Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er greia med "nazi"-alt mulig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 17:07   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med "nazi"-alt mulig?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Lurer på om det dukket opp i første sesong av Greys anathomy? Da kalte de nye turnuslegene Dr. Bailey for Nazi.

Utrykket er mye eldre enn det. Vi brukte det på åttitallet om det vi oppfattet som rigid eller urettferdig strenghet. Jeg reagerer ikke spesielt på ordet. Jeg oppfatter at det har en viss humoristisk/positiv vinkling når man sier det om seg selv, men ikke nødvendigvis når man sier det om andre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 17:31   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Utrykket er mye eldre enn det. Vi brukte det på åttitallet om det vi oppfattet som rigid eller urettferdig strenghet. Jeg reagerer ikke spesielt på ordet. Jeg oppfatter at det har en viss humoristisk/positiv vinkling når man sier det om seg selv, men ikke nødvendigvis når man sier det om andre.

Jeg bruker det litt innimellom selv, og da som et begrep som foklarer noe om hvor firkantet og strengt regler blir opprettholdt.

Gammel 27-02-11, 18:07   #3
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Storebror på 16 kaller meg nazimamma når han mener jeg er for streng. Vi har visstnok naziregler hjemme også. Nemlig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:39   #4
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg bruker det litt innimellom selv, og da som et begrep som foklarer noe om hvor firkantet og strengt regler blir opprettholdt.

Samme her. Jeg er litt nazi på enkelte områder, altså da er det ikke noe å diskutere en gang...

Men når jeg tenker meg om så er jeg vel ikke så nazi -- hvis man setter det på spissen.

Dette førte til ettertanke, kansje man burde finne et annet ord.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.