|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Korleis vurderer du motstanden mot å ha "SV" på bilskilt? | |||
| Dette er heilt klårt ein barnsleg reaksjon. |
|
105 | 76,09% |
| Dette er er på greinsa til å vera ein barnsleg reaksjon. |
|
10 | 7,25% |
| Har litt forståing for reaksjonen, men ville ikkje brydd meg sjølve. |
|
8 | 5,80% |
| Dette er heilt klårt ein rimeleg reaksjon. |
|
8 | 5,80% |
| Samma søren/Uinteressant/Dustepoll |
|
7 | 5,07% |
| Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#63 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?Naboen har AA på skiltet sitt, hva sier det om ham?
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sosialistiske bilnummer?Jeg aner ikke hva Bærumskilter er for noe.
|
|
|
|
#66 |
|
koko
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?Husker da vi var små og på bilferie i Europa. Var stor stas å møte på UE-registrerte biler på bondeveiene i Jugoslavia feks, nesten som å møte naboen.
|
|
|
#67 |
|
Passiv
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?
Den dag i dag er det overlapp mellom bilnummerserier. Danske skilt ligner veldig på norske, og noen av de danske bokstavkombinasjonene er de samme som våre. Dermed kan man få helt like skilt med nummer og alt. |
|
|
|
#70 |
|
Pauset
|
og da klarte faren min å overbevise meg om at TV-biler var fra NRK |
|
|
|
|
|
#71 |
|
koko
|
|
|
|
#72 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?Jeg bryr meg ikke om bokstavene som står på skiltene, men jeg bryr meg om de 10-20000 jeg risikerer å gå glipp av når bilene selges.
|
|
|
|
#74 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?Jeg ville ikke registrert bilen med SV skilter, nettopp for at det kan bli ett problem ved videresalg. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sosialistiske bilnummer?For all del, ser det praktiske aspektet ved videresalg. Men er likevel
|
|
|
|
#76 |
|
Peppy!
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?Men hvorfor gir Bærum-skilter bedre pris? I don't get it. Behandler Bærum-folket bilene sine bedre? Er det bedre veier der? Pristillegget må jo være tuftet på noe mer, eh, fundamentalt enn bare snobberi. Folk flest betaler ikke ekstra for ingenting. Det går ikke an at Olsen betaler mer for BP-skilt fordi Hansen vil betale ekstra ved annenhåndssalg, som igjen vil gjøre det fordi Nilsen vil betale mer tredje gang osv. Det bryter med markedsteorier! :skingrestemme: Tenk på sistemann som kjøper, som skal scrappe bilen til slutt. Han vil ikke betale ekstra for fine skilt, for han får det ikke tilbake. Og da vil ikke Nilsen betale mer, for han får det ikke igjen neste gang. Og da blir det ikke aktuelt for Hansen heller. Osv. Og slik deduserer vi oss tilbake til nybilen, og det finnes ikke noen ekstraverdi for det skiltet. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sosialistiske bilnummer?Gammel artikkel om samme tema;
I Bergen er/var det visstnok vansker med å få solgt biler med nordnorske bilskilt.
|
|
|
#78 |
|
Kidding, right?
|
Niks kjære deg! Det var (opprinnelig) så logisk atte. Oslo er Norges største by med flest solgte (og registrerte) biler, og med høyest turnover på nummerseriene. Det tar får år mellom hver gang det bikker fra serie til serie (89999 biler pr serie) og Oslobilene får "ny" bokstav. Nå er det DN som gjelder, ikke sant, og for bare to år siden var det DL man ble registrert på. Når nummerserien bikker vet man straks at en DL-bil er gammel, mens alle DN-biler er shiny new - selv om bilmodellen ellers ser lik ut.
Sist redigert av Miss Norway : 03-04-11 kl 10:45. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Kidding, right?
|
I Oslo også, særlig for særlig dyre biler. En Range Rover til halvannen million med Bærumsskilter er det mer sannsynlig at er kjøpt ny i Norge, mens en tilsvarende bil med Finnmarksskilter er mer sannsynlig bruktimportert. (Trenger selvsagt ikke være tilfellet, men sannsynlighet og synlighet har jo mye med grunnlaget for snobbethet å gjøre.)
|
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sosialistiske bilnummer?Hvis man ikke vil ha skiltene man har, er det vel ikke egentlig ikke vanskeligere enn at man skrur de av bilen og melder dem stjålet, så får man nye skilt og da med annen registrering.
|
![]() |
|
|