Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 11:21   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg håper Avatar og 007 vil si litt om hvorfor de venter/vil avstå, i Avatars tilfelle ser det rett og slett ut som du har tenkt litt feil?

Jeg har begrunnet valget mitt i den andre tråden som jeg lenker til på første side i denne tråden. Jeg er ikke helt bestemt, men heller mer mot nei enn mot ja. Jeg har ennå et år på meg før jeg må ta standpunkt og har også en avtale med helsesøster om at hun kan få utsatt vaksinen et år.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er en enkel sjel. Når leger i min bekjentskapskrets gir denne vaksinen til sine egne døtre, så gir jeg den til mine.

Leger og gynekologer i min bekjetskapskrets har valgt å ikke gi/vente med denne vaksinen. Jeg blir nok også påvirket av "de som vet det" i bekjetskapskretsen.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere som har valgt den bort, jeg vil gjerne vite på hvilket grunnlag? Ikke fordi jeg betviler det, jeg anser dere som oppegående, men fordi jeg ikke finner gode, kritiske kilder selv. Jeg finner rett og slett ikke diskusjonen på at denne er omtstridt i fagmiljøer?

Jeg har allerede begrunnet meg om du leser lenken til den andre tråden. (Som jeg mener at du svarte i?)

Et annet viktig moment for meg er at de lærde strides sånn når det gjelder denne vaksinen. Det forvirrer meg og jeg har ikke opplevd slik "uenighet" når det gjelder de andre vaksinene i vaksineprogrammet. Jeg har heller ikke opplevd at leger fraråder vaksiner, men når det gjelder denne vaksinen har jeg altså opplevd å bli frarådet å takke ja eller å utsette den. Jeg har lest artikler publisert av Charlotte Haug, (lege og redaktør i Tidsskrift for den norske legeforening), jeg har lest forskning og anbefalingene fra FHI og det er fustrerende at de som burde vært enig ikke er det.

Min eldste datter utredes for hormonforstyrrelser, dette er også et viktig moment for at jeg enten sier nei eller utsetter vaksinen. Det er lite forskning på hvordan denne vaksinen påvirker hormonforstyrrelser og dette er noe jeg vil vite mer om før jeg bestemmer meg.

Datteren min informert om tvilen min og dette er noe vi snakker om.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.