Sv: Så mye mat hun vil? (10 mnd.)
Tusen takk for svar og gode tips.
Nå til frokost, smurte jeg to skiver med litt smør og leverpostei. La sammen og delte i 4. Hun spiste dem på ca 5 minutter. Ikke mye gris, men SOM hun brekker seg. Det går rett og slett ikke, for hun stapper hele skiva i munnen. Altså en halv skive. 
Det må deles i biter, gies en og en, men hun kan spise dem selv. Så kan vi, etterhvert, la henne få større biter. Hun er for hol, rett og slett.
Prøvde med MME også, i kopp, etter mat. Nei, hun skulle ha vann. Men gikk fint å ikke la henne drikke under måltidet. Så da er det jo en stor sjans for at det i alle fall er mat magen fylles med og ikke alt for mye væske. Kanskje vi da slipper all gulpingen. Bare kroppen får nok væske. Vet ikke hvor mye slike små trenger??
Større mellommåltid, det kan jo være lurt. Skal se nå, øker litt på lunsj og frokost, først. Så ser vi.
I forhold til MME, så får jeg bare i henne litt på formiddagen og i grøten. Så det får bare stå sin prøve.
Bake brød, det står ikke på. Gjør det innimellom, men jeg er ikke det store brødmenneske, så hører det til sjeldenheten.
Hun får ofte ting å spise på, under måltidene. En bitt knekkebrød, mais, gulrøtter osv. Men det må være hard eller smått, slik at hun ikke stapper. Det fører ofte til utålmodighet og mas etter mer mat, fort, eller min mat. Det nettet (husker aldri hva det heter) er godt brukt. Men hun er for nysgjerrig på alt annet av mat, så det varer ikke så lenge.
|