flere ganger blitt syk av mat, er bekymret for det og tar forholdsregler. |
|
5 | 3,40% |
| Har flere ganger blitt syk av mat, men bekymrer meg lite for det. |
|
15 | 10,20% |
| Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg kan ikke påstå at jeg er så redd for å bli matforgiftet, all den tid jeg har spist mat kjøpt på gaten og markeder i Mellom-Amerika.
|
|
|
|
#42 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Sunnmøre
![]() |
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg svarte at jeg aldri eller sjelden har blitt syk av mat og er ikke redd for det,
|
|
|
#43 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har en venn som blir skikkelig syk HVER gang han er et eller annet eksotisk sted. Som oftest er han den eneste i følger som blir syk også. Han tror det er fordi han er avholdsmann, at alkohol ville kverket tilstrekkelig med bakterier.
|
|
|
#44 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?
Ja, da skulle jeg kanskje vurdert å gå på basar igjen. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Rockesøster
|
- og skikkelig sherry eller cognacdynk i sukkerbunnen |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Bedehusbasarer blir aldri de samme igjen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei, ike spesielt redd for det. Jeg har aldri blitt syk p.g.a. mat, hverken i Norge eller i utlandet.
|
|
|
#48 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei, det er jeg ikke, men jeg er redd for å forgifte andre, så jeg har streng hygienekontroll på mat jeg behandler.
|
|
|
#49 |
|
Retromum
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Ja, jeg er i overkant nevrotisk redd for å bli matforgiftet.
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Det har jeg aldri tenkt over. Så nei, jeg finnes ikke engstelig.
|
|
|
#52 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg tar forholdsregler, men er ikke bekymret. Og jeg har blitt skikkelig dårlig to ganger. Klassisk e.coli, som slår inn 6 timer etter at man har spist, og varer i 8 timer. Da var jeg sikker på at jeg skulle dø, men det gikk over, gitt.
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei, det er jeg ikke urolig for. Jeg kan ev ta forholdsregler når jeg i er utlandet. Softismaskiner som ikke ser ut å bli vasket innvendig så ofte hopper jeg gjerne over, men jeg tar det rimelig rolig og spiser det jeg har lyst til så lenge stedet ser passe rent ut. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Det tenker jeg aldri på.
|
|
|
#55 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg tror bare jeg har blitt matforgiftet én gang, og det var i Bulgaria som 10-åring. Så jeg er ikke særlig bekymret, nei.
|
|
|
|
#56 |
|
Metallica!!
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg elsker å prøve ny mat, så jeg har blitt matforgiftet mange ganger. Flest ganger i norge.
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har blitt matforgiftet en gang, av sjømat kjøpt fra frysedisken i norsk dagligvare. E.coli har jeg også hatt, men det kom fra badevannet. Mannen har hatt salmonella (av typen syk i månedsvis).
|
|
|
#58 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Aldri blitt matforgiftet - alt-etende. Jeg spiser det som blir servert og jeg smaker veldig gjerne på nye ting. Og jeg kjøper is, kaker og mat på bazarer i utlandet.
|
|
|
#59 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har blitt matforgiftet 2 ganger, 1 gang på et hjemmemekket skalldyr party, der østersene nok var en time eller 3 for gamle. Andre gangen på en gankse okei restaurant, av tunfiskcarpaccio. Begge ganger varte det i 5-7 dager med kramper i magen. Østers spiser jeg ikke lenger, men tunfisk har jeg spist mange ganger etter dette.
|
|
|
#60 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har blitt dårlig flere ganger, både i utlandet og her hjemme, men bekymre meg gidder jeg ikke.
|
![]() |
|
|