Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi skal til New York i pinsen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 09:36   #21
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til New York i pinsen

2 500,- pr. pers er veldig billig, Haugtussa - normalen har (i allefall tidligere) vært rundt 4-4500,- pr. pers, så det blir jo nær halv pris det du skisserer her!!

Vi bodde på The Roosevelt Hotel like ved 5th Avenue da vi var over dammen i februar - betalte vel 3 500,- for fire netter på det tidspunktet, var veldig fornøyd. Da vi var i NYC i sommer havnet vi tilfeldig på et hotel i Brooklyn som også var veldig rent, pent og bra selv om det var lite. Men da hadde vi bil, så avstanden inn til Manhattan hadde ingen betydning.

Churrascaria Plataforma på 47th Street (om jeg ikke husker feil), andre siden av Times Square ifht. 5th Avenue er en restaurant veeel verdt et besøk for den som er glad i godt kjøtt.

Gammel 28-09-10, 09:38   #22
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eg syns også flyprisen var billig. Det er sjølvsagt billigast type billett da. Tanken om leilighet syns eg er litt tiltalende altså. Vi planlegge reise i mai, å bli ei uke. Er passelig det ikkje sant? Noko mindre enn ei veke syns eg blir for kort.

Gammel 28-09-10, 09:40   #23
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisen var pr vei såg eg no.

Gammel 28-09-10, 17:57   #24
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Korleis fann du det billig? Når eg sjekke no blir det 300 USD pr natt. Kanskje det ER billig i NY?

Ja, vi planlegge NY-tur til våren.

Jeg satt og voktet hotels.com for gode deals.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:31   #25
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

God plan. Men eg kjenne på det med leilighet altså... Ka du tru?

Gammel 28-09-10, 22:54   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Flybillettene dine er jo superbillig. Kan jeg spørre med hvilke selskap?
Vi reiser til New York i en uke på lørdag. Flyr med Iceland Air, fikk billige billetter trodde jeg til ca 5000kr per pers ...

Gammel 28-09-10, 23:31   #27
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Flybillettene dine er jo superbillig. Kan jeg spørre med hvilke selskap?
Vi reiser til New York i en uke på lørdag. Flyr med Iceland Air, fikk billige billetter trodde jeg til ca 5000kr per pers ...

Eg fann ut at det var pr vei...

Gammel 27-01-11, 13:43   #28
Albertine
Passiv

Standard

Kan du ikke si noe om hva dere gjorde, hva du anbefaler og ikke?

Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 15:11   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo litt Candy-tvertimot; jeg har vært i NY en god del ganger og enda ikke sett de vanligste sightsene. Ikke gidder jeg Fifth eller de store varehusene heller (men jeg har vært der, og det er for så vidt verdt ett besøk).

Min perfekte NY-helg (who am I kidding? Mere, mere!) er å rusle rundt i bydelene, én pr. dag, spise, drikke kaffe, sitte i park, titte i rare butikker, gå i gallerier, spise og drikke kaffe litt mer. Og titte og lukte og lytte. NY er den aller besteste byen.

Nå er det noen år siden jeg var der sist ( ), men da var Meatpack det beste området for rare, fancy designgallerier. Jeg bruker også alltid tid i Greenwich og NoHo/Chelsea, og SoHo for mainstreamshopping. East Village og Lower East Side for veldig rar shopping, men da må man ha litt tid, det er langt mellom godbitene, kan man si.

Blue Note er jo legendarisk, og jeg må si jeg kjente fortidshøytideligheten ved å se Eartha Kitt der, men ellers finnes det jo masse mindre kjente jazzbuler med fantastiske musikere. Ah.

Hvis man har enda litt bedre tid, synes jeg det er morsomt å vandre i Williamsburgh og Brooklyn Heights, men det er jo noe helt annet, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 23:33   #30
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi har funnet hotell til supersaver pris!
Vi skal på på Paramount Hotel Times Square. Det må jo være midt i blink!

Det hotellet var nydelig! Var du fornøgd? Verdt å vente på supersaver-pris på? Er nesten 15000 for uka vår pr i dag. Det er vel litt drøyt...

Gammel 30-01-11, 23:47   #31
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hotellet er midt i smørøyet, rent og pent, rommet var pittelite, men vi sov jo bare der. Frokosten svindyr, men akk så fristenede.

Neste gang vil jeg heller finne et hyggelig hotel i Greenwitch/SoHo/Tribeca.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 23:55   #32
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Hotellet er midt i smørøyet, rent og pent, rommet var pittelite, men vi sov jo bare der. Frokosten svindyr, men akk så fristenede.

Neste gang vil jeg heller finne et hyggelig hotel i Greenwitch/SoHo/Tribeca.

Får fortsette leitinga da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.