Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 13:23   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

HUNDRE sider med middagstips!

Vi skal ha pita-pizza :enkel: Jeg tenkte jeg skulle sette fram diverse skåler og la ungene komponere sitt eget fyll.

Jeg er litt i tvil om minsten tåler tomater. Han har hatt så mye elveblest denne uka. Tips til hva jeg kan bruke i stedet for tomatsaus? Crème fraiche? Pesto?

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 02-03-07, 13:31   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

HUNDRE sider med middagstips!

Har bare 25 sider jeg.

Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 02-03-07, 13:32   #3
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mest vanlig er tomatsuppe og pannekaker

Idag blir det kyllingwok med nudler. Jobber kvelden idag, så noe enkelt før jeg drar

Jinx er ikke aktiv  
Gammel 02-03-07, 13:35   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Mest vanlig er tomatsuppe og pannekaker

Jeg vet nå ikke helt ...

Sitat:

En artikkel som har peiling på mat og sånt

Ertesuppe og pannekaker er mest vanlig, for det høres best ut siden tomatsuppe ikke smaker så godt. Men generelt er pannekaker og suppe noe som ikke hører sammen, de som spiser det har nok misforstått en smule. Pannekaker skal serveres med bacon til middag, populært kalt fleskepannekaker.

Gammel 02-03-07, 13:40   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var faktisk like før jeg lot meg overbevise av den referansen til Iset der. Men siden jeg er en sånn som ikke tror blindt på kilder, men vil finne ut ting selv, så har jeg gjort en uavhengig undersøkelse og kommet frem til at jeg nok må revurdere den tidligere uttalelsen min. "Pannekaker og ertesuppe" gir nemlig bare 113 treff på Google, mens "pannekaker og tomatsuppe" gir 259. "Ertesuppe og pannekaker" gir dessuten 139 treff, og "tomatsuppe og pannekaker" gir 101, og legger man sammen resultatene, er dessverre tallenes tale klar.

Iset er derimot helt på jordet, ettersom "pannekaker uten suppe" ikke gir ett eneste treff på Google.

Gammel 02-03-07, 13:42   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 02-03-07, 21:05   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

For å være litt med i suppe/pannekakediskusjonen, siden det ser ut som om jeg uforskyldt startet den: Det riktige, og beste, er ertesuppe med salt kjøtt og så pannekaker etterpå (eller i stedet, før eller samtidig akkurat som man lyster. Det er en toåring med medbestemmelsesrett ved vårt middagsbord). Men mannen har bestemt at han ikke liker det, så vi har tomatsuppe, som faktisk er en ganske så god nummer to.

Dessuten endte vi opp med noe pastagreier så hele suppedebatten var ubegrunnet.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 03-03-07, 18:24   #8
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

I dag ble det en utmerket hjemmelaget lasagne .

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 02-03-07, 15:09   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var faktisk like før jeg lot meg overbevise av den referansen til Iset der. Men siden jeg er en sånn som ikke tror blindt på kilder, men vil finne ut ting selv, så har jeg gjort en uavhengig undersøkelse og kommet frem til at jeg nok må revurdere den tidligere uttalelsen min. "Pannekaker og ertesuppe" gir nemlig bare 113 treff på Google, mens "pannekaker og tomatsuppe" gir 259. "Ertesuppe og pannekaker" gir dessuten 139 treff, og "tomatsuppe og pannekaker" gir 101, og legger man sammen resultatene, er dessverre tallenes tale klar.

Iset er derimot helt på jordet, ettersom "pannekaker uten suppe" ikke gir ett eneste treff på Google.

Du søker jo feil, mennesk! "Fleskepannekaker" gir 1080 treff på google, så jeg vant.

Gammel 02-03-07, 15:18   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du søker jo feil, mennesk! "Fleskepannekaker" gir 1080 treff på google, så jeg vant.

Pøh. Forskningsjuks. Prøvde du å søke på "fleskepannekake uten suppe", kanskje? Trodde ikke det, nei.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.