Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 11:15   #281
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Bare tull med Eventyrsport.dk for min del ...

Forsøkte å søke pakken, den har det ikke skjedd noe med siden fredag pga. mangel på importnummer/VAT. Hva gjøer jeg med det?? I tillegg fikk jeg før helgen mail om at de ikke har den røde dressen på lager, til tross for at den er lagerført på nettsidene fortsatt og at denne derfor ikke er sendt. Men de har allikevel trukket meg for den. Jeg fikk at jeg skulle betale 3 250,- inkl. frakt med den dressen, men har betalt 3 050,- uten. Det er jo noe som ikke stemmer da, når dresse koster 1 000,- DKK.

Utrolig kjedelig med så mye ball. Jeg har sent butikken et par mail, men ikke fått noe svar enda ...

Gammel 01-02-11, 11:25   #282
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så trasig! Spesielt når man har kjøpt såpass dyrt, spennende tøy!

Min pakke er ventet i dag.

Gammel 01-02-11, 11:44   #283
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått levert pakke fra Eventyrsport på døra i dag. Nydelige klær .

Jeg solgte jo vinterdressen jeg hadde fra før, og så klarte jeg ikke å la være å kjøpe extremdressen til Isbjørn (skulle jo klare meg uten dress neste vinter, men men...), og så rakk jeg å etterbestille den før de hadde sendt det andre jeg hadde bestilt.

Så da kom det pakke med heldress, parkas, skibukse og lue. Har regnet ut at jeg har spart drøyt kr 1500,- på denne bestillingen (valutakurs, frakt, mva og tollgebyr inkl). Har regnet ut fra veiledende norske priser.

Jeg målte parkas og skibuksen str 128 mot vårt TTH todelte sett i str 122, og Isbjørn er litt større, mest i vidde men også bittelitt i lengde, så da blir nok dette settet perfekt neste vinter, siden hun har god plass i TTH settet sitt nå.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:50   #284
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har endelig fått hente jakka på posten, den var knallfin.
Falt i smak både hos barn, mor og far.
Størrelsen var perfekt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:01   #285
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Bare tull med Eventyrsport.dk for min del ...

Forsøkte å søke pakken, den har det ikke skjedd noe med siden fredag pga. mangel på importnummer/VAT. Hva gjøer jeg med det?? I tillegg fikk jeg før helgen mail om at de ikke har den røde dressen på lager, til tross for at den er lagerført på nettsidene fortsatt og at denne derfor ikke er sendt. Men de har allikevel trukket meg for den. Jeg fikk at jeg skulle betale 3 250,- inkl. frakt med den dressen, men har betalt 3 050,- uten. Det er jo noe som ikke stemmer da, når dresse koster 1 000,- DKK.

Utrolig kjedelig med så mye ball. Jeg har sent butikken et par mail, men ikke fått noe svar enda ...

Så kjedelig.....jeg har nå mottatt 2 pakker fra Eventyrsport, og det har gått superbra. Første gangen fikk jeg pakken på ei uke (inkl stopp i Norge pga fortolling) andre gangen, idag, fikk jeg levert pakken på døra. Gikk litt lenger tid denne gangen, men det kan kanskje skyldes økt pågang fra Norge .
Håper det løser seg snarest for deg (jeg ville avventet til pakken kom for å sjekke innholdet, og heller krevd tilbake penger for evt manglende dress dersom den ikke er med i pakken).

Gammel 01-02-11, 14:21   #286
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Får håpe det ordner seg. Nå må Posten plutselig ha personnummeret mitt for å fortolle (dette har jeg jo oppgitt flere ganger før og trodde ikke jeg trengte igjen, men men ...), så da tar det jo lenger tid. Men jeg må uansett få sjekket opp i dette med varer vs. trukket beløp, for jeg har ikke tenkt til å la de stikke av med en tusing ekstra altså. :niks. Dog håper jeg selvsagt at dressen ligger i pakken.

Noe forvirrende; da dette står i mailen:

Sitat:

Kære ***

Vi har pakket og sendt din bestilling samt trukket DKK 3052,00 på dit kort.

Du har mulighed for at følge pakken ved at klikke på pakkenummer/link nedenfor, eller besøge Post Danmarks hjemmeside(http://www.postdanmark.dk/tt) og benytte deres 'Track & Trace'-system.

Det eneste du skal gøre er at indtaste pakkens nummer og ellers følge instruktionerne på Post Danmarks hjemmeside.

Pakkenummer:
CC511939526DK

Med venlig hilsen
Fredrik, Eventyrsport
webshop@eventyrsport.dk
Tlf: 86187071
Hej ***, Det var ikke muligt for os at skaffe den røde flyverdragt fordi den var udsolgt hos leverandøren. Men vi har sendt resten af ordren til dig. Venlig hilsen, Frederikke Eventyrsport Hillerød

Frederikke og Fredrik, og ja. Jeg så jo ikke at den røde dressen angivelig ikke er med før nå i dag, tilfeldig, ettersom det kom så unaturlig med under all den andre teksten ... Hva tror dere kan ha skjedd? At den er med allikevel??

Gammel 01-02-11, 14:32   #287
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det virker jo ikke som den er med da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:45   #288
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Nei det virker ikke som den er med. Jeg ville sendt en mail til postfortolling og bedt de avvente innfortolling da du har mistanke om at grunnlaget for innfortolling er for høyt - så ville jeg sendt mail til eventyrsport (som du tydeligvis har gjort og ikke fått svar enda...) og bedt om korrekt faktura som du mailer til posten. Innmari kjedelig om du må innfortolle en vare som ikke er med.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 15:22   #289
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Nei det virker ikke som den er med. Jeg ville sendt en mail til postfortolling og bedt de avvente innfortolling da du har mistanke om at grunnlaget for innfortolling er for høyt - så ville jeg sendt mail til eventyrsport (som du tydeligvis har gjort og ikke fått svar enda...) og bedt om korrekt faktura som du mailer til posten. Innmari kjedelig om du må innfortolle en vare som ikke er med.

Signerer denne . Kjipt å betale moms for en vare som ikke er med, så jeg ville også ha ringt postfortollinga. Evt høre med dem hva som er med på fakturaene ? Siden de ikke svarer på mail (lenge siden du mailet ?) ville jeg ringt dem, jeg....

Gammel 01-02-11, 22:13   #290
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Og vi har fått en rød og lekker Isbjørn skalljakke til lillebror. Storesøster ble øyeblikkelig betatt, men hun har jo klær.

Gammel 01-02-11, 22:43   #291
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Hos meg stod det også at det manglet personnummer/vat, men to dager senere kom pakken

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:13   #292
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Kampen mot Eventyrsport fortsetter ...

Jeg har nå fått brev fra Posten om at jeg må oppgi personnummer. Jeg ringte så til Posten og de fant at den røde dressen ikke er med. Greit nok. Men de har fakturert alle varene INKL. dansk moms ... Jeg har altså betalt 699,- for mye til Eventyrsport, og Posten krever jo da ytterligere moms oppå dette, med vedlagte faktura til grunn. Dvs. jeg må i tilfelle betale både dansk og norsk moms dersom Eventyrsport ikke ordner opp.

Jeg har fått en mail av dem, og har nå sendt i retur. De ber meg sende dem faktura fordi de ikke lenger har papirene (sendt til hovedkontor!??), så jeg har sendt dem min ordrebekreftelse som oppgir varene i pris uten moms og bekreftelse på hva jeg har blitt trukket på konto sammen med faktisk regnestykke ut fra pakkens innhold.

Bare rot med andre ord. Utrolig kjedelig!!

...også blir jeg dritsur hvis ikke jeg får tak i en vinterdress til. er fristet til å bestille den grønne til Bråkebøtta, men jeg vet ikke om jeg vil bestille hos Eventyrsport en gang til - og foretar meg i allefall ingenting før de rydder opp. Evt. om de kan ettersende en ekstra dress, fraktfritt og uten faktura, som plaster på såret??

Uansett må de sende ny faktura til Posten, for jeg betaler ikke moms to ganger!!

Gammel 03-02-11, 11:46   #293
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Har du prøvd å ringe dem ? Da jeg hadde problemer med Pomp deluxe i fjor og det ble bare kluss og misforståelser pr mail, så ringte jeg dem (Danmark). Da ordnet alt seg til det beste for meg..

Jeg ville ringt dem og sagt at hvis de ikke ordner opp, så kommer hele pakken i retur og du har iallefall ikke tenkt å betale returporto siden det er butikken som har rotet. Så får de også tilbakebetale hele beløpet som ble trukket fra ditt bankkort. Du skal ikke lide når det er de som har rotet til ved å ikke sende riktig faktura og å trekke deg for riktig beløp i henhold til de varer de faktisk har sendt til deg.

Stå på

Gammel 03-02-11, 16:03   #294
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Men Absalone - du har jo korrekt ordrebekreftelse slik jeg forstår deg. Kan du sende den til posten og si at det er den som er korrekt og at de har lagt feil dokument ved forsendelsen? De vil jo ved se selv at vare, antall og pris stemmer på ordrebekreftelsen?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:26   #295
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Nei, jeg har ikke riktig ordrebekreftelse heller. Jeg har betalt for mye til Eventyrsport (699,- DKK) i tillegg til at de har vedlagt faktura til Posten som inkl. norsk moms, men skrevet at det er eksl. moms og bare fem varer mot seks i min bekreftelse.

Så det ble litt ball ja. Avventer svar fra Eventyrsport nå, og fører ikke det frem skal jeg så absolutt ringe. Hadde dog håpet å slippe, for dansk synes jeg kan være litt vondt å forstå over telefon ... Men men, det ordner seg nok.

Gammel 03-02-11, 19:31   #296
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått brev om privat fortolling på varer fra Styledelux. De måtte plutselig ha ny fullmakt fra meg osv. Så det er noe posten driver med for tiden. Det hadde kommet to pakkelapper i dag, og jeg håper en av de er fra styledelux eller eventyrsport!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:33   #297
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg har fått brev om privat fortolling på varer fra Styledelux. De måtte plutselig ha ny fullmakt fra meg osv. Så det er noe posten driver med for tiden. Det hadde kommet to pakkelapper i dag, og jeg håper en av de er fra styledelux eller eventyrsport!

Jeg fikk brev fra posten i går. De trenger fødselsnummer, kvittering på verdi, samt underskrift.

Gammel 03-02-11, 19:50   #298
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg fikk brev fra posten i går. De trenger fødselsnummer, kvittering på verdi, samt underskrift.

Jaggu, det virker som om de har begynt å jobbe for gebyret de tar!

Det var ikke barneklær i posten. Det var en kjole til meg! Og stormkjøkken

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 12:37   #299
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Eventyrsport ordner opp!!

De har som sagt glemt å trekke fra dansk moms. Jeg har nå fått en ny og korrekt faktura som jeg skal oversende posten for riktig moms/tollbehandling før utlevering, og Eventyrsport skal tilbakeføre det jeg har betalt for mye. Super service - det skal de ha. Så får vi se om ikke jeg bestiller en dress til snart da!

Gammel 04-02-11, 14:38   #300
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Eventyrsport ordner opp!!

De har som sagt glemt å trekke fra dansk moms. Jeg har nå fått en ny og korrekt faktura som jeg skal oversende posten for riktig moms/tollbehandling før utlevering, og Eventyrsport skal tilbakeføre det jeg har betalt for mye. Super service - det skal de ha. Så får vi se om ikke jeg bestiller en dress til snart da!

Så bra!
Når jeg ser på fakturaen min nå, så ser det ut til at de har glemt å trekke fra dansk moms på min også. Men det er det vel ingenting å gjøre noe med nå antakelig. (?)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.