Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-11, 17:42   #401
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg vurderer å starte på Alberte-trilogien av Cora Sandel. Noen som har lest den?

Jeg skrev særoppgave om den på gymnaset for temmelig mange år siden. Tror knapt nok jeg husker noe som helst, bare de grove trekkene.
Men mener å huske at jeg likte den, selv om den var noe tung?

Nå hører jeg Og solen går sin gang av Hemingway.

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 21:07   #402
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frelseren av Jo Nesbø. Lurer på om jeg har lest den før, synest den virker veldig kjent.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 21:13   #403
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom meg aldri mer enn noen sider i boka, så nå hører jeg på Hotellet på hjørnet av bitter og søt i bilen. Også har jeg begynt på den første boka i Sandman-serien. Jeg er ikke så belest på tegneseriefronten og synes det er litt rotete og ikke så fengende. Men husker at jeg leste en av disse bøkene da jeg var litt yngre og fant en av historiene svært så fascinerende. Så det er i grunnen den jeg er på leting etter.

Gammel 29-03-11, 21:26   #404
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer å starte på Alberte-trilogien av Cora Sandel. Noen som har lest den?

Åja. Jeg leste den i februar i fjor og den var virkelig verd å lese. Endel av stemningene fra bøkene sitter i meg ennå og jeg tenker veldig ofte på dem. En sånn fortelling som fester seg og sitter i resten av livet tror jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 21:41   #405
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Heidi Linde - "Nu, jävlar". Tror det er akkurat en sånn bok jeg trenger for å komme ut av den stadig tilbakevendende lesetørka.

Heddamor er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 21:43   #406
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser Lasses hus av Anna Bache-Wiig. Jeg kommer ikke helt i gang, og skal hente Baby Jane (Oksanen) på biblioteket i morgen.

Gammel 29-03-11, 22:20   #407
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Åja. Jeg leste den i februar i fjor og den var virkelig verd å lese. Endel av stemningene fra bøkene sitter i meg ennå og jeg tenker veldig ofte på dem. En sånn fortelling som fester seg og sitter i resten av livet tror jeg.

Jeg tror kanskje jeg må lese dem på nytt. Jeg har et par andre venner som også skryter mye av dem, men som sagt jeg husker ikke stort.....

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 22:55   #408
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jasper Fforde: One of Our Thursdays Is Missing.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 23:04   #409
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg leser Lasses hus av Anna Bache-Wiig. Jeg kommer ikke helt i gang

Den har jeg nettopp lest også. Det gikk veldig radig når man først kom i gang.

Gammel 30-03-11, 09:37   #410
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i gang med "Life of Pi" i bilen, og hjemme leser jeg "Om bare"av Vigdis Hjort. Dette er tredje boka jeg leser av sistnevnte, og jeg har ennå ikke blitt enig med meg selv om hva jeg synes om bøkene hennes.
Jeg har - i ferien jeg hadde - lest "Drømmehjerte", "Fuglemannen", "Hysj" og "Den Glemte Hagen". Og hørt ferdig "Storm Front".

Det er innmari godt å kunne ta en bok og slappe helt av med en annens tanker, gjøren og verden. Jeg må prioritere det mer.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 30-03-11, 09:48   #411
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 30-03-11, 11:46   #412
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har såvidt fått begynt på den, og det virker veldig lovende.
Men det er litt av en murstein å gå rundt med i veska, det hadde nok ikke gjort noe om de tre bøkene hadde vært bundet separat.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 09:39   #413
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

White Tiger av Aravid Adiga. Venninnen min mente at siden jeg hatet Shantaram, så ville jeg like denne. Jeg har nettopp begynt, så det skal bli spennende å se.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 31-03-11, 10:15   #414
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har startet på en gjenlesning av Narnia-serien. Og koser meg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 01-04-11, 21:49   #415
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begynte på Saras nøkkel nå i ettermiddag, og har allerede lest 190 sider. Flott bok! Gleder meg til fortsettelsen.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 01-04-11, 21:54   #416
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå holder jeg på med den tredje boken i serien om Kurt Wallander. Leser serien på svensk (litteratur er best på originalspråket, er det ikke så?) og denne boka heter "Den vita lejoninnan"

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 01-04-11, 22:00   #417
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Natascha Kampuch 3096 dager (sterkt) og

Dang Thuy Tram, Jeg drømte om fred- dagbok fra en krig. Dagboka til ei ung kvinne (lege) under Vietnam-krigen, også sterkt.

I tillegg Sahekspeares sonetter, mest på norsk og litt på engelsk, ikke sterkt på samme måte.

Gammel 02-04-11, 21:06   #418
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk denne i bursdagsgave av broren min, så den begynner jeg på i dag:

Gammel 02-04-11, 23:17   #419
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig med Alberte og Jakob og har begynt på Alberte og Friheten. Virkelig verdt å lese.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 03-04-11, 19:49   #420
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skrev også oppgave om den på videregående. Interessante og fine bøker, synes jeg. Nå leser jeg Sangen om den røde rubin av Agnar Mykle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.