Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-11, 20:38   #421
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Etter å ha skjøvet på den i nesten et halvt år har jeg nå startet på Innsirkling 2, Carl Frode Tiller. Håper å komme skikkelig inn i den i løpet av kvelden.

Gammel 03-04-11, 21:48   #422
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Holder på med Klokkemakeren av Gert Nygårdshaug.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 08:56   #423
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Har lest Vekten av stillhet av Heather Gudenkauf. Den var fin og grusom, så nå roer jeg det ned med en krimbok, Den siste coyote av Michael Connelly.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 05-04-11, 10:35   #424
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser The Guernsey Litterary and Potato-peel Pie Society. For sikkert femte gang.
Fine boken.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 05-04-11, 10:47   #425
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Etter å ha skjøvet på den i nesten et halvt år har jeg nå startet på Innsirkling 2, Carl Frode Tiller. Håper å komme skikkelig inn i den i løpet av kvelden.

Nå er jeg skikkelig i gang, og jeg får den samme følelsen som jeg pleier å få med Tiller. Man drives greit framover, men det er tidvis nesten litt kjedelig. Likevel er det så veldig bra - så presist, innsiktsfullt og godt beskrevet, nesten så det blir vondt å lese.

Gammel 08-04-11, 15:49   #426
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er godt i gang med mitt "lese alle Fredrik Drum/Skarphedin Olsen-bøker i rekkefylgje"-prosjekt og er no på bok nr. 3, "Dødens Kodeks".
(For dei uinvidde er det her tale om bøker skreve av Gert Nygårdshaug)

Gammel 09-04-11, 14:30   #427
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leser nå The Blasphemere av Nigel Farndale.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 13:58   #428
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Nå har jeg akkurat begynt på Understrømmer av Ann-Marie Mcdonald.
Litt treg i starten, men håper den tar seg opp etterhvert.

Gammel 10-04-11, 15:51   #429
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Mannen som log, Henning Mankell. Fjerde boken i seien om Wallander, holder på å pløye gjennom den på svensk for øyeblikket.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 20:12   #430
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp lest ut Pixley Mapogo av Tore Renberg. Likte den bare sånn passe. Hele handlingen foregikk på en kveld.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 11-04-11, 11:35   #431
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Har nettopp lest ut Pixley Mapogo av Tore Renberg. Likte den bare sånn passe. Hele handlingen foregikk på en kveld.

...og det gjorde lesningen også, så vidt jeg husker. Den boka var lettvinn, altså!

Gammel 11-04-11, 11:39   #432
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Doris Lessing: Ben in the world. Oppfølgeren til The Fifth Child. Ikke like skremmende, men svært lesverdig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 11-04-11, 12:48   #433
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenmannsland av Kirsten Thorup.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 22:46   #434
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Har akkurat blitt ferdig med alle 15 bøkene om Varg Veum. Det merktes at krimsjangeren har utviklet seg fra 70-tallet til i dag, for de nyeste bøkene var de klart beste. Men selve språket i bøkene har vært bra hele veien synes jeg. Han skriver veldig godt.

Artig å se utviklingen av språket. I starten het det 'trusel' og 'privat etterforsker' I de siste bøkene ble det til 'trussel' og 'privatetterforsker'

Etter det har jeg rukket å lese 'De ensomme' av Nesser - siste bok i Barbarottiserien. Også den på en måte velskrevet, men er det flere som synes at plottet var i overkant lettvint/tilfeldig?

Nå er ferien min straks over og jeg tror det kan bli lenge til neste leseøkt for min del.

Gammel 19-04-11, 22:47   #435
Sissel

Sissel sin avatar

Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holder på med Kvinnen i buret av Jussi Adler Olsen.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 22:48   #436
Sissel

Sissel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...og det gjorde lesningen også, så vidt jeg husker. Den boka var lettvinn, altså!

Enig!

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 22-04-11, 21:56   #437
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå leser jeg "I morgen var jeg alltid en løve" av Audhild Lauveng.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 22-04-11, 22:35   #438
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Midtvinterblod av Mons Kallentoft. Har ikke kommet så langt inn i plottet enda, så vet ikke helt hva jeg synes. Men den er lettlest, og litt sær. Tanker fra en død mann liksom. Nja. Men det må kanskje til for at leserne skal se hele bildet.

Gammel 24-04-11, 09:57   #439
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Er godt i gang med mitt "lese alle Fredrik Drum/Skarphedin Olsen-bøker i rekkefylgje"-prosjekt og er no på bok nr. 3, "Dødens Kodeks".
(For dei uinvidde er det her tale om bøker skreve av Gert Nygårdshaug)

Bok nr. 4: "Det Niende Prinsipp"

Gammel 24-04-11, 18:25   #440
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

reisen alene, av Nadine Gordimer.

annemede er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.