Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 20:06   #741
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi holder på med "Percy Jackson: Lyntyven". Ungene er litt sånn:

De er seks og ti år gamle, og boka passer utmerket, selv om seksåringen må forklares en del.

Gammel 10-02-11, 22:55   #742
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Dustene" av Roald Dahl for 6-åringen, svært populært og absurd.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 11-02-11, 07:48   #743
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det suser i sivet fungerte helt fortreffelig. Padda er og blir morsom, og de nydelige lyriske partiene gikk ned, de også.

Nå leser vi Doktor Proktors prompepulver. Vi kan ikke være lyriske hver dag. Dessuten må vi jo på «Dyr du skulle ønske ikke fantes»-utstillingen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 11-02-11, 08:18   #744
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå leser vi Gummi Tarzan og skal snart gå over til Otto er et nesehorn.

Gammel 11-02-11, 09:21   #745
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leser Syv små australiere.

Jeg kan ellers melde om at Azur - Kapteinenes planet ikke var en slager og er lagt bort inntil videre.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 12-02-11, 22:09   #746
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi holder på med Verdens Vakreste Eventyr for tiden. Det fenger både treåringen og syvogethalvtåringen.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 12-02-11, 22:10   #747
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi leser Syv små australiere.

Ååååå! Du er min nostalgitvilling, Teo. (Mamma leste den for meg da jeg var fire, for hun greide ikke å vente lenger. Den virket på meg.)

Jeg kan ellers melde om at Azur - Kapteinenes planet ikke var en slager og er lagt bort inntil videre.

Du syntes den hadde tapt seg du også, eller?

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-02-11, 22:12   #748
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Doktor Proktors tidsbadekar.

Bedre enn Prompepulver. Men tidvist pompøst språk, referanser barn ikke skjønner, mye metaforbruk.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 13-02-11, 00:49   #749
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du syntes den hadde tapt seg du også, eller?

Jeg leste den aldri som barn, faktisk, men jeg syns ikke den holdt det nivået jeg ville forvente av en bok som du og Skilpadda snakker så varmt om, så jeg antar at den har det.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 08:27   #750
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi leser nifse Nella til 6-åringen, og hun er sånn passe interessert. Før har vi lest flere Roald Dahl. Sist SVK som hun elsket

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 09:14   #751
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg leste den aldri som barn, faktisk, men jeg syns ikke den holdt det nivået jeg ville forvente av en bok som du og Skilpadda snakker så varmt om, så jeg antar at den har det.

Det var det jeg fryktet.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 12:53   #752
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det var det jeg fryktet.

Vi har egentlig bestemt oss for å få Poden til å lese dem selv, slik at vi slipper å få barndomsminnene ødelagt. Slik jeg husker bøkene, tror jeg han vil like dem.

Gammel 13-02-11, 14:25   #753
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Mazaro er litt kul
Standard

Så koselig tråd dette er. Jeg fikk lyst å fortelle at jeg var på besøk i en barnehage for kort tid siden og leste høyt fra boken Robin og Zanto redder julen. Ungene satt som tente lys, og var så facinert av bildene. Det er fotografi på hver side. Det var unger fra 2,5 år og opp til 6 også var det en som var på besøk som var 10 år. Alle sammen var så opptatt av boken og snakket sammen om hvordan hundene hjalp hverandre, og matmoren sin som var syk. Var en kjempe fin opplevelse. ;-)

Mazaro er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 20:25   #754
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nesten-treåringen har blitt fan av Barbapappa og av "Lyder i mørket" av John Irving.

Åh! Hvor fikk du tak i den? Jeg visste ikke at han faktisk hadde laget boken, men jeg husker jo historien om lyden av en som prøver å ikke lage en lyd, fra Enke for et år. (Men jeg tror den heter "Lyder i natten", ikke mørket. )

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 22:05   #755
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Åh! Hvor fikk du tak i den? Jeg visste ikke at han faktisk hadde laget boken, men jeg husker jo historien om lyden av en som prøver å ikke lage en lyd, fra Enke for et år. (Men jeg tror den heter "Lyder i natten", ikke mørket. )

Ja, du har selvfølgelig helt rett, den heter Lyder i natten.

Jeg fant den tilfeldigvis på den nærmeste bokhandelen, jeg visste ikke at den fantes på norsk. Det var den siste de hadde der, og jeg finner ikke boka på noen av de nettbokhandlene jeg vanligvis bruker. Butikken jeg var på er i Ark-kjeden, så det er mulig andre Ark-butikker kan ha mulighet til å bestille opp eller få sendt fra andre som eventuelt har den igjen.

Veldig fin bok da. "Tom våknet, men det gjorde ikke Tim. Det var midt på natten."

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 23:09   #756
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi leser faktabøkene fra Go`boken til vår 6åring. Hun elsker dem! Da lærer hun endel fakta, samt vi har spennende temaer å snakke om. Her står det litt om dem.

Pelikan er ikke aktiv  
Gammel 17-02-11, 20:56   #757
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Denne har blitt en mega-hit her de siste dagene:

Den lille musa går rundt og spør vennene sine om å få titte i bleiene for å se hva slags bæsj de lager Bleiene er formet som klaffer, veeeeldig spennende å kikke bak klaffen. Fant den på mammutsalget i år, og verdt hver en krone.

Gammel 17-02-11, 21:01   #758
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver meg på Kiplings Jungelboken til eldste, men det kan bli litt vel teksttungt for henne enda, ser jeg. Jeg liker den, men det er kanskje ikke nok...

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 17-02-11, 21:25   #759
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kløver har nettopp lest "I morgentåkedalen" og "Alfabetet i rim og regler". Jeg er så imponert at jeg dåner. Hassel vil aller helst bare høre "Thomas og vennene hans"-hefter. Men jeg klarte å holde oppmerksomheten hans gjennom en Pulverheksa-historie her om dagen!

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 17-02-11, 21:26   #760
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg prøver meg på Kiplings Jungelboken til eldste, men det kan bli litt vel teksttungt for henne enda, ser jeg. Jeg liker den, men det er kanskje ikke nok...

Jeg har hatt stor suksess med å lese fra "Slik gikk det til", kanskje det er en enklere start?

Kanina er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.