|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kakelotterikaker?Kjøper dere kaker på ulike arrangementer, da? Vi har en nybakt korpsmusikant hjemme, og er bedt om å levere kake for salg i helgen. Selv hender det at jeg kjøper kake på slike arrangementer, men aller helst nystekte vafler. Jeg er jo en slurveslomse og kjøper gjerne kaker hvis jeg er på steder hvor de selger slikt. Men vi har ingen matvareallergiprobematikk i heimen, da.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kakelotterikaker?
Nei, jeg gjør ikke det. Kanskje en pølse med brød, men ikke hjemmelagde kaker, og det har som sagt ikke bare med allergi å gjøre. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg kjøper jo kaker og spiser i vei, jeg. Men jeg burde kanskje tenke over hvor og hvem de kommer fra?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Rockesøster
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh - om det er viktig hvilke egg som er brukt er du jammen nøye. Det må jeg si. Og ellers lurer jeg littegrann på hva slags bekjente du har siden du lurer på hva langpanna og kakeformen er blitt brukt til sist? Ble veldig nysjerrig på hvilke erfaringer du har.
|
|
|
#26 |
|
I mål
|
Du ser det står noe om allergi ja? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Rockesøster
|
Hehe, jeg ser jo at den kan misforstås, men det er altså på grunn av allergi hos meg og det ene barnet at jeg trenger å vite slike ting. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hekta
Ja det så jeg, men antagelig har jeg for liten fantasi, for det falt meg ikke inn at det var rengjøring etterpå som var problemet. Det kunne ikke falle meg inn å ikke vaske bakeredskapene etter bruk.
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Dersom man virkelig har allergi, kan man fint reagere på rester i langpanna. Den er faktisk ganske vanskelig å få helt ren. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hekta
Vi har 2 i huset med relativt omfattende allergier, men dette har aldri vært noe problem. Men det er klart, de reagerer ikke på spor i maten, det må være en reell mengde. Heldigvis må jeg si, for da kan man jo nesten aldri spise borte, og da gjelder det jo ikke bare kaker.
|
|
|
#31 |
|
Rockesøster
|
Proteiner kan sitte temmelig godt fast, så det er ikke alltid de forsvinner etter vanlig vask. Når selv spor utgjør livsfare så kan en normal rengjort panne gi alvorlige reaksjoner. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Takk for tips fra noen av dere |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kakelotterikaker?Jeg ville gått for en sjokomadekake og noe gjærbakst, feks en kringle eller prinsessekake.
|
|
|
#36 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Kakelotterikaker?Denne laget jeg i helgen, enkel og god. Kan fryses.
|
|
|
#37 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Kakelotterikaker?Og denne fra samme side, Brownies:
|
|
|
#38 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Om jeg skulle slumpe til å vinne noe i et kakelotteri, går jeg konsekvent etter noe som er butikkbakt eller twistposen. Orker ikke tanken på hvordan hygienen er hos de som har bakt.
|
|
|
#39 |
|
superbruker
|
Det kunne aldri falle meg inn og spise kake som er vunnet på lotterie. Aldri i livet. Jeg har sett kaker som ser gode ut og så har jeg sett kjøkkenet og hygienetilstanden i hjemmet til den som leverte kaka. For å si det sånn så var det garantert at den som spiste av den kaka ville bli syk. Jeg gjør som Inagh.
|
![]() |
|
|