Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvorfor er vi kvinner slik?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 14:16   #21
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Nei det finnes (heldigvis) unntak.

Gammel 02-03-07, 15:32   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror det er en kvinneting i ganske stor grad, men selvsagt gjelder det ikke for alle kvinner. Jeg er f.eks. ikke sånn selv, men jeg ser da likevel at det er flest damer som er opptatt av slikt, og ikke minst: at det primært er damer som blir forventet (særlig av andre damer) å være opptatt av slikt.

Jeg tror helt ærlig ikke at det er en kvinneting. Ikke det å ønske å ha det "perfekt" når man får besøk. Men kanskje er det fortsatt sånn at det til en viss grad mest er en "kvinneting" å faktisk GJØRE husarbeid.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:34   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke slik, dog prøver jeg å invitere folk fredag, lørdag og søndag. Da er det størst sjangs for at det ser ok ut her.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:34   #24
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikser den kroken folk skal se. Det betyr at jeg hiver alt skrot inn på soverommene (ev. kjeller/veranda).

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:35   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror helt ærlig ikke at det er en kvinneting. Ikke det å ønske å ha det "perfekt" når man får besøk.

Da er vi bare uenige, da. For det tror jeg. (Og igjen: jeg mener ikke at det bare gjelder kvinner, eller at det gjelder alle kvinner - men at det oftest gjelder kvinner.)

Gammel 02-03-07, 15:35   #26
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er ikke slik, dog prøver jeg å invitere folk fredag, lørdag og søndag. Da er det størst sjangs for at det ser ok ut her.

Jeg kommer plutselig og låner symaskinen din.

Gammel 02-03-07, 15:43   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg kommer plutselig og låner symaskinen din.

Om det skal være ryddig må dyu vente til mannen har vasket. Jeg er sur fordi han ikke gjorde det i går og prøvde å få ham til å stå opp seks i dag morges for å gjøre det. *ond*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:50   #28
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg anbefaler hurtigvarianten:
Alt av rot på bord, stoler og sofaer ryddes effektivt vekk, om ikke annet så i hvert fall midlertidig. (Dvs. inn på soverommet vårt ja ...)
Så støvsuger man kjapt på gulvet, eller swiffer litt om det trengs - hvilket poden synes er artig, så da kan han gjøre det, og vips ferdig.

:lat:

Samme her. Hvis jeg skulle være nøye på sånt så måtte jeg heller ha valgt å bli hjemmearbeidende, istedenfor student på 6. året Så jeg har fått et selektivt syn. Jeg ser det jeg vil se, MEN jeg liker å ha det ordentlig da, men ikke slik at det er "blåst".

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:51   #29
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Om det skal være ryddig må dyu vente til mannen har vasket. Jeg er sur fordi han ikke gjorde det i går og prøvde å få ham til å stå opp seks i dag morges for å gjøre det. *ond*

Stakkars mannen din

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:52   #30
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det å ha gjester med jevne mellomrom er mitt beste husmorknep. Hvis ikke ville vi så godt som aldri ryddet og vasket. Vi er helt ute av stand til å prioritere den slags kjedeligheter uten at det er et ris bak speilet.

Jeg tar forresten ikke krokene. Jeg tar overflaten. På de mest synlige stedene. :sjuske:

Nå har jo jeg vaskehjelp annenhver fredag, så da ryddes det panisk på torsdag, og så er det like rotete på søndag ...

Gammel 02-03-07, 15:54   #31
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen som med hånda på hjertet kan si at de ikke gidder å fikse litt i krokene før det kommer gjester?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:54   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg bryr meg som sagt ikke om hvordan andre har det.

Gammel 02-03-07, 15:54   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror det er en kvinneting i ganske stor grad, men selvsagt gjelder det ikke for alle kvinner. Jeg er f.eks. ikke sånn selv, men jeg ser da likevel at det er flest damer som er opptatt av slikt, og ikke minst: at det primært er damer som blir forventet (særlig av andre damer) å være opptatt av slikt.

Jeg tror Skilpadda har et poeng her!

Her i huset er det Mannen som rydder, støvsuger og vasker til daglig, jeg eier ingenting av husmorevnene til mamma.

Bortsett fra når vi får gjester - og da er jeg til gjengjeld tilnærmet nevrotisk...

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 15:55   #34
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Misunnelig!!

Gammel 02-03-07, 15:56   #35
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror nok det er flere kvinner som er opptatt av shining før besøk enn mennene er.

Joda, jeg kjenner noen få mannfolk som er sånn men ikke flertallet av de.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 16:06   #36
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Misunnelig!!

Det er en holdningssak tror jeg. Min "ære" ligger overhodet ikke i at alt er helt rent og ryddig og perfekt når jeg får gjester på besøk, men at de føler seg godt i vare tatt, sett og hørt og verdsatt. Noen mener selvfølgelig at man får gjester til å føle seg slik om huset er i orden, men selv ser jeg litt annerledes på det. Det er det gode samvæet som teller.

For all del, om det ser helt "bombet" ut her foretrekker jeg at de som ev. kommer på besøk har vært her før og kjenner oss. Mer perifere bekjente, kolleager osv er jeg ikke helt komfortabel med om det er veldig rotete. Men det handler vel mest om at rotet (altså de tingene som skaper rotet) ofte er personlige i den forstand at de sier noe om interesser (bøker, aviser, magasinartikler osv.), og dermed blir rotet fort privat.

(Jeg trenger egentlig et system for å oppbevare "papirer" som bøker, avisartikler, blader og magasiner, men har ikke klart å finne noe som fungerer. De har en lei tendens til å flyte utover nær sagt overalt. Samt podens leker. )

Gammel 02-03-07, 16:07   #37
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Nja.. det kommer vel litt an på HVOR ille det ser ut i utgangspunktet også da.

Gammel 02-03-07, 16:09   #38
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Nja.. det kommer vel litt an på HVOR ille det ser ut i utgangspunktet også da.

... men hva er egentlig ille? Vi har vel alle ulike toleransegrenser for rot.

("Møkk" er noe annet.)

Gammel 02-03-07, 16:12   #39
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg har ikke lyst til å gå i detaljer.

Gammel 02-03-07, 16:25   #40
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok mann, egentlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.