|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
Kanskje blodtrykket ville vært like fallende uten nåler? Du var jo sikkert der en stund. Ja, jeg er en skeptisk person.
|
|
|
|
#82 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nja. Jeg hadde hatt det i mange uker. Målte det før timen og etter 30 minutter. Når vi har målt når jeg har hatt nålene i, har bt vært på grensen til for lavt, men steget når nålene ble tatt ut.
|
|
|
#83 |
|
Glamorøs
|
Ja, spesielt de til den første episoden, hvor TFT-Mats seiler inn på en blanding av hersketeknikker, dårlig kunnskap, og til slutt tyr til Hitling i kommentarfeltet. Det fikk meg til å schikkelig stole på ham, gitt!
|
|
|
#84 |
|
maler
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Det som er noe av problemet med både akupunktur og kiropraktorbehandling er at det har jo effekt på noen tilstander. Akupunktur virker som sagt lenger opp noe smertestillende. Det sies også å ha en effekt mot migrene som skal være dokumentert, men det har jeg ikke sjekket selv. Det betyr dog ikke at det har effekt på alle tilstander. Det samme gjelder kiropraktorbehandling. Det har god effekt mot låste rygger, det er ikke dokumentert noe effekt i det hele tatt i forhold til kollikk. Likevel fortsetter de som bruker disse teknikkene å behandle de som beviselig ikke har noen effekt utover placebo.
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#86 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Dette synes jeg var en bra kronikk av Skavland! |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Balderklinikk, candida og ekstremdiett for å fikse dette? Nei, det hørtes ikke akkurat fremmed ut. Da jeg fikk stoffskiftesykdom var også Balderklinikken det ordet jeg hørte oftest. |
|
|
|
#88 |
|
By the Sea
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Jeg har vært på Balderklinikken og ble satt på rotasjonsdiett for å bli kvitt soppinfeksjoner som aldri forsvant og konstante magesmerter.
|
|
|
#89 |
|
Skal rømme
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Jeg må også innrømme at jeg har prøvd akupunktur, for igangsetting av fødsel og diverse graviditetsplager + som smertestillende under fødsel. Funket ikke en dritt.
|
|
|
#90 |
|
Men først, kaffe!
Joda, men jeg blir likevelt irritert når man har fjernet en svulst også maser et ikke så rent lite antall mennesker om at man må på Balderklinikken fordi der har de fått vite at sopp står bak det meste av sykdommer. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)De har hatt et forskningsprosjekt på KK i Bergen om akupunktur ifb. med å få morkaken til å løsne lettere/kjappere/hvadetnåvar etter forløsning.
|
|
|
#92 |
|
maler
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)I mitt fødselsakupunkturforsøk med n=1 kan jeg fortelle at akupunktur over hodet ikke fungerer på smerter, men derimot får riene igang så det holder.
|
|
|
#93 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Og jeg brukte det samme fra 3-10 cm uten noe som helst, og gutten kom rett etterpå. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
#95 |
|
Skal rømme
|
Men grunnen til at han var så treig var vel helst at han var stjernekikker, det spørs om nåler hadde hjulpet den gangen?
|
|
|
#96 |
|
Sviiisj!!
|
Men det er jo en kjent sak at fødsel nr 2 ofte går mye fortere enn førdsel nr 1?
|
|
|
#97 |
|
weird
Det verste synes jeg er når alternative behandlere nærmest har drillet sine pasienter/ofre slik at pårørende til f.eks. en som har kreft og på grunn av svindyre alternativfolk nekter enhver befatning med helsevesen, cellegift osv. Den veggen er utrolig vond å stange i og vissheten om at den sikre død venter lenger ned i veien gjør jo også at man gjerne vil bevare et forhold til den man skal miste.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Han var jo ikke stjernekikker, men ja selvsagt det var andre faktorer. Poenget igjen er at min uttalelse om at det kunne ha en effekt var basert på at det gikk så utrolig mye raskere. Samtidig ser jeg meg ikke blind på den, jeg er fullt i stand til å se at andre faktorer spiller en rolle. Det jeg sa var ganske enkelt at jeg ikke kan utelukke at det kan ha hatt en effekt fordi jeg opplevde en veldig rask og grei fødsel. Ikke at jeg mener at jeg hadde en rask og grei fødsel utelukkende pga at jeg fikk noen nåler.
|
|
|
#99 |
|
Mother of Dragons
|
Men dette er jo ikke å ha et holistisk syn, utfra hvordan man bruker dette begrepet vanligvis.
|
|
|
#100 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Pøh - hvem trenger vel svakelige unger - rydd dem unna med meslinger, så blir det rom for de sterke av arten.
|
![]() |
|
|