Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Erstatte Toro med ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 14:47   #81
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, 10 sekunder er å foretrekke, så jeg stapper dem i brødristeren på tining omtrent så lenge.

Ah, men brødrister er en av tingene jeg lever fint uten, vøtt. *different strokes*

Gammel 07-04-11, 14:48   #82
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, 10 sekunder er å foretrekke, så jeg stapper dem i brødristeren på tining omtrent så lenge.

Joda. Popcornmaskin, brødrister, vannkoker... Hvorfor så mange ting på kjøkkenbenken, når man kan greie seg med én innebygd i stedet?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:54   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Bare kjekt, liksom. På lik linje med vannkoker, riskoker, brødbakemaskin, urtehakker og mykje anna.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Joda. Popcornmaskin, brødrister, vannkoker... Hvorfor så mange ting på kjøkkenbenken, når man kan greie seg med én innebygd i stedet?

Av de tingene dere nevner så har vi kun vannkoker og brødrister, og sistnevnte kunne vi godt klart oss uten. Jeg syns for øvrig ikke en mikro greier å dekke bruksområdene til en brødrister. Vannkoker dekker den, men den tar jo mye større plass. Vi har brødristeren egentlig kun fordi den ser kul ut, men vurderer månedlig å pælme den.

Ah, men brødrister er en av tingene jeg lever fint uten, vøtt. *different strokes*

Selvfølgelig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:58   #84
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Av de tingene dere nevner så har vi kun vannkoker og brødrister, og sistnevnte kunne vi godt klart oss uten. Jeg syns for øvrig ikke en mikro greier å dekke bruksområdene til en brødrister. Vannkoker dekker den, men den tar jo mye større plass. Vi har brødristeren egentlig kun fordi den ser kul ut, men vurderer månedlig å pælme den.

Selvfølgelig.

Dette minner meg på den kjøkkenapparat-turneringen de hadde i "Ikke gjør dette hjemme". Utrolig morsomt. Tre apparater konkurrerte mot hverandre om å være best i å utføre funksjonene til de to andre, og den som da vant gikk videre til neste runde. Til slutt satt de igjen med ett apparat som kunne gjøre "alt". Koke kaffe, frittere, lage popcorn, steke vafler, etc etc. (I alle fall ett som klarte forholdvis flere enn de andre). Jeg husker seff ikke hvilket som vant. Mikrobølgeovnen var ikke med i konkurransen. Det er jo ikke så rart, når den stiller i en liga for seg.

Gammel 07-04-11, 14:59   #85
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Av de tingene dere nevner så har vi kun vannkoker og brødrister, og sistnevnte kunne vi godt klart oss uten. Vi har den egentlig kun fordi den ser kul ut, men vurderer månedlig å pælme den.

Vi har bare vannkoker av det ovennevnte, vi. Eh, ja, og urtehakker, men jeg bruker heller kniven. Men jeg likestiller likevel mikroen med den typen utstyr, for jeg ser at noen kan synes det er kjekt, mens det neppe er nødvendig for alle. Min malaysiske venninne, f.eks., bruker riskokeren sin daglig, og er helt avhegig av den for å få Den Perfekte Risen. Broder'n satte på brødbakemaskinen sin hver kveld og fikk nybakt brød hver morgen, og var lykkelig over det. Popkornmaskin derimot, ser jeg ikke det rasjonelle behovet for, altså.

Vi hadde forresten en brødrister en gang utelukkende fordi den var kul, vi også, men det måtte bøte med livet for noen flyttinger siden, gitt.

Gammel 07-04-11, 15:12   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette minner meg på den kjøkkenapparat-turneringen de hadde i "Ikke gjør dette hjemme". Utrolig morsomt. Tre apparater konkurrerte mot hverandre om å være best i å utføre funksjonene til de to andre, og den som da vant gikk videre til neste runde. Til slutt satt de igjen med ett apparat som kunne gjøre "alt". Koke kaffe, frittere, lage popcorn, steke vafler, etc etc. (I alle fall ett som klarte forholdvis flere enn de andre).

Ja! Det var fantastisk!

Vi har bare vannkoker av det ovennevnte, vi. Eh, ja, og urtehakker, men jeg bruker heller kniven. Men jeg likestiller likevel mikroen med den typen utstyr, for jeg ser at noen kan synes det er kjekt, mens det neppe er nødvendig for alle.

Ja, det gjør den jo. For oss er den fullstendig unødvendig, men andre skal få lov til å ha glede av sin. :raus:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:25   #87
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har igrunnen micro fordi mannen syntes det var nødvendig, og tilslutt klarte overtale meg til at "ok da..." men ja, den tar unødig plass på benken, og vi klarte oss fint uten.

Mannen er vokst opp med mikro, ferdigmat og halvfabrikata, preget av en trebarnsmor i jobb, med en mann som i begrenset grad bidro hjemme. (I dag er svigerfar egentlig noe flinkere til å bidra i oppveksten til sine to yngste barn tror jeg, det virker sånn. Altså de to min svigermor ikke er mor til.) Han syntes å leve uten mikro var en merkelig ting å gjøre de årene vi gjorde det.
Jeg er oppvokst med en hjemmeværende mor som laget mye mat fra grunnen (også delvis grunnet hennes egne restriksjoner på mat, f.eks har hun ikke tålt krydder etter at magesekken hennes sprakk for ca 20 år siden... og saltfattig har hun måttet leve siden jeg ble født grunnet nyreproblemer) som den dag i dag ikke har micro. Jeg synes å kjøpe en micro var en merkelig ting å gjøre.

Hva vi er vant til, hva vi prioriterer, hva som er naturlig for oss, det vil for alltid væøre forskjell på folk, og godt er det.

Jeg ga etter, og ga Knerten kjøpemat, da han konsekvent avviste min mat i alle sine former. (Bortsett fra melka mi, så lenge den kom rett fra meg) Andre står mer på den kampen, og hadde jeg ikke gitt ham annet, så hadde han vel tilslutt spist noe av det jeg ga (eller vært fullammet lenger enn 6 mnd...) men jeg ga etter. Vi får se hvordan det går med denne tøtta, men ikke aktuelt før i slutten av august da, så enn så lenge er uansett microen mest til å varme pizzarester, pizzaboller, matrester, pommes frites i crisp-form (som uansett ikke blir sånn knallsuksess, og ikke går det fortere enn stekovnen heller...) og ellers samle støv... Jaja, når svigermor er her, så varmer den kaffeskvettene hennes da... altså, hun varmer glatt kaffe som har blitt kald i micro... tanken har aldri falt meg inn (jeg drikker ikke kaffe da, men heller ikke mannen gjør det...)

Gammel 07-04-11, 17:03   #88
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

I hvilken verden er dette superenkelt?

Det er like komplekst som å klippe opp en pose fra Toro, tømme innholdet ned i kokende vann og røre.

Gammel 07-04-11, 17:23   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innebygd popcornmaskin? Det vil jeg ha, vaffal.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:21   #90
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min lager ostechips i mikroen. Det er genialt og tar 3 minutter, i motsetning til i ovnen (der de også kan bli brent).
Og jeg lager smakfull sjokoladekake i mikroen på ca. 3 minutter.

Gammel 07-04-11, 18:25   #91
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har igrunnen ganske mye kjøkkenutstyr, men klarer meg veldig fint uten både mikrobølgeovn og vannkoker. Med induksjonstopp koker vannet veldig fort.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:33   #92
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har igrunnen ganske mye kjøkkenutstyr, men klarer meg veldig fint uten både mikrobølgeovn og vannkoker. Med induksjonstopp koker vannet veldig fort.

men for oss stakkarer uten induksjon er vannkokeren ganske uunnværlig, syns jeg.

Gammel 07-04-11, 18:39   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

men for oss stakkarer uten induksjon er vannkokeren ganske uunnværlig, syns jeg.

Eller mikroen.

Gammel 07-04-11, 18:46   #94
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg er skikkelig bortskjemt som har både induksjon, mikro og vannkoker. Egentlig burde jeg jo klart meg med en grue.

Gammel 07-04-11, 18:53   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og jeg lager smakfull sjokoladekake i mikroen på ca. 3 minutter.

Er det den kjappe lavkarbogreia som skal mikres i 90 sekunder? Smakfull og smakfull, men den duger i nøden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:53   #96
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig bortskjemt som har både induksjon, mikro og vannkoker. Egentlig burde jeg jo klart meg med en grue.

Jeg har også alt det, men det er kun induksjon som er virkelig viktig, synes jeg. Den erstatter som regel det andre.

Gammel 07-04-11, 18:59   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det den kjappe lavkarbogreia som skal mikres i 90 sekunder? Smakfull og smakfull, men den duger i nøden.

Nei, det er en vegansk versjon av den, den er mye bedre synes jeg. Ikke så pannekakete i konsistensen som lavkarbogreia. Har kun oppskriften i en mappe på kjøkkenet, men husker jeg riktig er den ganske lik denne.

Gammel 07-04-11, 19:15   #98
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Mel og sukker, ja. Det utgår.

Gammel 07-04-11, 19:23   #99
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jepp. Det er ikke hverdagskost, for å si det sånn.

Gammel 07-04-11, 20:08   #100
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer meg med gammeldags komfyr uten vannkoker og mikro.

Er konklusjonen her at hvis man vil unngå Toro så bør man kjøpe mikro? :har bare skumlest:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.