|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Er du vant med alkoholservering i konfirmasjon/dåp? | |||
Er vant med alkohol i konfirmasjon men ikke i dåp. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 5,00% |
Er vant med alkohol i dåp men ikke konfirmasjon. |
1 | 0,50% |
Er vant med alkohol i både konfirmasjon og dåp. |
23 | 11,50% |
Er ikke vant med alkohol i dåp eller konfirmasjon. |
140 | 70,00% |
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon men vil ikke servere det selv. |
18 | 9,00% |
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon og serverer det selv. |
9 | 4,50% |
Har ikke fått alkohol i dåp/konfirmasjon men vil servere det selv. |
2 | 1,00% |
Dåp: Det varierer, alkoholfritt er mest vanlig. |
17 | 8,50% |
Konfirmasjon: Det varierer, alkoholfritt mest vanlig. |
16 | 8,00% |
Dåp: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. |
4 | 2,00% |
Konfirmasjon: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. |
8 | 4,00% |
Annet. |
3 | 1,50% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 200. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol
På hvilke måter tenker du da?
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholMener du, Fnatten, at man ikke kan tenke alt det du skriver, være obs og være restriktiv selv om man kan drikke alkohol med barn til stede og at de "fleste" egentlig har et alkoholproblem som gir traumatiserte barn? Forøvrig synes jeg traumatisert er et veldig sterkt ord (som jeg bruker om krigsskadde folk etc) og kan ikke helt brukes om barn som ser foreldre drikker øl til maten. Men kan brukes om barn av alkoholikere. Dog, tror jeg de fleste familier ikke har et seriøst alkoholproblem som gir barn traumer. Jeg vet at mine barn ikke blir utrygge eller blir redd dersom jeg er sint en dag, ler høyt etter to glass vin til middag eller serverer onkel et glass konjakk til kaffen en lørdag. Jeg mener at man godt kan ha flere tanker i hodet samtidig.
![]() |
#3 |
Borte
|
Ok, da forstår jeg hva du snakker om. Jeg kan se den problemstillingen i forhold til sosiale sammenkomster i forbindelse med jobben, og at det sikkert kan bli mye for de som jobber i utsatte yrkesgrupper. Det artiklene og du ikke peker på er sannsynligheten for at de som drikker mer enn de hadde tenkt til eller lyst til ville funnet anledninger til å drikke uansett. Jeg har noe erfaring med alkoholikere og det er ikke mangelen på anledninger som stopper dem akkurat.
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholOg jeg juger så det renner av meg.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() |
|
|