Sv: Ny PC - eller Mac?
Sony har jeg så langt ikke så veldig mye praktisk erfaring med. Bare testet et par modeller. Rent spesifikasjonsmessig er det jo en kraftpakke på mange måter. Jeg har kanskje ikke så høy tro på at batteridriftstiden nødvendigvis er så lang på denne.
HP-en du viser til er den mest dirkete konkurrenten som er til Lenovos W-serie. Her har jeg erfaring med 8440p, som er en 14"-variant basert på samme grunnkonstrukjon (men mer en konkurrent til Lenovos T-serie). 8440p likte jeg for så vidt godt - og HP er vel blant de få som kan levere 1600x900-oppløsning på 14"-skjerm.
Men her har HP i likhet med Lenovo lansert oppfølgere som kommer nå, som er basert på prosessorer fra Intel som kom nå nylig. Jeg har ikke sett på detaljene fra HP, men ville vel nesten tippe at de nye modellene heter 8550 hvis de følger samme navnesystem.
w-serien til HP har i likhet med w-serien til Lenovo en del features som blir for "spesielt bruk", så Elitebook P-modellene eller Lenovo T-serien blir kanskje mer aktuell. Det man da ellers kan passe på er jo kanskje spesielt skjermoppløsningen på modellen man kjøper. For 15" er i hvert fall min anbefaling minst 1600x900, men personlig ville jeg foretrekke 1920x1080. Ser 8540W leveres med 1920x1080, men er ikke sikker på om HP har P-modeller med denne oppløsningen.
HP-ene har jeg nok tro på, men holder en liten knapp på Lenovo.