|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
Se resultatene: Stjerneprint-sjal: | |||
Ja, vil ha |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 10,53% |
Skaffer det kanskje |
17 | 8,95% |
Nei, vil ikke ha det |
64 | 33,68% |
Det sjalet er ikke sååå fint |
33 | 17,37% |
Har ikke sett det i virkeligheten |
54 | 28,42% |
Dustepoll |
4 | 2,11% |
Annet |
10 | 5,26% |
Hvis hele Norge skal ha det skal iallefall ikke jeg |
51 | 26,84% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
superbruker
|
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!
Det hjelper ikke at det naturmatriale og god kvalitet. 700 kr for et skjerf/sjal er uaktuelt å betale. Jeg kjøper maks skjerf som koster 200. Som regel kjøper kun på tilbud og betaler mindre enn det. Ingen av de skjerfene jeg har i polysterblanding nupper. Dermot pleier ull og bomull å nuppe.
Eh, ville aldri kjøpt noe av det du nevner til de prisene. Pleier å betale maks 300 kr for en topp. Jeg er gjerrig når det kommer til klær. Jeg liker å betale minst mulig for de og kjøper gjerne på salg.
![]() |
#83 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Jeg synes de er fine og 700,- er slett ingen upris for et skjerf av god kvalitet. Her tror jeg ikke de er så altfor vanlige heller, har ihvertfall ikke lagt merke til at mange har dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Da er vi nok forskjellig. Jeg tror ikke jeg har betalt 300 for ett plagg siden 2003. For meg er det ikke ett poeng at klærne skal være billigst mulig, for meg er poenget at klærne skal se pene ut og sitte pent på meg. I tillegg til at jeg skal like dem, så klart. Jeg foretrekker dyrere plagg fordi jeg liker både snitt og kvalitet bedre og har dårlig erfaring med billigklær som både har kjipe stoffer, dårlig snitt og laber kvalitet. Og plagg i polyster/acryll og andre kunstig materialer kjøper helst ikke.
![]() |
#86 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Mora mi har intet mindre enn tre bw-sjal. Vi har litt ulike klesbudsjett, kan man si. Jeg kan vel vente og se om hun blir lei ett av dem sånn at jeg kan arve, jeg synes de er veldig fine.
![]() |
#87 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Jeg har ikke lagt merke til det skjerfet før, det har visst ikke kommet til bondelandet.
![]() |
#88 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det hun het ja.
![]() |
#90 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Jeg har et fra samme merke, men det er mørkegrått med svarte hjerter på. Veldig diskret og jeg er veldig glad i det! Jeg betaler gjerne for alt som er ull eller silke
![]() |
#91 |
superbruker
|
Jeg har prøvd å kjøpe dyrere klær uten at jeg syns at snittet er bedre. Kvaliteten har jeg erfaring med har liten sammenheng med prisen. Dyre klær syns jeg ofte tåler mindre før de blir stygge, mister formen og ser slitt ut. Jeg har ikke mye klær. Jeg bruker de opp før jeg kaster de. Det er i hvert fall båe økonomisk og miljøvennlig.
![]() |
#92 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme erfaring har jeg. Jeg har HM klær jeg har hatt i årevis og de er like fine ennå. Samtidig har jeg kjøpt dyrere klær som hverken var av bedre kvalitet eller satt bedre på meg. Man betaler ofte mye for selve merket og ikke kvaliteten. Jeg har heller ikke mye klær. Selv om man kjøper billig, betyr det ikke nødvendigvis at man har uhorvelig mengder med klær. Jeg kjøper til og med brukt. Økonomisk og miljøvennlig.
![]() |
#93 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Pussig at dere sier at dere aldri ville brukt 1500,- på en topp, men alikevel har prøvd flere dyre merker og funnet ut at kvaliteten er like god eller dårligere enn H&M.
![]() |
#94 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Jeg har et hjerteskjerf, men det er skikkelig gammelt. Sikkert 1 år og noen måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pussig? Det er vel nettopp fordi jeg oppi gjennom årene har prøvd dyrere merker enn fra kjedebutikkene, at jeg kan uttale meg om kvalitet, pris o.l. Min erfaring er at man ofte betaler for merket og ikke kvaliteten. Så nei, jeg ville ikke betalt 1500 for en topp, men om jeg har gjort noen bomkjøp og kjøpt dyre klær i løpet av mitt 36 årige liv som ikke var verdt prisen? Helt klart.
![]() |
#96 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Jeg synes ikke det var noe særlig fint, jeg. Dessuten synes jeg 700 er mye penger. Og nei, jeg kjøper ikke Odd Molly-topper til 1500 heller. Har kanskje to plagg i hus som koster mer enn 700, og de brukes til døde. Heldigvis har jeg et godt og varmt pashminasjal som søsteren min kjøpte i Nepal - i svart.
![]() |
#98 |
ctrl+z
|
Jeg steiler like mye av alt du nevner.
![]() |
#99 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!Hoih! Jeg registrerer at VR og jeg lever i to forskjellige verdener. Den dagen jeg hadde hatt penger til å bruke 2000 på bukse eller 3000 på sko, hadde jeg nok brukt pengene til noe helt annet likevel. Strøm og husleie, for eksempel.
Sist redigert av Enhjørning : 16-02-11 kl 20:18. Årsak: Overflødig skråstrek |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
superbruker
|
![]() |
|
|