Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 22:12   #601
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs P.o.P

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Mente ikke å hovere fordi vår fungerer. Poenget var vel egentlig å si at det ut fra min erfaring hørtes rart ut at han skulle bli så våt (ser at jeg ikke var så veldig velformulert). Tror jeg ville forsøkt å klage på den. Skal jo ikke være så dårlig kvalitet at den tar inn vann.
Nå er det jo rimelig vått ute, og småtten blir våt med en arvet reservedress jeg har her hjemme. Men så hopper og ruller han i vanndammene også da;-)

Den skal ikke ta inn vann. De buksene der hadde vi tre stykker i samme størrelse av så hver og en ble ikke mye brukt før de gikk videre. De er vasket riktig, aldri skyllemiddel, har vært i trommel på svak varme som det står at de kan. Men de er vasket mange turer i maskinen.
Tror aldri de har vært i tørkeskap i barnehagen for jeg tar med vått og skittent hjem hver dag og tørker og ordner hjemme. Forøvrig står det og at de tåler tørkeskap på svak varme, noe barnehagen har.

Er støvlene hans våte oppi Minni?

Min var klissvåt i dag, både i Isbjørn klær og i HH skall klær. Hele ungen var våt.
I går var ungen ute i Isbjørn, i samme vær uten å bli våt.

Gammel 22-03-11, 22:20   #602
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Mente ikke å hovere fordi vår fungerer. Poenget var vel egentlig å si at det ut fra min erfaring hørtes rart ut at han skulle bli så våt (ser at jeg ikke var så veldig velformulert). Tror jeg ville forsøkt å klage på den. Skal jo ikke være så dårlig kvalitet at den tar inn vann.
Nå er det jo rimelig vått ute, og småtten blir våt med en arvet reservedress jeg har her hjemme. Men så hopper og ruller han i vanndammene også da;-)

Neida, jeg skjønner det altså.
Jeg ser jo at det er andre også som er misfornøyd , egentlig litt godt å se.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:21   #603
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Håper de ordner opp!

Uansett, en brukt bukse er jo ikke like vanntett som en ny, slitt eller ei. Så jeg tviler på at man kan forvente det samme som fra en ny.

Som du ser Nin sier så er den ikke mye brukt. Å den skal tåle litt synes jeg når den koster såpass mye som den gjør.

Gammel 22-03-11, 22:22   #604
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Den skal ikke ta inn vann. De buksene der hadde vi tre stykker i samme størrelse av så hver og en ble ikke mye brukt før de gikk videre. De er vasket riktig, aldri skyllemiddel, har vært i trommel på svak varme som det står at de kan. Men de er vasket mange turer i maskinen.
Tror aldri de har vært i tørkeskap i barnehagen for jeg tar med vått og skittent hjem hver dag og tørker og ordner hjemme. Forøvrig står det og at de tåler tørkeskap på svak varme, noe barnehagen har.

Er støvlene hans våte oppi Minni?

Min var klissvåt i dag, både i Isbjørn klær og i HH skall klær. Hele ungen var våt.
I går var ungen ute i Isbjørn, i samme vær uten å bli våt.

Nope, skoene er helt tørre oppi.
Vi har vasket den kun engang etter vi tok over av Nin, aldi vært i trommel eller tørkeskap å heller ikke brukt skyllemiddel så .

Gammel 22-03-11, 22:27   #605
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Minien var ute i POP-dress i går. Den var våt inni helt nederst på beina. Ellers ikke, og jeg kan tenke meg at han bodde oppi søledammene den tida de var ute. Støvlene var ikke våte nedi, men utenpå (sånne neoprenstøvler) - ergo antar jeg vannet har trukket inn ved støvlene.

Bare for å illustrere at de små kan bli våte inni dressen selv om de ikke blir våte nedi støvlene - og det uten at vannet trekker gjennom selve dressen.

Gammel 22-03-11, 22:30   #606
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Minien var ute i POP-dress i går. Den var våt inni helt nederst på beina. Ellers ikke, og jeg kan tenke meg at han bodde oppi søledammene den tida de var ute. Støvlene var ikke våte nedi, men utenpå (sånne neoprenstøvler) - ergo antar jeg vannet har trukket inn ved støvlene.

Bare for å illustrere at de små kan bli våte inni dressen selv om de ikke blir våte nedi støvlene - og det uten at vannet trekker gjennom selve dressen.

Klart de kan bli våte uten at skoene er det.
Her jo omtrent hele buksen klissbløt uten at skoene er våte.

Gammel 22-03-11, 22:30   #607
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Som du ser Nin sier så er den ikke mye brukt. Å den skal tåle litt synes jeg når den koster såpass mye som den gjør.

Det er jeg enig i!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:10   #608
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Men det er ikke det at det har kommet inn vann fra ermene og nederst ved buksebena ? Om de sitter/ligger i vanndammer, så renner vannet inn, og da blir det selvsagt klissvått inni. Samme om de har stått under takrenna og mye vann har rent inn ved nakken. Altså, jeg betviler absolutt ikke at det kan være en produksjonsfeil med dressen, det forekommer jo med de fleste merker, men synes det er rart at hele dressen er klissvåt inni. Og når man hører om flere her, med unger i skallklær eller regntøy, som også opplever klissvåte unger, så kan det jo tenkes at vannet kommer inn naturlige veier som ben, erm og nakke

Eneste gangen jeg har opplevd klissvåt unge (har hatt to barnehageunger) var for et par år siden, og da hadde snuppa Reflex regnsett. det var da vi gikk over til skallklær og siden har hun aldri vært klissvåt. Nå går hun jo på skolen, så da blir det ikke lekt i vannet på samme måte, i og med at de ikke er like lenge ute som de var i barnehagen.

Jo, klart det kan være at vannet kom inn via ben og ermer i det våte været i går. Jeg betviler egentlig ikke at han kan ha stått under takrenna. Men gårdagens klissvåte opplevelse er ikke eneste grunnen til at jeg klager på dressen. Storebror har vært mer eller mindre våt gjennom hele vinteren, også når det var rimelig tørr snø. Dressen har blitt våt og tung i kaldt vintervær, økende ut over vinteren. Han har definitivt vært våtest av alle i barnehagen og jeg har aldri fått hjem så mye våte skift før som denne vinteren, og det til tross for at vinteren har vært kald og fin. Jeg mener at det må være noe feil med denne dressen. Eller så er Reima og PoP rett og slett bedre for oss.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:14   #609
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jo, klart det kan være at vannet kom inn via ben og ermer i det våte været i går. Jeg betviler egentlig ikke at han kan ha stått under takrenna. Men gårdagens klissvåte opplevelse er ikke eneste grunnen til at jeg klager på dressen. Storebror har vært mer eller mindre våt gjennom hele vinteren, også når det var rimelig tørr snø. Dressen har blitt våt og tung i kaldt vintervær, økende ut over vinteren. Han har definitivt vært våtest av alle i barnehagen og jeg har aldri fått hjem så mye våte skift før som denne vinteren, og det til tross for at vinteren har vært kald og fin. Jeg mener at det må være noe feil med denne dressen. Eller så er Reima og PoP rett og slett bedre for oss.

Ok, det hadde jeg ikke fått med meg,at det gjaldt hele vinteren i tillegg . Da skjønner jeg bedre og sånn skal det selvsagt ikke være. En vinterdress med vannsøyle 10.000 eller mer ,enten det er POP, Isbjørn, Reima eller andre dresser, skal selvsagt ikke bli våte i vanlig vintervær. Håper du får ny dress .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:18   #610
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Idag hadde jeg eneste ungen i bhg uten hvit pose med vått tøy Han brukte Isbjørn skallklær. Når han sitter på kne oppi dammene blir han våt nederst siden det siver inn ved skoa, men idag har han vært i skogen (i masse våt snø, sol og +10) og var tørr.

I morgen tester vi nyinnkjøpt HH heldress med 15000 vannsøyle.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:19   #611
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er jeg enig i!

Slike klær skal tåle mer enn en sesongs bruk. Vi har ei Bergans Stallo bukse som er kjøpt brukt her inne, og den kan fint brukes av enda en unge etter min, med mindre det skjer noe spesielt (rifter, hull).

Gammel 22-03-11, 23:24   #612
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Neida, jeg skjønner det altså.
Jeg ser jo at det er andre også som er misfornøyd , egentlig litt godt å se.

Men de fleste har jo unger som bader om dagen, vann kommer inn nederst ved buksebenet, nederst inn ermene ved håndleddet og også i nakken dersom unger dusjer i vannet fra taket. I sånne tilfeller så spiller det faktisk ikke om de har en regndress, skalldress til flere tusen eller en billig allværsdress.

Men din er altså våt bare i "bukseområdet" ? Skoene/føttene er tørre.....er jakka og overkroppen også tørr ? Hvor virker det som han er våtest ? Hvor tror du selv vannet kommer inn ?

Jeg vet ikke om du så den videosnutten jeg la inn her for et par uker siden ? Med to unger som sto fullt påkledd i Isbjørn klær i dusjen og dusjet hverandre i 20 minutter eller noe. Og de var tydeligvis tørre (selvom vi ikke fikk se at de tok av seg buksa. Men det jeg vil fram til, er at når de lager slike snutter, så skal jo klærne tåle det....ikke bare når de er splitternye men også etter bruk.

Det du kan gjøre, er å ta den tørre buksa på ham og stille ham i dusjen (evt prøve å henge opp buksa på en henger i dusjen) og dusje buksa kraftig. Selvsagt sørge for at det ikke kommer vann nedi buksa fra toppen eller opp ved bena. Da kan det jo hende du får en formening om hvor buksa trekker vann ??

Gammel 22-03-11, 23:24   #613
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ok, det hadde jeg ikke fått med meg,at det gjaldt hele vinteren i tillegg . Da skjønner jeg bedre og sånn skal det selvsagt ikke være. En vinterdress med vannsøyle 10.000 eller mer ,enten det er POP, Isbjørn, Reima eller andre dresser, skal selvsagt ikke bli våte i vanlig vintervær. Håper du får ny dress .

Jeg har kanskje ikke nevnt det at dressen også ble våt i tørr snø i denne tråden, har laget en egen tråd om det for en uke siden eller så. Er veldig spent på hva Isbjørn sier om dressen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:25   #614
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg har kanskje ikke nevnt det at dressen også ble våt i tørr snø i denne tråden, har laget en egen tråd om det for en uke siden eller så. Er veldig spent på hva Isbjørn sier om dressen.

Håper dressen vår er bedre å at du bare har vært uheldig.

Gammel 23-03-11, 08:03   #615
Chablis
Drømmer

Standard

Men de fleste har jo unger som bader om dagen, vann kommer inn nederst ved buksebenet, nederst inn ermene ved håndleddet og også i nakken dersom unger dusjer i vannet fra taket. I sånne tilfeller så spiller det faktisk ikke om de har en regndress, skalldress til flere tusen eller en billig allværsdress.

Men din er altså våt bare i "bukseområdet" ? Skoene/føttene er tørre.....er jakka og overkroppen også tørr ? Hvor virker det som han er våtest ? Hvor tror du selv vannet kommer inn ?

Jeg vet ikke om du så den videosnutten jeg la inn her for et par uker siden ? Med to unger som sto fullt påkledd i Isbjørn klær i dusjen og dusjet hverandre i 20 minutter eller noe. Og de var tydeligvis tørre (selvom vi ikke fikk se at de tok av seg buksa. Men det jeg vil fram til, er at når de lager slike snutter, så skal jo klærne tåle det....ikke bare når de er splitternye men også etter bruk.

Det du kan gjøre, er å ta den tørre buksa på ham og stille ham i dusjen (evt prøve å henge opp buksa på en henger i dusjen) og dusje buksa kraftig. Selvsagt sørge for at det ikke kommer vann nedi buksa fra toppen eller opp ved bena. Da kan det jo hende du får en formening om hvor buksa trekker vann ??

Han dusjer ikke i vann fra taket...
Jakken var kun våt ytterst på hånden , sansnynligvis fordi han har holdt på med en bøtte med vann. Ellers var den tørr.
Skoene er tørre, han er søkk våt på hele buksen, buksen er jo i tillegg utrolig tung fordi han er så våt. Selv ikke de i barnehagen har vært borti så vått barn før.

Hadde han blitt våt fordi han sto under en takrenne så hadde jeg jo ikke klaget.

Greit nok at det er mange Isbjørn fan her inne, men det blir litt slitsomt at jeg føler jeg må stå til rette for dere dere fordi buksen trekker vann.
Det blir mange innlegg med forklaringer føler jeg..
Gutten er søkkvåt fra ytterst til innerst hver dag nå å det er irriterende.
Han holder seg jo tørr i Reima tec + dressen.
I dag tester vi vanlig Reima tec vårdress så får vi se.

Gammel 23-03-11, 09:12   #616
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Du må ta bilder minni, for å overbevise bermen. Hehe.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:14   #617
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Du må ta bilder minni, for å overbevise bermen. Hehe.

Skal jeg filme å kanskje, så dere ser det renner vann av buksen?

Gammel 23-03-11, 09:15   #618
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du får legge den flatt og tømme vann på

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:18   #619
Chablis
Drømmer

Standard

Får putte poden i dusjen med klærne etterpå tenker jeg så får vi se.

Gammel 23-03-11, 09:45   #620
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Er lei for det om du har oppfattet mine svar, slik at du skal stå til rett.
Isbjørn er like nytt for meg som for de fleste andre her inne og jeg er en av de som har vært heldig. Men buksen er også ny, da.
Fra min side har svarene i alle fall vært ment på beste måte. Selv om de ikke har vært til hjelp for deg.
Håper de tar inn buksen og viser skikkelig service.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.