|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Skal rømme
|
Sv: SukkerslaveHuff, jeg er også her. Må liksom både feire og trøste meg med sukkergreier. Og jeg vil ikke slutte heller, det virker jo både sært og trist spør du meg. Det må være mulig å holde det på et fornuftig nivå en gang per helg? Eller er det slik at enten så er man helt junkie eller så holder man seg helt unna?
|
|
|
#22 |
|
Sperret
|
Sv: Sukkerslave
Ja, veldig rart, spesielt når man får lyst på for eksempel appelsin på samme måte som man hadde lyst på sjokolade før.
Jeg tror det der er veldig individuelt, men jeg er en junkie. Det vil si at jeg ikke kan spise litt og klare meg med det, jeg må kutte helt. Det har jeg lært etter utallige forsøk på begge deler. Det fine er jo at etter at du har kuttet så er det ikke noe problem, selv om det virker stusselig før og underveis. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Off the map.
|
Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at jeg skal kunne gå uanfektet forbi sjokoladehyllene altså. Egentlig ønsker jeg heller ikke å kutte det ut, men kanskje gå ned til en eller to sjokolader i uka. Men det får jeg altså ikke til. (og jeg ser helt klart at jeg er et håpløst case - nei jeg vil ikke slutte - hva er det for en dum ting å si?? - men sant er det)
|
|
|
#24 |
|
Har tro på forbedring
|
Har også hørt det, men vokter meg vel for å bruke det som "jeg vet hvordan du har det" de gangene jeg møter på folk som faktisk er heroinavhengig
|
|
|
#25 |
|
Off the map.
|
Det blir jo uansett en litt søkt sammenligning. Mitt 'misbruk' får ikke så store konsekvenser i forhold til andre ting i livet. Men det er vel sagt i et forsøk på å beskrive hvor vanskelig det er å slutte med det.
|
|
|
#26 |
|
Sperret
|
Hehe. Jeg er mest sannsynlig (minst) like håpløs som deg når jeg ikke holder meg helt unna, så jeg har tro på at det kan funke for de fleste. Uten at jeg dermed vet om det gjør det for alle, selvfølgelig. Men jeg tror ikke det funker å prøve om du ikke vil kutte ut, som du sier - for man må jo ville for å klare det.
Det er nok fornuftig. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerslaveJeg er også avhengig av sukker. Og jeg kan telle ned til kvelden når jeg kan spise melkesjokolade. Det er enda verre når jeg er i permisjon, da tenker jeg enda oftere på sjokolade. Sånn har jeg alltid vært.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: SukkerslaveEnda en sukkerjunkie melder seg. Det beste er rent kutt, og helst lavkarbo. Da forsvinner det fysiske suget ganske fort. Men det mentale suget etter sukker forsvinner ikke, og da gjelder det å holde seg hard. :btdt: Jeg planlegger et kutt i løpet av uka, når vi har spist opp det vi har i skapet. |
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerslaveHva defineres som sukkeravhengig? Jeg trøstespiser og spiser gjerne for å feire noe, men samtidig kan jeg ha cola stående i kjøleskapet og av og til åpnet sjokolade i skapet som jeg ikke spiser om jeg holder fokus. Jeg veier 20 kg for mye, men det tror jeg er fordi jeg spiser for mye av alt. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tidsklemma
|
Sv: SukkerslaveJeg er sjokoholiker .. Det er nesten fælt å tenke på hvor avhengig jeg er.
|
|
|
|
#32 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerslaveFor meg hjalp det å melde meg inn i vektklubb, jeg drakk en iskaffe cappuchino/mocca hver dag, da jeg skrev det inn på dagboken min der, sluttet jeg. Jeg begynte å spise 1 sjokolade hver lørdag eller en iskaffe. Desverre havnet jeg på "kjøret" igjen |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Jeg tror jeg også må kutte sukker helt (har veid meg i dag |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sperret
|
Det er litt det samme jeg har jobbet bevisst med, nemlig at det går helt fint å kose seg uten å spise noe samtidig. Den linken vet jeg ikke helt hvor kommer fra, men den kan ihvertfall avlæres! Nå kan jeg for eksempel lett gå på kino uten å savne popcorn el., og det var virkelig utenkelig og en superstusselig tanke før. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Joda, jeg ser den. Men jeg tror jeg vil savne dette leeeeenge. Har kuttet ut før, og det i flere månder.... men etterhvert så sklir det ut fordi det er kos. Plutselig har man lagt på seg 10 kg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sperret
|
Hehe, ja. Men hvordan var det da du kutta ut, da? Funket det bra? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
Ja, er kjedelig noen dager, så går det fint. Savner det ikke noe i hverdagen, men når jeg skal kose meg på en lørdag hjemme foran TVen, eller er i selskap og det flyter med kake....Det er jo innmari godt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! |