Sv: Serafins tråd om å leve uten gluten, melk og sukker
Opprinnelig lagt inn av meisje, her.
Den skjoenner jeg saa altfor godt, man gaar jo de ekstra milene man trenger for barna sine. Jeg har jo ogsaa proevd diett for min ene soenn, og kjent paa den der.
Likevel, tre stk spesialdietter 100%, med total tidshorisont paa seks uker, ser jeg som saa ambisioest, at det i praksis ikke lar seg gjennomfoere. Og saa skal dere kombinere de forskjellige diettene med hverandre. Jeg tror dere trenger mere tid for gjennomfoering, planlegging og observasjon. Det er svaert faa norske idag som lager all mat fra bunnen, det tar mye tid.
Anbefaler harryhandling for der har de bedre utvalg og priser i spesialmat.
Jeg har tenkt mye i natt ,og tror at vi gjør dette:
- Kutter melk nå på mandag, da det er grei skuring. Samtidig så innfører vi de glutenfrie knekkebrødene og brødene, først som sist. Slik får han tid til å venne seg til det.
- Etter 2-3-4 uker, alt ettersom det går å leve melkefritt med tanke på om han spiser, så kutter vi mer og mer gluten.
- Sukker kutter vi alt ekstra etc, litt sakte men sikkert.
Vi kommer også til å ta opp dette på ansvarsgruppemøte i dag. Jeg synes også at 2 uker per ting er litt lite, og kommer til å bruke mer tid på det. I løpet av 4-5 uker satser vi på å være melke og glutenfritt, og da bruke noen uker å se om vi ser noen forbedring.
Kanskje så mye som et par mnd.
Hun vi snakket om i går er barnepsykolog. Hun har nok erfaring med at dette kan hjelpe, men jeg tror ikke hun har så mye erfaring med HVORDAN det skal gjøres. Jeg kommer også til å bestille en legetime i løpet av kort tid, for å drøfte dette med fastlegen. Og hun kan da muligens greie å hoste opp en ernæringsfysiolog etterhvert.
Vi er nestne bare nødt til å ta det steg for steg, ettersom han har endel hang ups på mat også.
Lillesøster 09
|