|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
maler
|
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn
Dette vet du egentlig ikke. Du vet at kattene plager deg og du vet at du lufter hunden din i bånd. Du vet ikke i hvilken grad det plager andre. Det er flott at du lufter den i bånd og plukker opp etter den, men jeg synes hunder i bånd også kan være plagsomme, spesielt i tettbygde strøk. De bjeffer. De tisser på ting de passerer. De skremmer katter dit katter ikke skal være. De er skumle slik at man ikke kommer forbi med ungene, selv om de er sååååå snille i eiernes øyne. Er man allergisk er det vanskelig, for det er mange av dem og noen er der til enhver tid. De tar plass, det er mange av dem og når de treffes kan de til en viss grad ha skremmende adferd, bånd eller ikke. Jeg er nok en typisk katteperson, og jeg legger lite merke til kattene i området. Men hundene som luftes i bånd og er av den snille sorten, de legger jeg merke til og synes ikke det er helt uproblematisk.
![]() |
#122 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnJa, altså, som opprinnelig redd hund ser jeg den, men luftet kontrollert i bånd så er det i alle fall enda ikke noen som har hatt problemer med å passere, vi holder henne tett inntil oss da, har krysset veien også jeg en plass det var trangt. Just in case.
![]() |
#123 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg formulerte meg feil. Her i byen BØR det være båndtvang året rundt, i og med at hundehold her innebærer ca 50% risiko for at eieren er tung rusmisbruker. Det er 50% for mye for oss som har barn under 10 år.
![]() |
#124 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnKatter er irriterende nok, hvis man snur på det. Som hundeeier, i en liten by, med katter som nabo (mange) så blir jeg ganske lei av at hunden min klikker og bråker på kattene. Vi kan jo godt diskutere om det er katten eller hundens feil, men bråk blir det når katter kommer vår vei. Ikke stikker kattene av heller, for hunden er alltid i bånd. Men kattene bæsjer utenfor bod-døra vår, uten at vi har noen som tar det opp. Vi tar opp møkk etter vår hund.
![]() |
#125 |
![]() ![]() ![]() |
Men har det slått deg at ikke alle føler den samme hengivenheten til dyret ditt som det du gjør? Dette er lett match på Harestua og på Gol. Men i en urban setting krever det litt mer kutyme og forholdsregler. Første skritt er å respektere andre medmenneskers tilhold i det offentlige rom ved å ha sitt husdyr i bånd.
![]() |
#127 |
![]() ![]() ![]() |
Det er anklager mot naboer som leverer inn "falsk" anklage på løs hund. Det er faktisk, utrolig nok, lov å ha hund løpende i det offentlige rom. Så at folk prøver seg når man tror seg usett er vel ikke urimelig å anta, med en forarget og observant nabo som har har sett slipp av hund i smug. Jeg har selv måttet takle en nabo sin hund, bundet til og med, i heis, som reiser seg på to med labbene på et tre år gammelt barn. Og jeg må ta tak i dyret til eierens forargelse. Folk blir lei av slikt.
![]() |
#128 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnJeg har ikke hund, har aldri hatt det og kommer trolig aldri til å få det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Re: Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnJeg også
Sist redigert av gnuri : 09-03-11 kl 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
This is normal!
|
Da kan du glede deg til mange sure og forvirrende svar. Jeg sier i fra ("Unnskyld, men kan du ta hunden din i bånd. Det er båntvang her/ungene blir redde/det er en del dyr i denne skogen som trenger fred og ro for å ta vare på ungene sine nå."), og har til gode å bli møtt med noe annet en kjeft eller en sur kommentar ("Hunden min er snill/trenger å løpe/forstyrrer ikke andre dyr/[insert idiotsvar].")
![]() |
![]() |
#131 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnJeg må si at jeg er litt sjokkert over så mye manglende normal høflighet fra hundeeieres side, og så massiv motstand det er mot hunder og hundehold her på denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnMen hvorfor skal man ha en slik sjarmoffensiv? De dårligere opplevelsene av hunder og eiere er høyst reelle, og vil ikke endre seg selv om man ser at andre hunder gjør gøyale ting.
![]() |
#133 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnÆrlig talt, tror du virkelig en sjarmoffensiv mot hundemislikende folk vil hjelpe? Jeg er fullstendig klar over at det finnes greie hunder og fine hundeeiere, det er ikke det det går på. Det som trengs er at en god del hundeeiere får hue ut av sanden og innser at selv om de synes at hunden er menneskets beste venn er det en god del mennesker som ikke synes at det er sjarmerende at en hund løper fritt rundt eller bæsjer i innkjørselen (eller inne i garasjen vår, som vi har opplevd, veldig festlig). Hadde alle hundeeiere tatt litt ansvar og forstått at universet ikke roterer rundt dem og hundene deres, ville alt vært en god del greiere.
![]() |
#134 |
This is normal!
|
Enig. Hvis sjarmoffensiven betyr at hundeeiere holder hunden unna ungene mine, mannen min, meg, plenen min, bruker pose og holder hunden i bånd der de skal, og kanskje til og med skjønner at selv om de synes det er veldig stas med hund, så smitter ikke det over på andre, da vil jeg bli mer velvillig innstilt. :ikke kravstor:
Sist redigert av noen : 09-03-11 kl 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnNå er jo heldigvis snøen tilbake, på barbakken i går fikk jeg et klart flashback på hva jeg synes er det aller, aller verste med noen hundeeiere. De som tror at snøen er en fin konserverer for gullklumpbissevovbæsj, slik at når alt smelter, så er det forvandlet til et velduftende, sjarmerende ornitament. Det må jo være den eneste grunnen jeg kan se for meg til at de bare lar den ligge når snøen har falt i november en gang.
![]() |
#136 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnI borettslaget vårt er det båndtvang hele året. I tillegg til at kommunen nå har bestemt at det gjelder i hele kommunen pga mye snø i skogen.
![]() |
#137 |
Glamorøs
|
Har du ikke hørt det, snø får hundebæsj til å fordufte!
![]() |
#138 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnEnig med Tallulah og Candy. :måtte vaske skoene i går:
![]() |
#139 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barnHeldigvis er ikke alle hundeeiere lik |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|