Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook – fine ord i statusfelt

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 13:58   #281
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook – fine ord i statusfelt

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg forundrer meg egentlig mest over at man sletter venner på FB etter hva de skriver i statusoppdateringene sine. Man vet jo som regel om folk er idioter før man legger dem til som venner, og skulle det dukke opp ting etter hvert, er det vel litt dramatisk å slette dem fra lista. For, ja, det er bare en FB-liste, ikke gjestelista til brullupet ditt. Og at "sug & svelg -god helg- kvalifiserer til sletting, knegger jeg godt av.

Godt å se at jeg ikke er den eneste som reagerer på dette.

Nå har jeg riktignok til gode å gjenkjenne de fleste mindre smarte statusoppdateringene som blir nevnt her blant mine venner og bekjente på FB så jeg kan vel gå ut fra at jeg er heldig som kan omgi meg med så oppegående mennesker Skulle det allikevel dukke opp en stakkar som poster et slikt utsagn reagerer jeg ikke med å slette ham eller henne. Jeg går nemlig ut fra at de fleste som kunne poste slikt noe gjør det fordi de synes det virker som en smart ting å si uten å tenke noe videre over hva det egentlig signaliserer.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 06-03-11, 14:45   #282
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forundrer meg mer over de som har statisk venneliste jeg. For meg er det helt normalt å rydde litt innimellom, legge til, fjerne osv. Det koster meg en halv kalori å svare på dustestatuser, og det koster meg enda mindre å fjerne personer som bidrar utelukkende med sånt svada.

Gammel 06-03-11, 15:17   #283
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått til krig mot rasisme-meldingene via egen status i dag og har fått mange sinte private meldinger. Jeg oppnådde langt på vei det jeg ville da, at de slettet meg.

Gammel 06-03-11, 15:24   #284
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Fikk du sinte meldinger? og

Jeg går liksom ut fra, når jeg leser sånne, at folk kopierer blindt uten å tenke så mye over hva de egentlig gir uttrykk for, og om man gjør dem oppmerksomme på det, så sletter de hele greia med kommentarer og alt og later som om det aldri blei sagt noe. Men det finnes med andre ord folk som virkelig er så enige i fjollemeldingene at de blir sinte om folk kommenterer negativt? Fascinerende.

Gammel 06-03-11, 15:28   #285
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åv je. Det har vært en hektisk morgen.

Gammel 06-03-11, 17:12   #286
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hva skrev du da Fryd?

Gammel 06-03-11, 17:26   #287
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet at det ikke er vanskelig å fjerne folk, jeg ser bare ikke at en sug&svelg-kommentar kan være provoserende nok til å gå til det skrittet. Personlig ville jeg sett på en slik kommentar som forfriskende-i motsetning til de sedvanlige "endelig helg og rødvin"- kommentarene fra de andre 200 vennene. :liker variasjon:

Hun var på vei bort fra vennelista uansett, for å si det sånn. De to statusmeldingene som tikket inn på under en time gjorde bare at det ble litt fortgang i sakene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 06-03-11, 18:28   #288
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sjekket inn? Hva er dette?

Du sjekker inn ved å trykke "check in". Da får du opp mange alternativer i nærheten der du er og kan velge. Slik får folk oversikt over hvor du befinner deg og du kan se hvor andre er og om noen er i nærheten.

Gammel 06-03-11, 19:45   #289
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg skrev at jeg var drittlei all møkk som var å lese på FB for tiden og ba alle som følte trang til å legge ut rasistiske statuser om å slette meg fra vennelista. Effektivt.

Gammel 06-03-11, 20:00   #290
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg skrev at jeg var drittlei all møkk som var å lese på FB for tiden og ba alle som følte trang til å legge ut rasistiske statuser om å slette meg fra vennelista. Effektivt.

Vil ikke det si at de som slettet deg innrømmer at de er rasister?

Gammel 07-03-11, 01:57   #291
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Vil ikke det si at de som slettet deg innrømmer at de er rasister?

De må hvertfall ha følt seg truffet.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 07-03-11, 13:04   #292
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Her er statusen til en Trønderkompis:

Da er trøndersk mesterskap på ski over for denne gang, og vi takker hjerteligst Oslo for lån av skianlegget!

Pelikan er ikke aktiv  
Gammel 07-03-11, 13:40   #293
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-03-11, 13:42   #294
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Den var herlig!!

Gammel 07-03-11, 23:01   #295
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var faktisk litt morsom:

Er du lam fra halsen og ned, kan du bli med Lars Monsen på tur. Men er du lam fra halsen og opp, kan du bli med i Paradise Hotel 2012.

Gammel 07-03-11, 23:17   #296
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er du lam fra halsen og ned, kan du bli med Lars Monsen på tur. Men er du lam fra halsen og opp, kan du bli med i Paradise Hotel 2012.

Tenkte jeg skulle inn her og bidra med denne, men så hadde du kommet meg i forjkøpet gitt. Jeg lo av denne.

Gammel 07-03-11, 23:59   #297
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Nettopp.

Gammel 08-03-11, 00:00   #298
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sletter et par stykker i ny og ne. Men antar de oppdager det når FB atter foreslår meg som venn.....

Gammel 09-03-11, 00:36   #299
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fysj, en ny versjon:
For sikkerhets skyld et familiemedlem som postet... ikke av den smarteste sorten, men likevel.

Sitat:

Jeg tok med katten min til NAV og søkte om full trygd for han.
"Det går ikke", sa de."
Hvorfor ikke" sa jeg. "han må jo få trygd på nøyaktig samme måte som alle andre får trygd".
"Nøyaktig samme måte" spurte de ?
"Ja", sa jeg . "Han er lat, uten arbeid, snakker ikke norsk, og er her uten å vite hvem foreldrene er!!!

Gammel 09-03-11, 01:02   #300
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Festlig.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
facebook staus, facebookstatus, status på facebook

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.