Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerslave

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 17:52   #21
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerslave

Huff, jeg er også her. Må liksom både feire og trøste meg med sukkergreier. Og jeg vil ikke slutte heller, det virker jo både sært og trist spør du meg. Det må være mulig å holde det på et fornuftig nivå en gang per helg? Eller er det slik at enten så er man helt junkie eller så holder man seg helt unna?

Gammel 06-03-11, 17:56   #22
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men så er det plutselig borte, og energien kommer i massevis, og man har ikke LYST på søtsaker lenger. Veldig rart.

Ja, veldig rart, spesielt når man får lyst på for eksempel appelsin på samme måte som man hadde lyst på sjokolade før.

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Huff, jeg er også her. Må liksom både feire og trøste meg med sukkergreier. Og jeg vil ikke slutte heller, det virker jo både sært og trist spør du meg. Det må være mulig å holde det på et fornuftig nivå en gang per helg? Eller er det slik at enten så er man helt junkie eller så holder man seg helt unna?

Jeg tror det der er veldig individuelt, men jeg er en junkie. Det vil si at jeg ikke kan spise litt og klare meg med det, jeg må kutte helt. Det har jeg lært etter utallige forsøk på begge deler. Det fine er jo at etter at du har kuttet så er det ikke noe problem, selv om det virker stusselig før og underveis.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 17:59   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Jeg tror det der er veldig individuelt, men jeg er en junkie. Det vil si at jeg ikke kan spise litt og klare meg med det, jeg må kutte helt. Det har jeg lært etter utallige forsøk på begge deler. Det fine er jo at etter at du har kuttet så er det ikke noe problem, selv om det virker stusselig før og underveis.

Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at jeg skal kunne gå uanfektet forbi sjokoladehyllene altså. Egentlig ønsker jeg heller ikke å kutte det ut, men kanskje gå ned til en eller to sjokolader i uka. Men det får jeg altså ikke til. (og jeg ser helt klart at jeg er et håpløst case - nei jeg vil ikke slutte - hva er det for en dum ting å si?? - men sant er det)

Gammel 06-03-11, 17:59   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hei, jeg heter Karamell og har en lege som fortalte meg at min sukkeravhengighet er som heroin for en junkie.

Har også hørt det, men vokter meg vel for å bruke det som "jeg vet hvordan du har det" de gangene jeg møter på folk som faktisk er heroinavhengig

Gammel 06-03-11, 18:00   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Har også hørt det, men vokter meg vel for å bruke det som "jeg vet hvordan du har det" de gangene jeg møter på folk som faktisk er heroinavhengig

Det blir jo uansett en litt søkt sammenligning. Mitt 'misbruk' får ikke så store konsekvenser i forhold til andre ting i livet. Men det er vel sagt i et forsøk på å beskrive hvor vanskelig det er å slutte med det.

Gammel 06-03-11, 18:14   #26
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at jeg skal kunne gå uanfektet forbi sjokoladehyllene altså. Egentlig ønsker jeg heller ikke å kutte det ut, men kanskje gå ned til en eller to sjokolader i uka. Men det får jeg altså ikke til. (og jeg ser helt klart at jeg er et håpløst case - nei jeg vil ikke slutte - hva er det for en dum ting å si?? - men sant er det)

Hehe. Jeg er mest sannsynlig (minst) like håpløs som deg når jeg ikke holder meg helt unna, så jeg har tro på at det kan funke for de fleste. Uten at jeg dermed vet om det gjør det for alle, selvfølgelig. Men jeg tror ikke det funker å prøve om du ikke vil kutte ut, som du sier - for man må jo ville for å klare det.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er nok fornuftig.

Gammel 06-03-11, 18:20   #27
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også avhengig av sukker. Og jeg kan telle ned til kvelden når jeg kan spise melkesjokolade. Det er enda verre når jeg er i permisjon, da tenker jeg enda oftere på sjokolade. Sånn har jeg alltid vært.

Gammel 06-03-11, 18:59   #28
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Streng lavkarbo fungerer på meg, jeg har ikke hatt lyst på noe søtt på 6 uker nå.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:06   #29
Albertine
Passiv

Standard

Enda en sukkerjunkie melder seg. Det beste er rent kutt, og helst lavkarbo. Da forsvinner det fysiske suget ganske fort. Men det mentale suget etter sukker forsvinner ikke, og da gjelder det å holde seg hard. :btdt: Jeg planlegger et kutt i løpet av uka, når vi har spist opp det vi har i skapet.

Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:31   #30
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hva defineres som sukkeravhengig? Jeg trøstespiser og spiser gjerne for å feire noe, men samtidig kan jeg ha cola stående i kjøleskapet og av og til åpnet sjokolade i skapet som jeg ikke spiser om jeg holder fokus. Jeg veier 20 kg for mye, men det tror jeg er fordi jeg spiser for mye av alt.
Når er man i faresonen mht sukkerinntak?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:33   #31
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sjokoholiker .. Det er nesten fælt å tenke på hvor avhengig jeg er.
Jeg er overbevist om at det ligger i familien. Både mamma, mormor er (og oldemor var) sjokoholikere også.
For min del handler det egentlig om å ta seg sammen, motstå fristelsen og holde uskeielsene til helgene og ikke hver dag.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:47   #32
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg hjalp det å melde meg inn i vektklubb, jeg drakk en iskaffe cappuchino/mocca hver dag, da jeg skrev det inn på dagboken min der, sluttet jeg. Jeg begynte å spise 1 sjokolade hver lørdag eller en iskaffe. Desverre havnet jeg på "kjøret" igjen Men nå har jeg hentet meg inn igjen. Mye trening hjelper meg også å holde fokus.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:49   #33
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg også må kutte sukker helt (har veid meg i dag ). Jeg tror jeg skal fint klare kutte ut rent fysisk, men jeg vet jeg kommer til å savne kosen...

Hva skal jeg kose meg med nå da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:55   #34
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror jeg også må kutte sukker helt (har veid meg i dag ). Jeg tror jeg skal fint klare kutte ut rent fysisk, men jeg vet jeg kommer til å savne kosen...

Hva skal jeg kose meg med nå da?

Det er litt det samme jeg har jobbet bevisst med, nemlig at det går helt fint å kose seg uten å spise noe samtidig. Den linken vet jeg ikke helt hvor kommer fra, men den kan ihvertfall avlæres! Nå kan jeg for eksempel lett gå på kino uten å savne popcorn el., og det var virkelig utenkelig og en superstusselig tanke før. Jeg lærte meg til å tenke at jeg skulle kose meg med det jeg skulle gjøre, uten å måtte gomle i meg samtidig, altså. Tok litt tid, og føltes veldig kjipt i starten, men så er det noe med å tenke at det objektivt sett er veldig lite bu-hu å ikke få stappe i seg dritt til enhver tid.

Når det er avlært er det jo heller ikke noe savn.

Gammel 06-03-11, 20:00   #35
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt det samme jeg har jobbet bevisst med, nemlig at det går helt fint å kose seg uten å spise noe samtidig. Den linken vet jeg ikke helt hvor kommer fra, men den kan ihvertfall avlæres! Nå kan jeg for eksempel lett gå på kino uten å savne popcorn el., og det var virkelig utenkelig og en superstusselig tanke før. Jeg lærte meg til å tenke at jeg skulle kose meg med det jeg skulle gjøre, uten å måtte gomle i meg samtidig, altså. Tok litt tid, og føltes veldig kjipt i starten, men så er det noe med å tenke at det objektivt sett er veldig lite bu-hu å ikke få stappe i seg dritt til enhver tid.

Når det er avlært er det jo heller ikke noe savn.

Joda, jeg ser den. Men jeg tror jeg vil savne dette leeeeenge. Har kuttet ut før, og det i flere månder.... men etterhvert så sklir det ut fordi det er kos. Plutselig har man lagt på seg 10 kg.

Gammel 06-03-11, 20:02   #36
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Joda, jeg ser den. Men jeg tror jeg vil savne dette leeeeenge. Har kuttet ut før, og det i flere månder.... men etterhvert så sklir det ut fordi det er kos. Plutselig har man lagt på seg 10 kg.

Hehe, ja. Men hvordan var det da du kutta ut, da? Funket det bra?

Gammel 06-03-11, 20:03   #37
Joika
Pauset

Standard

Hehe, ja. Men hvordan var det da du kutta ut, da? Funket det bra?

Ja, er kjedelig noen dager, så går det fint. Savner det ikke noe i hverdagen, men når jeg skal kose meg på en lørdag hjemme foran TVen, eller er i selskap og det flyter med kake....Det er jo innmari godt.

Gammel 06-03-11, 20:05   #38
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liiiiker jo smaken av sjokolade! Umulig å slutte dah!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:09   #39
Joika
Pauset

Standard

Lurer på om jeg skal putte 20 kr på en sparebøsse hver dag. Så kan jeg ruse meg på shopping når jeg gidder handle klær ting meg selv igjen.

Gammel 06-03-11, 20:15   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg holdt meg unna i månedsvis, men suget var der like fullt.

Enig!
Jeg koser meg nok mer med en appelsin og et par rug fullkornskjeks nå enn før,
men hadde helt klart valgt en deilig melkesjokolade om det var like sunt

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.