Sv: Shopping i Barcelona
Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.
Har du anbefalingar å kome med no, Elinblu? 
Tja, jeg er faktisk ikke sikker. Det ble ikke så mange gode kjøp på meg. Flest butikker er det nok i sidegatene til Ramblaen - til høyre på kartet og ned mot katedralen. Jeg synes det er litt kjedelig med de store magasinene som Zara og Mango (dem kan jeg evt. besøke i Oslo), og jeg hadde nok litt problemer med å finne det rette området for meg. Desigual har heller ingen Elinblu-sesong denne våren, viste det seg, og ikke Camper heller. De andre spanske skomerkene som jeg liker (Art, El Naturalista osv.) var det ganske dårlig med. Jeg kjøpte noen emaljesmykker i nærheten av Picasso-museet og et par billige kjoler i en litt fargerik småbutikk. En cardigan fra min gamle favorittkjede Promod (som heller ikke var hva den var) ble det også, og ei Skunkfunk-veske.
Jeg fant én butikk som var virkelig fin, en liten designersak i en sidegate like ved katedralen. Lurer på om de kanskje hadde redesign-klær. Dessverre var alle skjørt og kjoler som jeg siklet på, for store. Dessverre har jeg så dårlig kart- og retningssans at jeg ikke kan gjøre rede for hvor den lå.
Håper dere får en strålende tur!