|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg lagde en kjempegod fiskeform her i forrige uke som tre barn i alderen 1,5 - 8 kastet seg over og spiste masse av. De voksne likte den også veldig godt.
|
|
|
#22 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroSkinkefisk er laks- eller ørretfilet som er vendt i mel og pepper (ikke salt). Deretter pakkes den inn i en skive syltynn skinke (gjerne seranoskinke), før den stekes på høy varme i seks minutter i stekepanna. Skinken blir sprø og fin, og fisken blir kjempegod.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Prosjekt kutte ut Toro1 pakke karbonadedeig
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Prosjekt kutte ut Toro
Helt riktig. Det fordyrer rettene kraftig, det gjør rettene unødig usunne pga salt og sukker, de tar lengre tid enn det gjør å lage ting fra bunnen (i hvertfall med litt trening) og det låser bruken av rester og andre ingredienser enn det som står på pakken.
|
|
|
#25 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg ble sittende og tenke litt på denne og fant ut at jeg bruker jo ikke så mye Toro som jeg inbilte meg.
|
|
|
#26 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroTacokrydder er mye bedre å lage selv. Mindre salt og ingen smaksforsterker. Smaker det samme. Tomatsuppe er i allefall enkelt å lage selv - mel og smør og en boks tomatpure. Spe med kraft eller buljong eller vann til ønsket konsistens. Posepotetmos er jo virkelig papp!? Kok potetene dagen før om det haster, og mos dem - sammen med andre rotgrønnsaker og hvitløk - rett før de skal spises. Pastasaus er også enkelt å lage selv av litt surret løk og hvitløk, en boks hakkede tomater og eventuelt litt gulrot. Salt, pepper, ønsket krydder og en dæsj sukker. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroDet er egentlig bare å lære seg å skrelle poteter fort og dele dem opp i biter og koke dem i lite vann (uten salt!). Bruk mandelpoteter, så har du ferdig mos på 10 minutter, mens de andre tingene blir klart.
|
|
|
#28 |
|
Borte
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroApplaus for å kutte ut Toro.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroEg bruker lite toro, og no har samboeren min kommet på gli også. Eg trivest på kjøkkenet, så eg liker å laga mat frå botn. Og siden eg sjelden spiser Toro, likar eg ikkje smaken lenger heller. Men eg sliter litt meir med å kutte ut Findus.
|
|
|
#30 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Findus har faktisk kommet med en del bra ting i det siste med renere råvarer og lite/ingen tilsetningsstoffer! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
I endring
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroPlaner for prosjektet i uke 3.
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroStå på. Dette synes jeg du klarer skikkelig bra.
|
|
|
|
#34 |
|
I endring
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroFiskekaker kjøpt i butikken må vel være lov?
|
|
|
#35 |
|
I endring
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroJa en annen fordel er at kjøleskapet er fullt av mat og ukeshandelen kostet meg ikke mere enn 730kr, det kan man leve med.
|
|
|
#36 |
|
Metallica!!
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroDet er veldig lurt å smake til underveis ja!
|
|
|
#37 |
|
I endring
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroMen altså middag i morgen som skal være stekt laks i soyasaus med wokede grønnsaker servert med ris.
|
|
|
#38 |
|
Metallica!!
|
Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg hadde helt ærlig stekt laksen i smør eller en god olje, og krydret den. Hadde kanskje avsluttet med ha i en slant soyasaus for å runde av.
|
|
|
#40 |
|
I endring
|
Er nok kanskje ikke dumt å gjøre det sånn heller.
|
![]() |
|
|