Sv: Følge miljøfartsgrensen?
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
Rett skal være rett: Når det regner er tiltaket helt unyttig, da regn demper svevestøvet effektivt. Men noe væravhengig fartsgrense tillater ikke teknologien eller økonomien.
Og det er vanskelig å sammenligne før og etter miljøfartsgrensen når det gjelder partikkelforurensningen nettopp på grunn av vær og vind.
Jeg tror det er hold i beregningene som ligger til grunn for innføringen av miljøfarsgrensen, jeg tror også det er en mulighet for at de teoretiske effektene ikke alltid kan bli fremskapt.
Hvorfor er det arrogant å kjøre 10% over fartsgrensen på gode veier? :arrogant:
Jeg tror ikke det var det å kjøre 10 km for fort som var arrogant, men å si at man kjører minst 10 km for fort. Dvs. at man unngår å holde fartsgrensen, men går inn for å kjøre for fort, hver gang.
Nå er det ikke sikkert jeg har rett, men det var slik jeg forsto Safran. Og sånn jeg har forstått det, så synes jeg også det er en smule arrogant.
Jeg kjører ikke alltid fartsgrensen. Men jeg går inn for å følge den mest mulig, fordi det er en grunn til at det er satt en fartsgrense samt at jeg er avhengig av førerkortet mitt i jobben. Kjører jeg for fort og får bot, går jo mye av jobbinga mi opp i betale boten, og det gidder jeg rett og slett ikke.
Men selvsagt hender det seg at jeg kjører 10-15 km for fort, men jeg går ikke inn for å minst kjøre for fort 
|