|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
Se resultatene: Hvem har hovedansvar for klesvasken | |||
Hankjønn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 7,62% |
Hunkjønn |
139 | 66,19% |
Begge |
46 | 21,90% |
Barna |
0 | 0% |
Annet / dustepoll |
9 | 4,29% |
Deltakere: 210. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er mannen som har ansvar for klesvasken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?
Takk for bursdagsgavetips
![]() |
![]() |
#43 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Mannen min er visst ikke i stand til å lære seg vaskemaskina så den biten har jeg alene. Men han bærer da, opp og ned. Skittentøy og rent tøy bor i 2 etage og ekteparet Miele bor i kjelleren.
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg tar alt med klesvasken (alle hjelper til å få det ned skittentøyssjaken
![]() |
#45 |
Grubler.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er meg, altså Hunkjønn.
![]() |
#46 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg har pleid å ta klesvasken (tradet mot gulvvask og middagslaging) men nå er mannen hjemme i permisjon så da tar han alle disse tre tingene.
![]() |
#47 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er mest meg. Iallefall som sorterer og setter på maskinen, av den grunn at jeg er mest hjemme rett og slett. Men mannen henger ofte opp da, for det gjør til tider litt for vondt for min kropp.
![]() |
#48 |
intro
|
Jeg holder min mann mistenkt for å henge opp skjødesløst med vilje, slik at alt blir krøllete og får rare bretter.
![]() |
![]() |
#49 |
Erfaren nok
|
![]() |
#50 |
Enda en som trener
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er stort sett jeg som tar meg av klesvasken. LøveMannen vasker klær innimellom,spesielt når han rydder i haugen på sin side av senga... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg liker alt som har med klesvask, inkludert stryking, så jeg bytter det mot kjedeligere arbeidsoppgaver. Som regel venter jeg med å vaske mannens til han legger det på vaskerommet, men i dag måtte jeg sortere hans også for å slippe å vaske halve maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg er den som har ansvar for det, jeg har ikke noe problem med og gjøre det. Så får han heller ansvar for andre områder som jeg synest er kjipe.
![]() |
#53 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er mitt ansvar og min jobb - 125%!
![]() |
#54 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Vi deler det ganske likt. Mannen er den som oftest sorterer og setter i gang vaskemaskinen, mens jeg bretter og legger bort. Men det er ikke noe fast mønster som sådan.
![]() |
#55 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg, jeg og bare jeg. Han kan riktignok sette på tørketrommelen om det trengs, og det er det.
![]() |
#56 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg har det, hunkjønn. Det er det tryggeste for alle.
![]() |
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg svarte begge, men jeg tar litt mer. Jeg er mer picky på hva som kan vaskes sammen og høvdingen tør derfor ikke røre mine klær. Så jeg vasker alt mitt, mesteparten av barnet sitt og noe av høvdigen sitt, mens han vasker mesteparten av sitt, litt av barnet sitt og ikke noe av mitt. Håndklær og sengetøy er litt hipp som happ.
![]() |
#58 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg har tatt det på meg, helt frivillig. Blir egentlig bare sur når gubben roter seg borti det, for han gjør alltid ett eller annet feil.
![]() |
#59 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg pakker som oftest i maskinan. Og mann eller turbo tar ut, bærer det dit det skal og henger det opp.Ryggen min er ikke så bra for tiden.
![]() |
#60 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Mannen vasker sitt eget tøy. Jeg vasker mitt, ungenes og resten. Vi har hver våre skittentøyskurver fra da vi flyttet sammen. Det er derfor vi skiller på det.
![]() |
![]() |
|
|