Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Stjerneprint-sjal:
Ja, vil ha 20 10,53%
Skaffer det kanskje 17 8,95%
Nei, vil ikke ha det 64 33,68%
Det sjalet er ikke sååå fint 33 17,37%
Har ikke sett det i virkeligheten 54 28,42%
Dustepoll 4 2,11%
Annet 10 5,26%
Hvis hele Norge skal ha det skal iallefall ikke jeg 51 26,84%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-11, 21:23   #81
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Sjalet alle normenn vil ha, stjerneprint!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg vil ikke ha stjerneskjerf eller hjerteskjerf. Og særlig ikke hvis alle har det.

Gammel 12-02-11, 21:27   #82
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjalet alle nordmenn vil ha, stjerneprint!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes 700 er billig for ett slikt skjerf jeg. De er større enn de fleste normale skjerf og materialene i dem er finvevd ull og silke. Det koster for kvalitet i skikkelig naturmateriale og jeg betaler glatt mer for det enn for en polyesterblanding som nupper og ikke gir i nærheten av samme varme og comfort som dette skjerfet.

Det hjelper ikke at det naturmatriale og god kvalitet. 700 kr for et skjerf/sjal er uaktuelt å betale. Jeg kjøper maks skjerf som koster 200. Som regel kjøper kun på tilbud og betaler mindre enn det. Ingen av de skjerfene jeg har i polysterblanding nupper. Dermot pleier ull og bomull å nuppe.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg blir og litt overrasket over at folk steiler for 700,- for et sjal i god kvalitet, mens Chill of Norway i velour til 1.000-2.500,- og Odd Molly-topper i vanlig bomull til 1.500,- er helt ok. Her snakker vi et plagg man kan bruke hver eneste dag altså....

Eh, ville aldri kjøpt noe av det du nevner til de prisene. Pleier å betale maks 300 kr for en topp. Jeg er gjerrig når det kommer til klær. Jeg liker å betale minst mulig for de og kjøper gjerne på salg.

Gammel 12-02-11, 21:29   #83
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes de er fine og 700,- er slett ingen upris for et skjerf av god kvalitet. Her tror jeg ikke de er så altfor vanlige heller, har ihvertfall ikke lagt merke til at mange har dem.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:52   #84
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det hjelper ikke at det naturmatriale og god kvalitet. 700 kr for et skjerf/sjal er uaktuelt å betale. Jeg kjøper maks skjerf som koster 200. Som regel kjøper kun på tilbud og betaler mindre enn det. Ingen av de skjerfene jeg har i polysterblanding nupper. Dermot pleier ull og bomull å nuppe.

Eh, ville aldri kjøpt noe av det du nevner til de prisene. Pleier å betale maks 300 kr for en topp. Jeg er gjerrig når det kommer til klær. Jeg liker å betale minst mulig for de og kjøper gjerne på salg.

Da er vi nok forskjellig. Jeg tror ikke jeg har betalt 300 for ett plagg siden 2003. For meg er det ikke ett poeng at klærne skal være billigst mulig, for meg er poenget at klærne skal se pene ut og sitte pent på meg. I tillegg til at jeg skal like dem, så klart. Jeg foretrekker dyrere plagg fordi jeg liker både snitt og kvalitet bedre og har dårlig erfaring med billigklær som både har kjipe stoffer, dårlig snitt og laber kvalitet. Og plagg i polyster/acryll og andre kunstig materialer kjøper helst ikke.
Jeg synes på ingen måte at 700 for ett skjerf er upris. Heller ikke 1500 kr for en topp, 2000 for en dongeribukse som sitter pent eller 3000 på sko, for den saks skyld.
Når det er sagt har ikke jeg hauger på hauger med klær, men jeg har klær jeg virkelig elsker og bruker til det ikke er noe mer bruk igjen. Det er både mer økonomisk og miljøvennlig på lang sikt. :bellonavianne:

Gammel 12-02-11, 22:13   #85
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå også observert på Sigrid Bonde Tusvik under Grand Prix-finalen. Det hjalp heller ikke.

Gammel 12-02-11, 22:15   #86
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Mora mi har intet mindre enn tre bw-sjal. Vi har litt ulike klesbudsjett, kan man si. Jeg kan vel vente og se om hun blir lei ett av dem sånn at jeg kan arve, jeg synes de er veldig fine.

Gammel 12-02-11, 22:17   #87
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke lagt merke til det skjerfet før, det har visst ikke kommet til bondelandet. Men jeg kikket innom denne tråden rett før Sigrid et-eller-annet på mgp skulle ut og lete etter mr. Oslo. Sannelig hadde hun et stjerneskjerf på seg, og jeg følte meg med ett litt åpplyst som la merke til det.

Skjerfet var fint, men jeg tar meg ikke råd til et skjerf til 700 kr.

Gammel 12-02-11, 22:17   #88
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå også observert på Sigrid Bonde Tusvik under Grand Prix-finalen. Det hjalp heller ikke.

Det var det hun het ja.

Gammel 12-02-11, 22:50   #89
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Syns det er fint men vil ikke ha. Kjedelig når snart alle har og det er litt vel dyrt...

Gammel 12-02-11, 23:00   #90
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et fra samme merke, men det er mørkegrått med svarte hjerter på. Veldig diskret og jeg er veldig glad i det! Jeg betaler gjerne for alt som er ull eller silke

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:03   #91
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Da er vi nok forskjellig. Jeg tror ikke jeg har betalt 300 for ett plagg siden 2003. For meg er det ikke ett poeng at klærne skal være billigst mulig, for meg er poenget at klærne skal se pene ut og sitte pent på meg. I tillegg til at jeg skal like dem, så klart. Jeg foretrekker dyrere plagg fordi jeg liker både snitt og kvalitet bedre og har dårlig erfaring med billigklær som både har kjipe stoffer, dårlig snitt og laber kvalitet. Og plagg i polyster/acryll og andre kunstig materialer kjøper helst ikke.
Jeg synes på ingen måte at 700 for ett skjerf er upris. Heller ikke 1500 kr for en topp, 2000 for en dongeribukse som sitter pent eller 3000 på sko, for den saks skyld.
Når det er sagt har ikke jeg hauger på hauger med klær, men jeg har klær jeg virkelig elsker og bruker til det ikke er noe mer bruk igjen. Det er både mer økonomisk og miljøvennlig på lang sikt. :bellonavianne:

Jeg har prøvd å kjøpe dyrere klær uten at jeg syns at snittet er bedre. Kvaliteten har jeg erfaring med har liten sammenheng med prisen. Dyre klær syns jeg ofte tåler mindre før de blir stygge, mister formen og ser slitt ut. Jeg har ikke mye klær. Jeg bruker de opp før jeg kaster de. Det er i hvert fall båe økonomisk og miljøvennlig.

Gammel 12-02-11, 23:12   #92
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg har prøvd å kjøpe dyrere klær uten at jeg syns at snittet er bedre. Kvaliteten har jeg erfaring med har liten sammenheng med prisen. Dyre klær syns jeg ofte tåler mindre før de blir stygge, mister formen og ser slitt ut. Jeg har ikke mye klær. Jeg bruker de opp før jeg kaster de. Det er i hvert fall båe økonomisk og miljøvennlig.

Samme erfaring har jeg. Jeg har HM klær jeg har hatt i årevis og de er like fine ennå. Samtidig har jeg kjøpt dyrere klær som hverken var av bedre kvalitet eller satt bedre på meg. Man betaler ofte mye for selve merket og ikke kvaliteten. Jeg har heller ikke mye klær. Selv om man kjøper billig, betyr det ikke nødvendigvis at man har uhorvelig mengder med klær. Jeg kjøper til og med brukt. Økonomisk og miljøvennlig.

Gammel 13-02-11, 00:34   #93
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Pussig at dere sier at dere aldri ville brukt 1500,- på en topp, men alikevel har prøvd flere dyre merker og funnet ut at kvaliteten er like god eller dårligere enn H&M.

Uansett. Jeg har da også kjøpt klær i kjedebutikkene og det er ikke slik at jeg aldri har funnet plagg hos H&M av grei kvalitet som jeg har likt og brukt. Og jeg påstår heller ikke at alle merkerklær har suveren kvalitet. Men de merkene jeg foretrekker, etter å ha prøvd mange ulike merker og prisklasser, er dyrere og har langt bedre kvalitet enn noen kjedebutikk har klart å fremvise.
Skjerf fra Beck Søndergaard har veldig god kvalitet og er i mine øyne verdt prisen. Jeg har i tillegg en variant jeg sjelden har sett på andre, så jeg føler ikke så mye på at det skulle være en del av en uniform.

Gammel 13-02-11, 01:26   #94
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et hjerteskjerf, men det er skikkelig gammelt. Sikkert 1 år og noen måneder.
Det var ingen som hadde sånn da jeg kjøpte det.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 03:31   #95
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pussig at dere sier at dere aldri ville brukt 1500,- på en topp, men alikevel har prøvd flere dyre merker og funnet ut at kvaliteten er like god eller dårligere enn H&M.

Pussig? Det er vel nettopp fordi jeg oppi gjennom årene har prøvd dyrere merker enn fra kjedebutikkene, at jeg kan uttale meg om kvalitet, pris o.l. Min erfaring er at man ofte betaler for merket og ikke kvaliteten. Så nei, jeg ville ikke betalt 1500 for en topp, men om jeg har gjort noen bomkjøp og kjøpt dyre klær i løpet av mitt 36 årige liv som ikke var verdt prisen? Helt klart.

Gammel 13-02-11, 08:14   #96
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det var noe særlig fint, jeg. Dessuten synes jeg 700 er mye penger. Og nei, jeg kjøper ikke Odd Molly-topper til 1500 heller. Har kanskje to plagg i hus som koster mer enn 700, og de brukes til døde. Heldigvis har jeg et godt og varmt pashminasjal som søsteren min kjøpte i Nepal - i svart.

Gammel 13-02-11, 08:47   #97
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjalet alle normenn vil ha, stjerneprint!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke aktuelt om jeg bruker 700 kroner på en skjerf. That'll be the day.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 08:49   #98
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg blir og litt overrasket over at folk steiler for 700,- for et sjal i god kvalitet, mens Chill of Norway i velour til 1.000-2.500,- og Odd Molly-topper i vanlig bomull til 1.500,- er helt ok. Her snakker vi et plagg man kan bruke hver eneste dag altså....

Jeg steiler like mye av alt du nevner.

Jeg bruker sjelden sjal og ville nok aldri betalt så mye for et. Jeg har et par fra HM og de funker veldig fint.

Gammel 13-02-11, 08:51   #99
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hoih! Jeg registrerer at VR og jeg lever i to forskjellige verdener. Den dagen jeg hadde hatt penger til å bruke 2000 på bukse eller 3000 på sko, hadde jeg nok brukt pengene til noe helt annet likevel. Strøm og husleie, for eksempel.
Jeg tror rett og slett jeg er for praktisk anlagt og/eller for vant til dårlig råd til å forestille meg å bruke så mye penger på klær.

Sist redigert av Enhjørning : 16-02-11 kl 20:18. Årsak: Overflødig skråstrek
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:32   #100
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Pussig? Det er vel nettopp fordi jeg oppi gjennom årene har prøvd dyrere merker enn fra kjedebutikkene, at jeg kan uttale meg om kvalitet, pris o.l. Min erfaring er at man ofte betaler for merket og ikke kvaliteten. Så nei, jeg ville ikke betalt 1500 for en topp, men om jeg har gjort noen bomkjøp og kjøpt dyre klær i løpet av mitt 36 årige liv som ikke var verdt prisen? Helt klart.

Samme her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.