|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Please, hjelp meg i dag
Jeg likte også novellen godt, men velger å ikke bidra som leksehjelp (om jeg hadde hatt de kunnskapene). |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Vaklende
|
Noen/Man/Enkelte/Balanse tenker kanskje at det er verre å være sur og bitter enn å være litt lat, og at det å hjelpe noen i gang med å tenke selv ikke er det samme som å skrive en tolkning for dem. Jeg sparer mine rødprikker til innlegg jeg synes er slemme, men du har lov å bruke dine akkurat som du vil. Om jeg tar deg så alvorlig at jeg gråter meg i søvn hvis du rødprikker? Det får du tolke selv. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Metallica!!
|
Jeg?
Prikk avsendt!
|
|
|
#44 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Please, hjelp meg i dagEn annen ting som hadde vært artig hadde vært å tolke teksten og se hvem av lærerne våre som har daniell i klassen sin. |
|
|
|
#46 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Please, hjelp meg i dagJeg hadde rødprikket om noen ga ham svarene ferdig i fanget, men det har han jo ikke fått. Spørsmålene Balanse stilte er slike jeg stiller for å sparke i gang elever som står fast. Hjelp, ja. Får det utslag på karakteren? Neppe mye. Det er ikke rent sjelden at mine elever får levere utkast, som jeg så kommenterer før de leverer på nytt og får karakter. Selv med en hel masse hjelpespørsmål pleier dessverre ikke det ferdige resultatet bli veldig mye bedre. Man må fortsatt tenke selv, nemlig. Det virker det ikke som om Daniell gidder.
|
|
|
|
#48 |
|
© All rights reserved
|
Ikke min elev, de skriver eventyr for tiden. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#51 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Please, hjelp meg i dag*synger* "tenke sjææææææl, og mene.... måtte stå for det du sa. Ikke vri deg unna... " osv osv osv |
|
|
|
|
|
#52 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Please, hjelp meg i dagDenne tråden er et godt eksempel på dette "noe" jeg ikke liker så godt med fp.
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
Sv: Please, hjelp meg i dagGydaG - Balanse har hjulpet ham, flere andre også. Det eneste ingen vil er å gi ham svaret - som ser ut til å være det eneste han ville ha. Mener du det er omsorgsløst å la en ungdom jukse med leksene? Jeg mener det er utmerket og god omsorg jeg altså. |
|
|
|
#54 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Please, hjelp meg i dagVel, GydaG - hvis min sønn (VG1) hadde gjort som Daniell, så hadde jeg kalt det juks, vært oppgitt over at han ikke kan tenke selv (noe de skal på det nivået) og ellers håpt han hadde hatt en litt flau smal i munnen over å be andre gjøre leksene for seg. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Please, hjelp meg i dagJa, jeg syns det er godt å se at han faktisk har fått gode innspill, men jeg leser ham kanskje med snillere briller enn andre, og at dette er et spørsmål om hjelp.
|
|
|
#56 |
|
kamerat
|
Sv: Please, hjelp meg i dagJeg er ikke enig, GydaG. Jeg ser ingen desperat stakkar uten noen til å hjelpe seg her, bare en person som ikke engang tar seg bryet med å tenke ut hva h*n lurer på. Jeg synes det er helt greit at sekstenåringer oppdager at det ikke faller i så god jord.
|
|
|
#57 |
|
Bedreviter
|
Sv: Please, hjelp meg i dagJeg er på linje med Toffen m.fl. Her. Og det er da heller ikke slik at folk på FP ikke er villige til å hjelpe med skolearbeid. Aktive brukere som ber om hjelp på egne eller andres vegne, får så vidt jeg har observert, alltid gode svar. Enten hint i riktig retning eller fulle løsningsforslag. Bare se på alle matematikktrådene vi har hatt. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Please, hjelp meg i dagDa tolker vi nok innleggene hans forskjellig.
|
|
|
#59 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg turte aldri våge meg inn på novelletolkning da jeg gikk på videregående. Jeg skrev sakprosa isteden. Var novelletolkning så enkelt som dette?
|
|
|
|
#60 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Please, hjelp meg i dagGydaG
|
![]() |