|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?
Jeg hadde ikke heller tatt dem med på steder der rusmisbrukere samles, hvis det er det du mener her. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Metallica!!
|
For mitt vedkommende så snakker jeg kun for meg selv og mine standarder for meg og mitt barn. Jeg legger ikke skjul på at jeg er preget av mine opplevelser og min oppvekst. Og for meg er det viktig at jeg ikke er påvirket av alkohol når jeg har ansvaret for barn, og at jeg eller min mann er kjørbar i tilfelle noe skjer. Det handler for mitt vedkommende om trygghet. Jeg ønsker ikke å utdype hvorfor jeg trenger denne tryggheten, men som sagt, det bunner i egne opplevelser og erfaringer med foreldre og alkohol.
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
At du ikke ønsker å drikke alkohol sammen med barna dine er selvsagt et helt uproblematisk valg. Jeg lurte imidlertid også hvorfor du spesifikt snakket om å være kjørbar - om det å kunne kjøre bil var spesielt viktig for deg - men om du egentlig bare brukte ordet som synonymt med "overhodet ikke alkoholpåvirket", så skjønner jeg.
|
|
|
#45 |
|
Metallica!!
|
Det er viktig for meg å være kjørbar ja. Men akkurat det ønsker jeg ikke å utdype på åpent forum, for det bunner i en ganske spesiell hendelse som identifiserer mer enn jeg ønsker av både meg og andre i min nærhet.
|
|
|
#46 |
|
flisespikker
|
Det er selvsagt helt greit og forståelig at du ikke vil utlevere deg.
|
|
|
#47 |
|
Metallica!!
|
Hehe jeg vet det, det er derfor jeg og sier i fra at jeg mener det, men ønsker ikke å utdype. Dette med alkohol og barn blir jo alltid en interessant diskusjon, med mye følelser i sving både på godt og vondt.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer. Jeg venter som regel med å drikke et glass vin til barna er lagt og stillheten har senket seg. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det er jeg enig i! Jeg tar meg aldri et glass vin om et av barna er syke. Da vil jeg være kjørbar! Nyttårsaften drikker jeg heller ikke i tilfelle det skulle bli nødvendig med et legevaktbesøk. Umulig å få tak i taxi den dagen. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Jeg er ikke komfortabel med å føle meg særlig påvirket av alkohol når jeg har ansvar for barn, og drikker minimalt når vi ikke har barnevakt. Siden jeg tåler relativt lite alkohol begrenser det seg til maks ett glass så lenge de er våkne. At jeg er i stand til å kjøre er ikke viktig for meg. Jeg tror tankene mine om alkohol og barn er relativt like Skilpaddas.
|
|
|
#51 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Vi tar gjerne vin eller øl med våkne barn tilstede. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
flisespikker
|
Er du sikker på at du sier deg enig i det Hyacinth skrev? Jeg synes du sier det motsatte av henne, i grunnen.
|
|
|
#53 |
|
maler
|
Tar du alltid høyde for at det kan bli påkrevd med legevaktbesøk? Har du alltid bil hjemme også? Konsekvensen av å alltid skulle kunne kjøre er at man må ha førerkort, alltid være edru og ha bil hjemme til enhver tid hvis man har ansvaret for barn. Jeg synes ikke det er nødvendig.
|
|
|
#54 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Helt ok, Inter!
Det har faktisk aldri falt meg inn å la være å drikke på nyttårsaften fordi et av barna mine kan skade seg og trenge legehjelp, må jeg innrømme. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
maler
|
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Man begrenser faktisk livet ganske mye hvis man alltid enkelt skal kunne ta seg til legevakt. Og da tenker jeg ikke på alkohol, fjellturer er jo hasardiøst i så måte. Heldigvis er det sånn at det meste kan vente litt, og for det som ikke kan vente har vi ambulanse.
|
|
|
#56 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Jeg har hatt barn i 24 år og har enda 9 år igjen før yngstemann er myndig. Hadde blitt ganske kjedelig å leve i konstant legevaktberedskap i over 30 år, og ikke kunne ta et glass vin hjemme sammen med mannen min. Jeg har heller ikke alltid bil tilgjengelig, i og med at vi ikke har behov for mer enn en bil. Men vi bor i 3-4 minutters kjøreavstand til sykehuset, så det føles ikke uforsvarlig på noen måte. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Flatfyll og den type festing var jeg ferdig med LENGE før jeg fikk barn, det er ikke noe tema og ikke aktuelt. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Her har alle ungene, ja ikke babyen da, fått smake øl fra pappas glass. Teller det som å gi mindreåringe alkohol?
|
|
|
|
#59 |
|
can-jur
|
De gangene det har skjedd noe her er typisk når mannen er borte, når ungene egentlig har lagt seg, når vi befinner oss 5 km på sykkel fra sivilisasjonen
|
|
|
|
#60 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor går grensen for alkohol og barn?Drikker du ikke når du har ansvar for barn?
|
|
![]() |
|
|