Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn
Jeg synes nesten at det må være unødvendig å sette regler som båndtvang i boligområder og i byen. Det må jo være en selvfølge at hunder må holdes i band eller gå pent på plass i områder hvor det ferdes mye folk og er biltrafikk. Vil nesten si at det er uforsvarlig å la hunden løpe løs i slike områder. Hunden kan jo lett komme ut i biltrafikken og forutsake en biluykke, og eventelt bli påkjørt. Det er jo like selvølgelig at en må ha hunden under fullstendig kontroll i slike områder som en må med små barn. Ingen vil finne på å la en liten unge gå løs i områder hvor det ferdes mye folk eller biler. Men desverre er det ikke alle som bruker sunn fornuft.
Hadde en lingende episode som Autofil, Jeg var på sykkeltur med min hund da en liten knøtte av en hund hang seg i bakfoten til Robin. Helt utrolig sinna liten knært av en hund. Og Robin har aldri likt å være med på sykkeltur etter det. Forbasket ergelig. Den hunden vet jeg eieren ikke pleier å være med den på tur. Bare blir sluppet ut. Og den går ikke i lag med mine. Ikke noe hyggelig. Men den er kjempe snill og koselig med folk og barn da. Alle synes den er værdens nuddeligste. Og det er den også, untatt med andre hanhunder.
|