|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvordan handler dere mat | |||
| Jeg handler først og fremst med tanke på kvalitet |
|
51 | 47,22% |
| Jeg handler først og fremst med tanke på lav pris |
|
26 | 24,07% |
| Jeg handler akkurat det vi vil ha, uten å tenke noe mer over pris eller annet |
|
45 | 41,67% |
| Vi bruker nok mer penger på kjøttvarer enn snittet |
|
27 | 25,00% |
| Vi bruker nok mer penger på kylling enn snittet |
|
32 | 29,63% |
| Vi bruker nok mer penger på fisk enn snittet |
|
20 | 18,52% |
| Vi spiser lite kjøtt |
|
16 | 14,81% |
| Vi spiser lite kylling |
|
3 | 2,78% |
| Vi spiser lite fisk |
|
29 | 26,85% |
| Vi spiser mye "fyllmat" - ris, pasta, poteter, brød |
|
25 | 23,15% |
| Vi spiser mye tørrmat - torosupper og -middagsretter, etc |
|
10 | 9,26% |
| vi spiser mye ferdigmat - frosne og fra boks/eske i ferskdisk |
|
8 | 7,41% |
| Vi spiser mye grønnsaker |
|
65 | 60,19% |
| Vi spiser mye frukt |
|
46 | 42,59% |
| Vi spiser lite "fyllmat" |
|
38 | 35,19% |
| Vi spiser lite tørrmat |
|
52 | 48,15% |
| Vi spiser lite ferdigmat |
|
62 | 57,41% |
| Vi spiser lite grønnsaker |
|
8 | 7,41% |
| Vi spiser lite frukt |
|
14 | 12,96% |
| Jeg er glad i lage mat |
|
64 | 59,26% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra matbudsjett
Det er jo en veldig god prioritering da. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettEn strålende prioritering, spør du meg.
|
|
|
#23 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff fra matbudsjettVanskelig å svare, for jeg jeg vet ikke helt hvor jeg kan plasseres når det kommer til pris og kvalitet. Kjøper f.eks alltid fullkornpasta selv om den er mye dyrere enn vanlig pasta, men jeg kjøper sjelden bær utenom sesong med mindre jeg skal bruke det til noe spesielt (kake, f.eks!) Bruker omtrent like mye karbonadedeig som vanlig kjøttdeig, kommer litt an på hva vi skal lage og hvor blakke vi er. Vi er veldig glade i frukt alle sammen og akkurat der ser jeg på pris. Hvis pærene er billigere enn eplene en uke, kjøper vi gjerne mange pærer siden ingen har spesielle preferanser i fruktveien. Gammel og skukkete frukt kjøper vi ikke, altså. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettDette var nesten like vanskelig som matundersøkelsen i Mor og Barn. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
trenger lading
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettJeg er av de som bruker mindre enn snittet på mat. Handler stort sett på Rema, men lite "ferdigmat".
|
|
|
|
#26 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettVi lager alt fra bunnen av og er opptatt av sunne, rene råvarer og kvalitet. Ukeshandler på Rema og supplerer i andre butikker. Spiser mye grønnsaker, lite/ingenting potet/pasta/ris, mye kjøtt (men ikke mer en gjennomsnittet antar jeg) og vi liker å lage mat. Vil tro vi bruker rundt 1200 i uka på hverdagsmat til fire personer. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff fra matbudsjett
Der er jeg også veldig flink. Kaster ingenting (men spiser nok mer enn jeg burde... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettVi kaster ikke heller mye mat. Er flink til å beregne mengder, og bruker rester. Det som oftest blir kastet her er faktisk kjøttpålegg, fordi ingen av oss tre som bor hjemme nå spiser noe særlig av det. Så det hender vi oppdager at en pakke skinke har gått ut på dato. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettKasting av mat skjer knapt her heller. Da er det i såfall en liten rest igjen i panna etter middag eller en boks rømme som har blitt glemt bakerst i skapet. Vi sender med middagsrester i matpakken til både ungene og meg, og lager middag med tanke på å bruke opp det vi har. Middagsplan er også nyttig i forhold til å få brukt det man faktisk har. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra matbudsjettKrysset av for at jeg er glad i å lage mat. Ellers var det "mye" eller "lite" av alt, og vi er i grunnen midt på treet når det gjelder det meste.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettDet som trekker opp budsjettet hos oss er at vi ikke er gode på planlegging og storhandling.... I tillegg har vi økonomi til å ikke tenke så mye over hva vi bruker penger på og handler litt det vi har lyst på.
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettVi prøver å være flinke til å storhandle en gang i uken. Men jeg må ofte plusse på med "ferskvarer" i løpet av uken.
|
|
|
|
#33 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff fra matbudsjettJeg kjøper stort sett det jeg har lyst på, og ser ikke på prisen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Spinoff fra matbudsjettDenne var vanskelig. Jeg handler ut fra pris og ut fra kvalitet og ut fra smak. Og ut fra tid - jeg må ta hensyn til at enkelte ettermiddager er det sinnsykt dårlig tid. Dvs jeg prøver å finne en balansegang der som lommeboka tåler. Vi ukeshandler og jeg lager middagsplaner. Da planlegger jeg noen billige og noen dyrere middager, forsøker å balansere med fisk, kjøtt og grønnsaker. Og ikke minst må jeg ta hensyn til hva som faktisk lar seg gjøre tidsmessig, jeg burde bli flinkere til å lage istand ting til å putte i ovnen kvelden før.
|
![]() |
|
|