|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kidding, right?
|
Sv: SukkerslaveTja, jeg vil påstå at det er beggedeler? Jeg er virkelig avvent sjokolade- og godterispiser; det er null problem å ligge unna og jeg kjøper det aldri til meg selv. Og det koster meg ingenting, og sånn har det vært i 3-4 år nå. Helt sant.
|
|
|
|
#62 |
|
Off the map.
|
Sv: SukkerslaveVil takke Krem for denne tråden, som igjen får meg til å prøve med et visst pågangsmot.
|
|
|
#63 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerslaveTja. Pepsi Max er hvertfall helt klart en av de største faktorene til mitt sukkersug. Jeg kunne drikke mengder (for det er jo kalorifritt og ikke skummelt med tanke på vekt) og dermed fulgte et helt vilt sukkersug. Sånn spise syltetøy fra glasset, måtte ha et glass med STERK saft eller liknende. Godteri har vi sjelden i hus, så jeg kunne ikke stille behovet med sjokolade eller annet, men gikk løs på andre sukkerholdige matvarer.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: SukkerslaveDet med kunstig søtning er faktisk ganske skummelt. Jeg var definitivt på Cola light-kjøret, ikke store mengder, men drakk det stort sett hver dag. Läkerol knasket jeg også i meg. Ikke bare ga det meg ekstra sukkertrang, men ekstra sultfølelse og masse luft i magen i tillegg. Jeg kuttet ut det før jeg kuttet sukkeret helt, og det hjalp mye på mine magegreier og på formen generelt. Heller frukt og juice enn kunstig søtet brus og sånn, altså.
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerslaveHei krem. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: SukkerslaveDet nyttar ikkje så lenge mannen skal ha kjøleskap, skap og skuffer fulle av sjokolade.
|
|
|
#67 |
|
Tidsklemma
|
Sv: SukkerslaveBergensis: men går han med på å begrense det til helgene da?
|
|
|
|
#68 |
|
Ventar stadig på vår
Sv: Sukkerslave
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: SukkerslaveKutter ut alt av snop og søtsaker. Første 3 -4 dagene er et mareritt, etter det har jeg ikke spesielt lyst på sukker lenger.kan ta meg noen biter sjokolade innimellom, eller et kakestykke i selskap, thats it.
|
|
|
#70 |
|
Tidsklemma
|
Litt dårlig gjort syns jeg. Du får be han spise godteri på jobben og utenfor hjemmet .. Eller skal han spare til kveldne og ha foran tvn?
|
|
|
|
#71 |
|
Ventar stadig på vår
|
|
|
#72 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: SukkerslaveGå over til nøtter |
|
|
|
|
|
#74 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kjenner følelsen. Veldig godt. I en del år var det det jeg lot være hovedgrunnen til at jeg ikke gikk ned i vekt også. (Er overvektig.)
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Fjellpiper
|
Sv: SukkerslaveHvordan definerer dere egentlig sukker i denne tråden? Er rosinboller sukker? Fruktjuice? Eller er det først og fremst snakk om godterier, is og brus? Jeg merker at kostholdet mitt har sklidd litt ut og trenger å ta noen grep. Men jeg blir stresset når det blir snakk om lavkarbo, jeg vil ha lov til å spise brødskiver og poteter uten dårlig samvittighet! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
Jeg har lurt litt på det samme. Hvis hovedpoenget er å kutte ut store mengder snop og kaker og brus og sånt, er det en ting, men hvis en skal kutte alt sukker er det noe annet. Jeg forsto HI mer som at det var snakk om snop og sånt, men er ikke sikker?
|
|
|
|
#78 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: SukkerslaveJeg har mer enn nok å ta av, så jeg tenker typisk lørdagssøtt. Cola, sjokolade osv. Men først og fremst brusen. Det har vært min tøffeste last og jeg ser ikke den store krisen i f.eks. en Atkins-sjokoladebar om det blir "nødvendig". Det er bare det at med timetellingen min så står jeg liksom der i butikken, sjekker på mobilen og ser at jeg har klart meg f.eks. 45 av 72 timer uten og da blir det fort litt vanskelig å "ødelegge" timeutfordringen jeg er så godt i gang med.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Kidding, right?
|
Ja, ja, ja, ja og ja.
|