Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av ming, her.
Det fins ikke noe tid "innimellom elevene" til å gjøre det arbeidet vi gjør på kveld/helg. Dagen går i ett mens elevene er på skolen, og også etterpå, når vi har møter, samarbeidstid på trinn, foreldresamtaler +++ Igjen. Jeg klager ikke. Ubunden tid er fint. Men forberedelser og etterarbeid i vårt yrke kan neppe sammenlignes med journalføring i ditt yrke. Og jeg mener ikke at journalføring ikke er viktig. Jeg mistror deg heller ikke hvis du sier at du også gjør gratisarbeid for arbeidsgiver fordi du føler et personlig ansvar for pasienter og pårørende.
Nei, selvfølgelig lager jeg ikke undervisningsopplegg til pasientene og den tiden som går til rapportering holdt jeg jo også utenfor.
Det er slik at jeg faktisk har et personlig ansvar for at mine pasienter har oppdaterte planer osv. Det er mye som er min plikt å få til innimellom stell, mat, do-turer osv. Sånn 5 min her og 5 min der opplegg som vi forsøker å få til. Hvis ikke jeg gjør det blir planen stående åpen og feks sår blir stelt ulikt hver gang, rutiner blir etter hvem som er på jobb osv.
Jeg ville bare ha frem at jeg synes det er bra dere har ubunden tid og at jeg ser at i mitt yrke hadde det faktisk også vært veldig gunstig slik at vi kunne lage gode planer og opplegg for våre pasienter. (å kunne sitte i ro å planlegge, og gjøre seg ferdig hadde vært en drøm)