Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Overtrekksbukse/skallbukse til store unger?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 09:27   #21
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Overtrekksbukse/skallbukse til store unger?

sorry trådkupping, men er det noen som vet hvordan disse Bergansbuksene er i størrelsen? Storebror bruker 140/146 i klær, han har Bergans jakke i str 12 år som er bittelitt stor (men den var litt liten i størrelsen). Holder 152 i Hovden buksa ut neste år mon tro? Eller er den også litt liten i størrelsen?
Vurderer den Breheimen buksa også, men den har de kun i størrelse 12 år igjen.. Hadde vært greit å ha 2..

Gammel 01-03-11, 09:37   #22
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bergansbuksene er jo kjempefine helårsbukser til store barn. Hos oss har begge jentene skallbukser fra Stormberg nå. De er vesentlig billigere enn Bergans og har holdt veldig fint! Tipper at Stormberg-butikken på Lade har flere varianter av skallbukser. Husker jeg ikke feil så går barnestørrelsene helt opp til str 16 år der

Gammel 01-03-11, 09:40   #23
Left
Passiv

Standard

http://shop.hellyhansen.com/NO/item/...src&t_type=cat

Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:47   #24
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi har stormberg i 14, tror muligens de har i 16 også. Etter at 14 ble liten, kjøpte jeg damestørrelse til jenta mi. Husker ikke om hun har xs eller s, iallefall var den akkurat passe i lengden, muligens enklere å gå opp til damestr enn herrestr, da.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:14   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nå ble jeg glad ja - fikk kjøpt HH dress til storebror for 699,-
Og Devold ull - fiiiiine priser!

Så bra!

Vurderer litt Devold ull jeg og. Hvordan er det i str?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:15   #26
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

sorry trådkupping, men er det noen som vet hvordan disse Bergansbuksene er i størrelsen? Storebror bruker 140/146 i klær, han har Bergans jakke i str 12 år som er bittelitt stor (men den var litt liten i størrelsen). Holder 152 i Hovden buksa ut neste år mon tro? Eller er den også litt liten i størrelsen?
Vurderer den Breheimen buksa også, men den har de kun i størrelse 12 år igjen.. Hadde vært greit å ha 2..

Jeg var hos Sport 1 nå nettopp og spurte om Bergans bukser, Breheimen og Stallo. Selger mente de var små i str, men jeg vet altså ikke, og mente de godt kunne kjøpes litt store.

Gammel 01-03-11, 10:16   #27
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Bergansbuksene er jo kjempefine helårsbukser til store barn. Hos oss har begge jentene skallbukser fra Stormberg nå. De er vesentlig billigere enn Bergans og har holdt veldig fint! Tipper at Stormberg-butikken på Lade har flere varianter av skallbukser. Husker jeg ikke feil så går barnestørrelsene helt opp til str 16 år der

Er Stormberg buksene helt vanntette? Slitesterke?

Gammel 01-03-11, 10:17   #28
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

http://shop.hellyhansen.com/NO/item/...src&t_type=cat

Er dette den som er foret til vinterbruk eller er den uten for?

Gammel 01-03-11, 12:29   #29
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner ikke til Bergans i "ungdomsvarianten" men har Stallo var iallefall stor i størrelsen. Var gjennomsnittlig høye snart 7 åring har str 6 år i den forrige modellen av Stallo og den holder fram til høsten igjen.

Storesøster derimot, som ikke er stor for alderen, har hatt Hovden jakke og den var liten i størrelsen.

Her har du vanntett skallbukse fra Bergans med seler,
Bergans Hovden II youth pant (str 152-164):

Varianten som heter "Insulated" har et tynt fòr og er mer egnet vinter.

Også har du Hovden Youth pant (bare brun ser det ut til) str 12-16 år:

Sist redigert av Liljekonvall : 01-03-11 kl 12:36.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 16:46   #30
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så bra!

Vurderer litt Devold ull jeg og. Hvordan er det i str?

Ikke stort er min erfaring.

Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 16:47   #31
Left
Passiv

Standard

Er dette den som er foret til vinterbruk eller er den uten for?

Den skal være med fór.

Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:58   #32
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener Skogstad sine bukser går opp til 176. Vi har brukt de i alle år, og vært veldig fornøyde.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:38   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skogstad. Nordheim har også noen mener jeg. Og HHtec?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:00   #34
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Bergans Storm og den er noe liten i str, i allefall smal. Har kjøpt Bergans Hovden i str 152 men har ikke fått den ennå så jeg vet ikke hvordan den er i str. Kjøpte fra Komplett fritid, kostet under tusenlappen. Disse finnes både foret og uforet.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:35   #35
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Vi har Bergans Hovden (den brune) i str 12 år, den er liten, mer (10-)11 år.
Hovden Youth- buksene (uten for) er ganske stive og tykke i stoffet og den er for varm som regnbukse om sommeren. Egner seg som vinterbukse og opp til +10 grader kanskje. Veldig slitesterk da!
Vi kjøper en Bergans Breheimen til å ha i sommerhalvåret, den er mye mykere og lettere og passer bedre til sommerbruk

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:41   #36
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Stormberg kan være en god plan. Jeg tipper han trenger 12 år eller noe sånt. Han har ticketbukse i str 152 nå på vinteren, og den er romslig og godt til han.

Størsta må ha 152 i utebukse nå, og vi endte på Stormberg. Foreløpig veldig fornøyde. Hun har en vattert utgave da.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:48   #37
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Vi har Bergans Hovden (den brune) i str 12 år, den er liten, mer (10-)11 år.
Hovden Youth- buksene (uten for) er ganske stive og tykke i stoffet og den er for varm som regnbukse om sommeren. Egner seg som vinterbukse og opp til +10 grader kanskje. Veldig slitesterk da!
Vi kjøper en Bergans Breheimen til å ha i sommerhalvåret, den er mye mykere og lettere og passer bedre til sommerbruk

Hvordan er Breheimen i str da? De har kun str 12 år igjen av den ser jeg.

Finner ikke noen mellomstr mellom 152 og 164 så jeg vet ikke om det finnes på disse Hovden buksene jeg?

Gammel 01-03-11, 22:51   #38
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Hvordan er Breheimen i str da? De har kun str 12 år igjen av den ser jeg.

Jeg ble fortalt av en ansatt på Sport 1 at de er litt små i str, men jeg vet ikke, aldri prøvd. Lurer på den typen selv til min 6-åring.

Gammel 01-03-11, 23:23   #39
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er Stormberg buksene helt vanntette? Slitesterke?

Nå er jentene mine over den verste "klatre i tre-alderen" men jeg har ikke noe å utsette på slitestyrken. Om de er 100 % vanntette skal jeg ikke si, men de dekker regnbukse-behovet hos oss

Gammel 01-03-11, 23:46   #40
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Om du har en Felleskjøpet butikk i nærheten, har de supre tilbud på Stetind nå. Dette er tekninsk tøy.

Sett på helt sett til snuppa der i dag. Kjennes kjempefint ut. Er vanntett, vindtett og pustende. Hun er hos pappan sin da, så jeg turte ikke å kjøpe. Tok bilder og sendte, og det ble godtatt, så da blir det handling ila uken.

Kostet nå kr 199,- pr del til barn. Husker ikke før prisene på de. Men voksen klærne i samme utførelser kostet borti 2000 pr del.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.