Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er greia med "nazi"-alt mulig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 13:18   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva er greia med "nazi"-alt mulig?

Jeg mener også at det er en annen variant av å ødelegge kraften i ordet enn metoden som er brukt om rase og seksuell legning. Men latterliggjøring er greit det også. Det er forhåpentligvis ikke like hipt å være nynazist hvis annenhver man snakker med forbinder det med å være mer enn normalt stiv på leksene.

Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:41   #42
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det synes jeg i så fall er å sterkt undervurdere hvordan det var å være offer for naziene.

Tja. Bestefaren min var offer for nazistene. Jobbet på Blodveien, ble atskilt fra familie, flyktet til fots i kulda sammen med mange (og opplevde at små barn døde), så grusomme ting og var timer unna henrettelse da krigen tok slutt. Det hindret ikke han i å bruke ordet i andre sammenhenger senere i livet. F.eks. når han var skikkelig irritert på bestemoren min som hadde noen ufravikelige prinsipper. Men han sa det ikke høyt, da. Bare mumlet irritert.

Men det var definitivt ikke fordekt skryt, altså.

Slik jeg tolker ordet så handler det mer om den tyske, militante "Ordnüng muss sein!"-stilen enn om folkemord.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 08:34   #43
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Tja. Bestefaren min var offer for nazistene. Jobbet på Blodveien, ble atskilt fra familie, flyktet til fots i kulda sammen med mange (og opplevde at små barn døde), så grusomme ting og var timer unna henrettelse da krigen tok slutt. Det hindret ikke han i å bruke ordet i andre sammenhenger senere i livet. F.eks. når han var skikkelig irritert på bestemoren min som hadde noen ufravikelige prinsipper. Men han sa det ikke høyt, da. Bare mumlet irritert.

Men det var definitivt ikke fordekt skryt, altså.

Slik jeg tolker ordet så handler det mer om den tyske, militante "Ordnüng muss sein!"-stilen enn om folkemord.

Ja, jeg bruker det når jeg beskriver i overkant rigide, selvoppnevnte, og ufravikelige regler, som overholdes med kadaverdisiplin.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.