Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg vil lære tysk

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-11, 17:36   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære tysk

Leste helt feil i oversikten. "Jeg vil være tykk"... Tenkte dette var en tråd jeg kunne bidra i, men dengang ei.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:47   #22
Sarah1988
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Durham, UK
Sarah1988 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis du vet hvordan jeg kan legge på meg, jeg vil gjerne høre det... jeg er forelsket og kan ikke spiser mye!

Her finnes seg flere leksjoner og øvelser på lære tysk:
http://www.deutsch-lernen.com/anfaen..._lektionen.php

Sarah1988 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 17:51   #23
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sarah1988, her.

Hvis du vet hvordan jeg kan legge på meg, jeg vil gjerne høre det... jeg er forelsket og kan ikke spiser mye!

Her finnes seg flere leksjoner og øvelser på lære tysk:
http://www.deutsch-lernen.com/anfaen..._lektionen.php

Spise mye og ofte (så mye du orker). Spe på med is og nøtter, og drikk masse kaloriholdig drikke som feks Cola og øl. Har også hørt det kan hjelpe å spe på med babygrøt om man er desperat. (Jeg ble aldri det).

Gammel 02-02-11, 18:07   #24
Sarah1988
Nybegynner

Standard

Takk! Jeg skal forsøke det

Gammel 02-02-11, 18:23   #25
Joika
Pauset

Standard

Takk! Jeg skal forsøke det

Det hjelper også å ligge masse på sofan.

Gammel 02-02-11, 18:33   #26
Sarah1988
Nybegynner

Standard

Jeg ligger masse pa sengen, tror du at det virker også?

Gammel 02-02-11, 19:32   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Leste helt feil i oversikten. "Jeg vil være tykk"... Tenkte dette var en tråd jeg kunne bidra i, men dengang ei.

Åneidu, der har jeg lang trening og er mester.

Ungene må ikke velge tysk nei, men jeg har opplevd det som hemmende som reisende å ikke kunne det. Spansk har jeg aldri hatt bruk for, faktisk. Mine svært begrensede fransk-kunnskaper har kommet godt med når vrange franskmenn skal snakkes til.

Gammel 02-02-11, 20:11   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg beklager at vi har et kasussystem!

Nei, det er jo bare kult!

Jeg har høyere utdanning i tysk. Men skal jeg være helt ærlig, så har jeg aldri hatt bruk for noe av det..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 20:16   #29
Sarah1988
Nybegynner

Standard

Har du noen gang vært i tyskland?

Jeg liker at du liker et kasussystem! Men jeg er glad at norsk ikke har det!

Gammel 02-02-11, 20:25   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du noen gang vært i tyskland?

Jeg liker at du liker et kasussystem! Men jeg er glad at norsk ikke har det!

Norsk har vel også et slags kasussystem. Til fjells, til salgs osv.
Jeg har ikke bodd i Tyskland, nei. Studerte i Norge (med studietur). Tåpelig nok.

Gammel 02-02-11, 20:48   #31
Sarah1988
Nybegynner

Standard

Norsk har kasusene men ikke et kasussystem! I motsatt fall kunne jeg ikke har lært så raskt!

Gammel 02-02-11, 21:12   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Norsk har vel også et slags kasussystem. Til fjells, til salgs osv.
Jeg har ikke bodd i Tyskland, nei. Studerte i Norge (med studietur). Tåpelig nok.

Dette er jo bare genitivsrester fra den gang vi faktisk hadde et kasussytstem. (Norrønt.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:23   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dette er jo bare genitivsrester fra den gang vi faktisk hadde et kasussytstem. (Norrønt.)

Ja, det var selvsagt det jeg mente. Jeg mener ikke at vi har det i aktiv bruk. Så system var vel et feil ord.

Gammel 02-02-11, 22:33   #34
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler også Goethe-Institutt. Min erfaring er at de er flinke til å lære bort mye om tysk kultur og historie i motsetning til andre kurs som er "rene språkkurs".

Tysk er et vakkert språk! Men for å være ærlig- hadde det ikke vært morsmålet mitt hadde jeg aldri lært meg kasussystemet heller, det er jeg sikker på.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 01:58   #35
Sarah1988
Nybegynner

Standard

Hvis du vil lære tysk, skriv meg en private melding

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.