|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
By the Sea
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?
Ja, det er nok riktig.
|
|
|
#22 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Masse folk som må reise til London på kort varsel og da betaler de full pris. Det er jo massevis med avganger til London fra OSL hver dag (14 fly?) og veldig få ledige seter. En av de mest trafikkerte ruter fra Gardermoen.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 27-02-11 kl 23:03. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Folk som må til London f.eks. i jobbsammenheng.
|
|
|
#24 |
|
By the Sea
|
Hvor lenge før er "god tid"?
|
|
|
#25 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Vi bestiller gjerne 6-7 mnd før avreise.
|
|
|
#26 |
|
© All rights reserved
|
Samme her. (Kanskje vi skal på samme konsert?) |
|
|
|
|
|
#27 |
|
~~~~~~~
|
Take That
|
|
|
#29 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Vi reiser til London i mars og de billettene bestilte jeg forrige helg. Da betalte jeg 612 kr ut og litt over 800 kr tilbake, dog ikke på fredag og søndag. Men ofte finner jeg disse prisene 6-7 uker i forveien! Samme med BA, de har en god del billetter til 750 kr en vei.
|
|
|
#30 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Ja, du kan så si. Så vidt jeg husker så har sjefen for Ryan Air sagt at de etterhvert også må skru opp prisene sine, fordi det koster faktisk mer å fly enn det man betaler der.
|
|
|
#32 |
|
By the Sea
|
Ja, det er nok bare et spørsmål om tid.
|
|
|
#34 |
|
By the Sea
|
Neida. Det er selvfølgelig luksusproblematikk, men man må være oppdatert på alle mulige regler, for de håndheves nådeløst. Og det er greit det, men det er altså en litt kjip atmosfære når man reiser med RA. Min teori er at fordi de ansatte har både dårlige ansettelsesvilkår og i tillegg får så mye kjeft av kunder (for det gjør de virkelig) blir mange av dem litt sure/mutte i holdningen. Også er det liksom noe ugenerøst med hele greia - jeg lo da jeg hørte at de hadde planer om å ta betaling for å gå på do også (men det er ikke blitt gjennomført da, skulle tatt seg ut!).
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Ikke noe Ryan Air her heller. Vi var i London for en uke siden, da reiste vi med Norwegian og betalte vel nærmere 2500 for to inkludert bagasje. Eller mindre, jeg bestite billettene i desember og husker ikke så nøye.
|
|
|
|
#36 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
heldiggris!!!!
|
|
|
#37 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jeg har enda ikke reist med RA, faktisk. Jeg blir sur bare jeg nærmer meg sidene deres, og det er så mye hassle med dem at jeg ender med å drite i det. Komme seg til Torp, flyplassen i andre enden er nesten alltid pokkerivold, de har bare de mest ugunstige slot-tidene (klokken 00:30 fra Pisa, anyone?). Og at det er umulig å vite hva de fordømte billettene faktisk koster.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Hvordan i alle dager greide du å få RA opp i 2700 til London? |
|
|
|
#39 |
|
Textrovert
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jeg synes heller ikke det er en menneskerett å få billige flybilletter, bare så det er sagt, men jeg reiser til England flere ganger i året, og da vi har da som regel noen få alternative reisedager, og vi planlegger flere måneder i forveien. Med unntak av to ganger på 12 år, har Ryan Air ikke bare vært billigere, men ekstremt mye billigere. Og det selv etter at alle tulleavgiftene deres er lagt til. Svigers liker ikke å hente oss på Stansted, så de sier alltid at de kan betale forskjellen i prisen mellom Ryan Air og et selskap som tar oss til Heathrow, men når prisene gang på gang på gang viser en forskjell på mellom fire og seks tusen for oss, så blir det Ryan Air som vinner. Og jeg er ikke prinsippfast nok til å kaste flere tusenlapper ut vinduet hver gang jeg tar meg en englandstur, det må jeg innrømme. Men bortsett fra det prinsipielle, så seg jeg ikke problemet med Ryan Air sånn rent reisemessig. Så lenge man har vent seg til de noe snåle og tungvinte reglene, så er de helt greie å reise med.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jepp. Sålenge man er inne i gamet så er RA greit det altså. Det er ikke kos og fint og deilig og litt følelse av luksus sånn som det kan være med andre selskaper - det bære mer preg av lokalbuss. Men prisforskjellen er så vanvittig at det er det verdt for meg. |
|
![]() |
|
|