Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 08:16   #41
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når man ser hunder på rømmen?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jo, men det er vel nesten bare rasehunder som er chippet vel?
Og du kan være nokså sikker på at når du trenger en dyrlege tilgjengelig for å lese chip så er det ikke i deres åpningstid...

Vi har en "billig blandingshund", men hun er chippet og merket med telefonnummer i halsbåndet. Heldigvis. Så langt har vi bare hatt bruk for telefonnummeret, men hun har rømt tre ganger siden vi fikk henne i August. Ser ut til å ha roet seg nå, men vår lille jakthundmynde er særdeles spretten, og litt av en houdini. Hun har kommet seg over gjerder og gjennom bittesmå hull, gitt. Åpnet dører da hun var tre måneder osv...
Jeg er bare glad hun har en særdeles lite skremmende fremtoning og vesen, for folk har altså tatt sjansen på å fange henne og ringe (nei, hun finnes ikke farlig på noe sett eller vis).

Selv har jeg sett an hunden, og to ganger fanget inn og ringt, da tlf. heldigvis har vært på halsbåndet.

Gammel 08-04-11, 08:29   #42
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og du kan være nokså sikker på at når du trenger en dyrlege tilgjengelig for å lese chip så er det ikke i deres åpningstid...

Vår blandingshund er chippet, vår renrasete hund er chippet og våre to katter er chippet.

Sist redigert av Tinka : 08-04-11 kl 13:30.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:46   #43
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Vi har en "billig blandingshund", men hun er chippet og merket med telefonnummer i halsbåndet. Heldigvis. Så langt har vi bare hatt bruk for telefonnummeret, men hun har rømt tre ganger siden vi fikk henne i August. Ser ut til å ha roet seg nå, men vår lille jakthundmynde er særdeles spretten, og litt av en houdini. Hun har kommet seg over gjerder og gjennom bittesmå hull, gitt. Åpnet dører da hun var tre måneder osv...
Jeg er bare glad hun har en særdeles lite skremmende fremtoning og vesen, for folk har altså tatt sjansen på å fange henne og ringe (nei, hun finnes ikke farlig på noe sett eller vis).

Selv har jeg sett an hunden, og to ganger fanget inn og ringt, da tlf. heldigvis har vært på halsbåndet.

Nå ble jeg nysgjerrig på hva slags blanding du har. Jakthundmynde?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:55   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringer man politiet på 02800 så enten henter de hunden selv eller Falck/elns kommer og henter. De besørger chiplesingen., du behøver ikke å oppsøke dyrlege om du finner en bortløpt hund altså!

Det var litt enklere i "gamle dager" - da var det tatovering i øret, så kunne man ringe et telefonnr og få opplyst eier. Hvis nummeret var lesbart da.

Hvem som helst kan chipe hunden sin om de ønsker. Som hundeeier gjorde jeg det ikke fordi hunden min var renraset, men fordi jeg helst ville at det skulle være mulig å finne tilbake til meg om den kom bort.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 09:14   #45
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nå ble jeg nysgjerrig på hva slags blanding du har. Jakthundmynde?

Ikke verdens beste bilde, men her er Dina, 50% engelsk setter, 25%whippet og 25% border collie. Bordercollien forsvant litt, ser det ut til, hun ligner muligens en forvokst italiensk mynde med jakthundtrekk på hodet

Gammel 08-04-11, 09:16   #46
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Litt annnen pels en whippetene, men ellers veldig søt!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 10:17   #47
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kult! Jeg har blitt korrigert! Det kan jeg like.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.