Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 16:06   #681
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Ohhh, Amylin, den var fin. Jeg er blitt litt fan av Nepal, har lue og votter i det garnet og de har blitt brukt nonstop i hele vinter og er fortsatt like fine.

Jeg holder fortsatt på med VM-genseren til mannen og har for lengst konstatert at jeg ikke duger til så store prosjekter, for jeg blir så lei. Skal felle av til hals nå, så jeg nærmer meg slutten.

Gammel 20-02-11, 19:08   #682
mammajente1
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
mammajente1 har et hav av muligheter foran seg
Smil

Jeg strikker sokker, pulsvarmere og tovevotter og luer.
Har oppskriftene hvis noen vil ha. det er bare å si fra og eventuelt si hvor jeg skal maile de.

er nemlig veldig glad i å strikke, tar gjerne i mot strikke oppskrifter hvis dere har lyst til å dele.

mammajente1 er ikke aktiv  
Gammel 20-02-11, 19:23   #683
mammajente1
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
mammajente1 har et hav av muligheter foran seg
Smil

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Madam Møllers babysokker og pledd som skal toves til vognbagen. Holder meg til det jeg kan.

hei! du har vel ikke lyst til å dele oppskriften på det tova pleddet med meg?
ville blitt veldig glad, på forhånd takk

mammajente1 er ikke aktiv  
Gammel 20-02-11, 21:59   #684
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg begynt å strikke pledd til sofaen.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 20-02-11, 22:23   #685
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er igang med etpar sokker til min tenåringsniese, de er deilige og tankefrie. Jeg har lett litt etter det perfekte mønsteret til dette garnet og dette valget er jeg jammen fornøyd med. Hun har nesten like store føtter som meg (40) men sokkene blir litt store kanskje - i "verste" fall får jeg ta dem selv
(enda jeg har nedskalert størrelsen og strikker under oppgitt maskefasthet akkurat nå)

Åå, fine! Hvor kan jeg finne mønsteret?

Gammel 20-02-11, 22:31   #686
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Apebukse (altså i stedet for monsterbukse).

Salt er ikke aktiv  
Gammel 21-02-11, 10:14   #687
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg holder fortsatt på med VM-genseren til mannen og har for lengst konstatert at jeg ikke duger til så store prosjekter, for jeg blir så lei. Skal felle av til hals nå, så jeg nærmer meg slutten.

Jeg vil og ha VM genser - de er så fine. Jeg så en i butikken, men den kosta 1500 kr - det er litt i overkant.

Men jeg innser mine begrensninger, og har ikke tenkt å strikke noen voksen-genser. I stedet strikker jeg Star Wars lue til eldste, men jeg tror den blir for stor.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 21-02-11, 10:22   #688
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker klukka-kjole for tiden. I sjokoladebrun med blå blomster nederst.

Det går fort. Jeg synes jeg akkurat har begynt og nå har jeg kommet til vrangborden i midjen. Jeg strikker i LettLopi og er glad for at jeg ikke er av typen som klør av ull, for kjolen blir veldig grov. Men den er gøy å strikke, så hvis det blir for ille så lager jeg en ny i fritidsgarn, tror jeg.

Gammel 21-02-11, 10:59   #689
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg vil og ha VM genser - de er så fine. Jeg så en i butikken, men den kosta 1500 kr - det er litt i overkant.

De er veldig fine, det er derfor mannen ønsket seg en. Nå nærmer jeg meg ferdig med bolen, får nok strikket meg ferdig med det i løpet av kvelden, og da er det "bare" montering og hals igjen.

Gammel 21-02-11, 18:59   #690
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikker klukka-kjole for tiden. I sjokoladebrun med blå blomster nederst.

Det går fort. Jeg synes jeg akkurat har begynt og nå har jeg kommet til vrangborden i midjen. Jeg strikker i LettLopi og er glad for at jeg ikke er av typen som klør av ull, for kjolen blir veldig grov. Men den er gøy å strikke, så hvis det blir for ille så lager jeg en ny i fritidsgarn, tror jeg.

Vet det er endel som har strikket den i Falk.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 21-02-11, 20:44   #691
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med Tine Solheinlua og er i gang med denne til mannen min

Gammel 21-02-11, 21:52   #692
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Jeg strikket den i Nepal fra Garnstudio. Funket veldig bra det også.

Gammel 22-02-11, 21:07   #693
Tinka

Standard

Da er det en kvikklunsjlue på pinnene i kveld(julegave)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 22-02-11, 21:37   #694
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

(julegave)

Gammel 22-02-11, 22:34   #695
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Har mange å strikke til og da er det godt å kunne de spre de over hele året, for da kan jeg kose meg med strikkingen og ikke sprengstrikke for å bli ferdig til jul, men luen ble ferdig i kveld.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 22-02-11, 23:02   #696
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Har mange å strikke til og da er det godt å kunne de spre de over hele året, for da kan jeg kose meg med strikkingen og ikke sprengstrikke for å bli ferdig til jul, men luen ble ferdig i kveld.

Jeg er enig i at det er lurt. Og så er jeg sikkert litt misunnelig på at noen klarer å forberede seg så godt. Jeg pleier å ha skikkelig mange julegaveideer i oktober, men da rekker man jo ingenting...
(for øvrig har jeg strikket til mitt tredje barn i over et år, og muligens kommer denne aldri, så jeg er kanskje noen hakk mer på jordet når jeg tenker meg om)

Gammel 23-02-11, 00:00   #697
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er enig i at det er lurt. Og så er jeg sikkert litt misunnelig på at noen klarer å forberede seg så godt. Jeg pleier å ha skikkelig mange julegaveideer i oktober, men da rekker man jo ingenting...
(for øvrig har jeg strikket til mitt tredje barn i over et år, og muligens kommer denne aldri, så jeg er kanskje noen hakk mer på jordet når jeg tenker meg om)

Dette har jeg lært den harde veien, så jeg har blitt flinkere med årene etterpå og det er jo godt.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 23-02-11, 01:51   #698
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker veske som skal i vaskemaskinen for toving når jeg blir ferdig.
Vet ikke hvordan det blir da, for jeg har ikke oppskrift av noe slag.
Er ferdig med selve vesken og skulderremen, nå er det lommene inne i vesken som blir strikket. Det siste kan bli litt spennende å se hvordan blir når den er ferdig tovet.

Nevnte jeg at jeg aldri har strikket noe og tovet det etterpå?

Gammel 23-02-11, 08:10   #699
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men blir ikke falk altfor tynt garn til den kjolen, i så fall må man gjøre noe drastisk med maskeantallet? Nå som jeg strikker i Lett Lopi så strikker jeg på pinne 5. Da blir strikkefastheten helt som den skal, og ser ut til å stemme størrelsesmessig også. Når jeg strikker i Falk, så bruker jeg pinne 3,5.

Ja, altså. Det er klukka-kjole jeg snakker om.

Gammel 23-02-11, 08:16   #700
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Bilde?

Krem er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.