Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage fiskekaker selv

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 16:07   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage fiskekaker selv...

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvit fisk - ca 600g
1,5 teskje salt
0,5 teskje pepper
2 hakkede vårløk
1/2 hakket rødløk
2 hvitløkbåter
ca 1/2 potte fersk koriander - hakket
1 fersk ingefær, raspet eller hakket i småbiter elns
revet skall fra 1/2 sitron
saften fra 1/2 sitron
2.5 dl melk eller fløte

Til det siste punktet: jeg har laget med kokosmelk og mandelmelk. Begge deler var godt

kjør alt unntatt melken i kjøkkenkniven, og tilsett melken sakte. Stek, og presto Jeg har prøvd med stavmikser også, men det blir fort litt mer most konsistens enn jeg liker. Jeg synes det er godt når det er litt grovere fiskekaker. Når du har såpass mye som 1.2 kg sei kommer du også til å slite med å komme deg ordentlig "nedi" alt tror jeg, jeg kløna hvertfall fælt med oppskriften over, og sei er jo litt "trå" i utgangspunktet.

Ikke noe egg, ikke noe fiberhusk, og besynderlig nok henger det sammen uansett.
Hvis du vil ha noe annet å bruke seien din til har jeg også lagt inn oppskrift på melke- og glutenfri fiskegrateng i oppskriftsforumet.

Jeg prøvde denne i dag, men de hang ikke sammen i hele tatt. Hva har jeg gjort galt, tro? Brukte frossen seifilet som jeg tinte før jeg kjørte alt sammen i food processor.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.